اسپری تاخیری برای چیست؟ بررسی 8 اسپری برای جلوگیری از انزال زودرس

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

زودانزالی یکی از مشکلات مردان است که به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند و بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر می‌گذارد. یکی از راه‌هایی که به برطرف شدن این مشکل کمک می‌کند، استفاده از داروهای تاخیری همچون اسپری تاخیری است. این محصول با زودانزالی مقابله می‌کند و باعث دوام بیشتر رابطه جنسی می‌شود؛ در نتیجه می‌توان نقش آن را در رضایت همسر و خود فرد از رابطه جنسی موثر دانست. 

اگر شما هم درگیر مشکل زودانزالی هستید و احساس می‌کنید همسرتان میلی به رابطه جنسی ندارد، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا ضمن معرفی بهترین اسپری‌ تاخیری، بررسی کنیم این محصول چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

اسپری تاخیری چیست؟

تصویر مرد ناراحتی که سرش را دستان خود گرفته و روی تختخواب نشسته
اسپری‌های تاخیری کمک می‌کنند تا زوجین بتوانند رابطه جنسی طولانی‌تری داشته باشند.

اسپری تاخیری (Delay Spray) یکی از انواع داروهای تاخیری است که به طولانی‌تر شدن رابطه جنسی کمک می‌کند. مردانی که زیر یک تا سه دقیقه دچار انزال می‌شوند و عملکرد جنسی مطلوبی ندارند، با استفاده از این محصول تقویت‌کننده نعوظ می‌توانند سکس با کیفیت‌تری را تجربه کنند. 

اسپری تاخیری در ترکیبات خود حاوی مواد بی‌حس‌کننده است و باعث می‌شود تا سرعت و تعداد پیام‌های عصبی انتقالی از آلت تناسلی به مغز کاهش پیدا کنند. این مکانیسم به طولانی‌تر شدن مدت زمان نعوظ و تاخیر در انزال کمک می‌کند. 

اگر مشکل زودانزالی مردان موقتی باشد، می‌توانند به کمک اسپری تاخیری آن را برطرف کنند، اما در صورت دائمی بودن این مشکل باید ابتدا توسط دکتر متخصص اورولوژی معاینه شوند. اگر پزشک، مشکل زودانزالی را ناشی از مسائل روانشناختی بداند، بیمار را به روانشناس و روانپزشک ارجاع می‌دهد.

بیشتر بدانید:قرص تاخیری چیست؟

نحوه عملکرد اسپری‌های تاخیری

این محصول، حاوی مقدار مشخصی از مواد بی‌حس‌کننده است که از طریق پوست جذب آلت تناسلی می‌شوند. مواد بی‌حس‌کننده، گیرنده‌های درد را در آلت تناسلی مسدود می‌کنند تا آن ناحیه بی‌حس شود. آلت تناسلی پس از بی‌حسی، کمتر تحریک خواهد شد؛ در نتیجه انزال به تاخیر می‌افتد. در واقع، می‌توان گفت اسپری‌های تاخیری با مقدار مشخصی از مواد بی‌حس‌کننده، بدون اینکه روی ارگاسم تاثیر منفی بگذارند باعث برطرف شدن مشکل زودانزالی مردان می‌شوند.

انواع اسپری تاخیری

در حال حاضر ۲ نوع اسپری تاخیری با اثربخشی مشابه وجود دارند که مورد تایید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (FDA) هستند؛ از جمله:

  • اسپری‌های بر پایه لیدوکائین که حاوی ۱۰ تا ۱۱ میلی‌گرم لیدوکائین هستند.
  • اسپری‌های بر پایه بنزوکائین که حاوی ۷.۵ درصد بنزوکائین غلیظ هستند.

بیشتر بدانید:کاندوم خاردار چیست؟

اینفوگرافیک انواع اسپری‌ های تاخیری
اسپری‌های تاخیری باید با دوز مشخصی استفاده شوند؛ در غیر این صورت ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند.

نحوه استفاده از اسپری‌های تاخیری

اگر این محصول به درستی استفاده شود، عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. نحوه استفاده از اسپری‌های تاخیری برای آقایان به شرح زیر است:

  • ابتدا آلت تناسلی را به خوبی بشویید و خشک کنید.
  • بطری حاوی محصول را تکان دهید.
  • بطری محصول را در فاصله پنج تا ۱۰ سانتی‌متری از آلت تناسلی نگه دارید و اسپری کنید.
  • اسپری را باید زیر کلاهک آلت تناسلی و در طول آن بزنید و به صورت دورانی مالش دهید تا جذب پوست شود.
  • این محصول باید حتما زیر آلت تناسلی اسپری شود، اما از برخورد مواد اسپری به بیضه‌ها یا ورود آن به مجاری ادراری خودداری کنید.
  • حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا اسپری تاخیری اثر خود را بگذارد.
  • اگر بی‌حسی ایجاد نشد، حدود ۲۰ دقیقه بعد دوباره از اسپری بی‌حسی استفاده کنید.
  • پس از شروع اثرگذاری اسپری‌های تاخیری، می‌توانید رابطه جنسی را آغاز کنید.
  • آلت تناسلی خود را بعد از اتمام رابطه جنسی به خوبی بشویید.

بیشتر بدانید:بهترین دارو برای زود انزالی مردان و زنان چیست؟

چقدر باید اسپری تاخیری بزنیم تا اثر کند؟

سطح حساسیت اشخاص از فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولا تولیدکنندگان اسپری‌های تاخیری توصیه می‌کنند، ۲ تا سه بار از این محصول استفاده کنید. لازم به ذکر است، ابتدا باید مقدار کمی اسپری بزنید و در صورت نیاز اندازه آن را افزایش دهید. برای اثرگذاری برخی از محصولات باید پس از اسپری کردن، آلت تناسلی را ماساژ دهید تا جذب پوست شود، اما این روش شامل حال همه اسپری‌های تاخیری نمی‌شود. بنابراین، قبل از استفاده حتما دستورالعمل درج‌شده روی محصول را به دقت مطالعه کنید. همچنین، یادتان باشد پس از استفاده از اسپری‌های تاخیری، دست خود را به خوبی بشویید تا مواد بی‌حس‌کننده در سایر نقاط پوست بدن پخش نشوند.

معرفی هشت اسپری تاخیری 

اگر به دنبال بهترین اسپری تاخیری هستید، ما به شما محصولات زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

۱- اسپری تاخیری سیمپلکس

این اسپری حاوی ویتامین E است و با ایجاد حس خنک‌کنندگی به طولانی‌تر شدن انزال مردان کمک می‌کند.

بیشتر بدانید:قرص ویاگرا چیست؟

۲- اسپری تاخیری ویگا

این محصول در حال حاضر بهترین اسپری تاخیری در ایران به‌شمار می‌آید که اثربخشی بالایی در طولانی‌شدن زمان انزال مردان و افزایش حجم آلت تناسلی آن‌ها دارد.

۳- اسپری تاخیری دیلی نان استاپ کاپوت

اگر به دنبال یک محصول با روش استفاده آسان و قدرت اثربخشی بالا هستید، باید از اسپری بی‌حسی دیلی نان استاپ کاپوت استفاده کنید. این محصول به دلیل داشتن لیدوکائین به طولانی‌تر شدن انزال مردان کمک می‌کند.

بیشتر بدانید:قرص پرگابالین چیست؟

۴- اسپری تاخیری لیدوکائین سزار

تصویر اسپری‌ تاخیری لیدوکائین سزار
این محصول، علاوه بر ایجاد تاخیر در انزال به بزرگ شدن آلت تناسلی مردان کمک می‌کند.

همان‌طور که از نام این محصول پیداست، در ترکیبات آن لیدوکائین وجود دارد که باعث به تاخیر افتادن انزال در مردان می‌شود. این محصول در بین طرفداران آن به بهترین اسپری تاخیری و حجم دهنده معروف است؛ زیرا اثربخشی مطلوبی در سفتی و بزرگ شدن آلت تناسلی دارد.

۵- اسپری تاخیری دابل دیلی کدکس

یکی از محصولات تاخیری که باعث ایجاد حس رضایتمندی در زوجین از رابطه جنسی می‌شود، اسپری بی‌حسی دابل دیلی کدکس است. این محصول، روش استفاده بسیار آسانی دارد و با افزایش خون‌رسانی به آلت تناسلی باعث تاخیر در انزال مردان می‌شود.

بیشتر بدانید:پماد زایلاپی برای چیست؟

۶- اسپری تاخیری دلتا

تصویر اسپری‌ تاخیری دلتا مدل Lemon
این محصول، یکی از اسپری‌های تاخیری دلتا است که با لیدوکائین ۱۰ درصد و اسانس لیمو تولید می‌شود.

این محصول، یکی دیگر از بهترین اسپری‌های تاخیری حاوی لیدوکائین برای آقایان است که عملکرد بسیار منحصربه‌فردی در طولانی‌تر شدن انزال دارد. شما می‌توانید این اسپری بی‌حسی را با رایحه‌های متنوع از داروخانه‌ها خریداری کنید.

۷- اسپری تاخیری سوپر دراگون

سوپر دراگون یکی از اسپری‌های تاخیری بسیار قوی است که در ترکیبات خود علاوه بر لیدوکائین، ویتامین E دارد. این محصول به خوبی می‌تواند با تقویت نعوظ به طولانی‌شدن مدت زمان انزال مردان کمک کند.

بیشتر بدانید:قرص ترامادول برای تاخیری چه تاثیری دارد؟

۸- اسپری تاخیری آدم و حوا

افرادی که به لیدوکائین حساسیت دارند، می‌توانند از این محصول استفاده کنند. این اسپری در ترکیبات خود لیدوکائین ندارد؛ به همین دلیل مدت اثرگذاری آن کمی طولانی‌تر است. با این حال، نمی‌توان از قدرت اثربخشی اسپری ماراتن آدم و حوا در به تاخیر افتادن انزال مردان ایرادی گرفت.

اسپری تاخیری چند ساعت اثر دارد؟

به طور قطعی نمی‌توان زمان مشخصی برای اثرگذاری این محصول در نظر گرفت؛ زیرا ویژگی‌های روانی و بدنی افراد با یکدیگر متفاوت است. اسپری‌های تاخیری به طور معمول یک تا پنج دقیقه باعث تاخیر در انزال می‌شوند؛ البته این مدت زمان ممکن است در برخی افراد بیشتر باشد. همچنین، درصد لیدوکائین و بنزوکائین موجود در محصولات تاخیری، نقش تعیین‌کننده‌ای بر طولانی‌شدن انزال دارند.

عوارض جانبی اسپری‌های تاخیری

عوارض جانبی ناشی از این محصول به ندرت ایجاد می‌شوند و معمولا بسیار خفیف هستند. با این حال، اگر در استفاده از اسپری‌های تاخیری زیاده‌روی کنید، ممکن است در موارد نادر دچار عوارض زیر شوید:

  • ایجاد بی‌حسی شدید در آلت تناسلی
  • کاهش میل جنسی
  • اختلال در نعوظ
  • احساس سوزش، التهاب، قرمزی و تحریک پوست آلت تناسلی
  • تورم آلت تناسلی
  • سردرد و سرگیجه

بیشتر بدانید:قرص پرگابالین برای زود انزالی خوبه؟

آیا زنان با عوارض جانبی اسپری تاخیری مواجه می‌شوند؟

اسپری‌های تاخیری به طور انحصاری برای مردان فرموله می‌شوند و زنان نباید از آن‌ها استفاده کنند. در واقع، می‌توان گفت این محصول برای دیرتر به ارگاسم رسیدن زنان تاثیری ندارد. معمولا توصیه می‌شود، مردان پس از اسپری کردن محصولات تاخیری، کاندوم استفاده کنند تا عوارضی مانند التهاب، مشکلات پوستی، سوزش و خارش در ناحیه واژن خانم‌ها ایجاد نشوند.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید به مقاله نحوه استفاده از کاندوم مراجعه کنید.

نکات ایمنی حین استفاده از اسپری‌های تاخیری

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، بهتر است قبل از استفاده از اسپری‌های تاخیری به نکات زیر توجه کنید:

  • دستورالعمل درج‌شده روی بسته‌بندی محصول را به دقت مطالعه کنید.
  • اگر به لیدوکائین یا بنزوکائین حساسیت دارید، از اسپری تاخیری استفاده نکنید.
  • از زیاده‌روی در اسپری کردن این محصولات بپرهیزید.
  • بعد از اسپری کردن، حتما دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.
  • قبل از اسپری کردن این محصولات، حتما آلت تناسلی خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. (این کار به جذب بهتر اسپری‌های تاخیری کمک می‌کند.)
  • اسپری‌های تاخیری را در جای خنک، خشک و به دور از دسترس کودکان قرار دهید.

بیشتر بدانید:قرص سیلدنافیل چیست؟ 

اسپری تاخیری از کجا بخریم؟

استفاده از اسپری تاخیری یک راه‌حل مناسب برای به تاخیر انداختن انزال مردان و بهبود روابط جنسی است. این محصولات در ترکیبات خود حاوی مواد بی‌حس‌کننده هستند که به طولانی‌تر شدن مدت زمان انزال مردان کمک می‌کنند. شما می‌توانید انواع متنوع اسپری‌های تاخیری را از داروخانه‌های معتبر همچون داروخانه آنلاین درمانکده خریداری کنید. 

درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا ضمن بررسی نظر سایر کاربران در مورد انواع محصولات تاخیری همچون اسپری‌ها و مقایسه قیمت آن‌ها با هم، محصول مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

همچنین، می‌توانید پس از مراجعه به وب‌سایت درمانکده با انواع متخصص اورولوژی در این مجموعه آشنا شوید و سوالات خود را درباره بهترین اسپری تاخیری از آن‌ها بپرسید. از دیگر خدمات درمانکده، نوبت‌دهی اینترنتی است که به شما کمک می‌کند تا به صورت مشاوره آنلاین اورولوژی و مراجعه حضوری یا مشاوره تلفنی نزد پزشک مورد نظر خود نوبت بگیرید.

سوالات متداول

اسپری تاخیری برای چیست؟

اسپری‌های تاخیری با ایجاد بی‌حسی در آلت تناسلی مردان به طولانی‌شدن انزال و افزایش مدت زمان رابطه جنسی کمک می‌کنند.

اسپری تاخیری را کجا بزنیم؟

محل درست استفاده از اسپری‌های تاخیری، ناحیه فرنولوم یعنی زیر کلاهک آلت تناسلی و در طول آلت است.

اسپری تاخیری را چند دقیقه قبل از رابطه جنسی بزنم؟

معمولا پنج تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا این محصول جذب شود و اثر کند؛ بنابراین بهتر است پنج تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی از آن استفاده کنید.

چگونه اثر اسپری تاخیری را از بین ببریم؟

شما می‌توانید پس از اتمام رابطه جنسی، آلت تناسلی خود را با آب و صابون بشویید یا آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

اسپری تاخیری را در حالت نعوظ بزنیم یا عادی؟

انتخاب این مورد با شماست. با این حال، اغلب آقایان از اسپری‌کردن محصولات تاخیری در حالت نعوظ نتیجه بهتری گرفته‌اند.

منابع: medicalnewstoday | ncbi

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها