امبدینگ یا کاشت نخ چیست و چگونه با آن لاغر شویم؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

امبدینگ (embedding) یک روش نوین در طب سنتی است که با استفاده از نخ‌های مخصوصی انجام می‌شود. این روش در ابتدا برای درمان سرطان ابداع شد، اما امروزه از این روش هم برای درمان بیماری‌های مختلف و هم کاهش وزن، جوانسازی و مشکلات مختلف گوارشی استفاده می‌شود. در این مقاله از مجله سلامت درمانکده می‌توانید با جزئیات روش امبدینگ برای لاغری و درمان بیماری‌ها و همچنین فواید و عوارض این روش آشنا شوید.

امبدینگ چیست؟

امبدینگ یا کاشت نخ یک روش تخصصی برای درمان بیماری‌ها و همچنین کاهش وزن و لاغری است که با کمترین عوارض ممکن انجام می‌شود. در این روش متخصص طب سوزنی از نخ‌های قابل جذب مثل کت گوت (catgut) که در سوزن‌های خاصی قرار دارند، استفاده می‌کند و با این روش جریان انرژی را در بدن متعادل می‌کند. 

این روش معمولا بعد از مدتی نیاز به تمدید دارد و فاصله جلسات درمانی معمولا به شدت علائم فرد و نوع مشکل او بستگی دارد. از این روش برای درمان مشکلات مختلف در افراد بین ۱۸ تا ۸۰ سال استفاده می‌شود. کاشت نخ برای درمان علائم و مشکلاتی مثل آسم، جوانسازی پوست، آلرژی، مشکلات چشمی، کاهش استرس و اضطراب، کاهش وزن، بهبود سردردهای میگرنی، کمردرد، بی‌خوابی، تسکین دردهای عصبی، رفع اختلالات قاعدگی و همچنین بهبود کیست‌های تخمدان مفید است.

به طور کلی تعداد جلسات امبدینگ لاغری با تعداد جلسات کاشت نخ برای درمان بیماری‌ها، متفاوت است و معمولا پزشک با توجه به شرایط هر فرد، درمان را تمدید می‌کند.

تصویر فردی که در حال امبدینگ لاغری است.
کاشت نخ یک روش ساده و کم‌عارضه برای کاهش وزن و لاغری موضعی است که به افزایش سوخت و ساز و کاهش اشتها کمک زیادی می‌کند.

امبدینگ چگونه باعث لاغری میشود؟

در طب سنتی چینی، کاشت نخ یک روش محبوب برای لاغری محسوب می‌شود که می‌تواند بعد از یک جلسه، به کاهش وزن شما کمک زیادی کند. بسیاری از افراد ۲ هفته پس از درمان، کاهش وزن بین سه تا پنجم کیلوگرم را تجربه می‌کنند. این درمان موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود و به کاهش وزن کلی و همچنین لاغری موضعی کمک می‌کند. از دیگر فواید این روش درمانی می‌توان به کاهش اشتها و کنترل قند خون اشاره کرد.

در پاسخ به این سوال که با امبدینگ چند کیلو لاغر می‌شویم باید بگوییم که این موضوع به واکنش بدن شما و همچنین سبک زندگی‌تان بستگی دارد. به طور معمول میزان کاهش وزن در هر فردی متفاوت است و برای اثربخشی بیشتر لازم است هر سه تا چهار هفته یک بار درمان را تکرار کنید.

بیشتر بدانید: ورزش برای لاغری شکم

برای لاغری موضعی معمولا سوزن کاشت نخ در ناحیه مورد نظر وارد می‌شود. مثلا برای لاغری بازو از امبدینگ بازو و برای لاغری ران پا از روش امبدینگ ران پا استفاده می‌شود.

امبدینگ صورت چیست؟

در این روش متخصص طب سوزنی از یک روش غیرتهاجمی و بدون عارضه برای جوانسازی پوست شما استفاده می‌کند. کاشت نخ به بهبود وضعیت پوست و ماهیچه‌های صورت کمک می‌کند و موجب جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک‌های پوستی می‌شود. می‌توانید از این روش برای رفع خطوط خنده، از بین بردن خطوط بالا و پایین لب، برطرف کردن چین و چروک‌های روی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی کنار چشم و همچنین خطوط اخم بین 2 ابرو استفاده کنید. جالب است بدانید که این روش حتی برای رفع افتادگی ابرو و گونه نیز مفید است و موجب می‌شود تا چهره شما شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

تصویر فردی که در حال کاشت نخ صورت است.
برای جوانسازی پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک‌های پوستی می‌توانید از کاشت نخ استفاده کنید.

مراقبت‌های قبل از کاشت نخ

قبل از کاشت نخ نباید از غذاهای سنگین استفاده کنید. بهتر است وعده غذایی‌تان را از یک ساعت قبل میل کنید. قبل از شروع درمان بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و همچنین غذاهایی که زبان را رنگی می‌کنند اجتناب کنید.

بیشتر بدانید: چگونه بدون رژیم لاغر شویم؟

مراقبت‌های بعد از امبدینگ

بعد از کاشت نخ لاغری یا استفاده از این روش برای درمان بیماری‌ها، فرد نیاز به استراحت ندارد. در صورتی که از امبدینگ برای لاغری شکم یا کاهش وزن استفاده می‌کنید، لازم است پس از آن روزانه حدود ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. سعی کنید از مصرف کربوهیدرات‌ها و غذاهای پرکالری و چرب اجتناب و از ۲ روز بعد از درمان، روزانه حداقل نیم ساعت ورزش کنید. درد مختصر و کوفتگی بعد از درمان کاملا طبیعی است و در صورت نیاز می‌توانید از استامینوفن استفاده کنید.

برای رفع درد و سفت شدگی در ناحیه کاشت نخ لاغری می‌توانید از ماساژ یا کمپرس آب گرم کمک بگیرید. اگر ناحیه مورد نظر متورم و قرمز به نظر می‌رسد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: چگونه در یک ماه 10 کیلو لاغر شویم؟

عوارض امبدینگ چیست؟

در روش امبدینگ از همان نخ‌های قابل‌جذب مورد استفاده در جراحی استفاده می‌شود و متخصص طب سوزنی نخ‌ها را در نقاط خاصی از بدن قرار می‌دهد. حساسیت به امبدینگ معمولا نادر است، اما به هر حال برخی افراد ممکن است به این نخ‌ها حساسیت داشته باشند.

از مهم‌ترین عوارض امبدینگ شکم می‌توان به گرگرفتگی، درد مختصر و همچنین کبودی و خونریزی جزئی اشاره کرد. خروج ماده‌ای کدر رنگ از ناحیه درمان نیز از دیگر عوارض این درمان محسوب می‌شود.

به خاطر داشته باشید که امبدینگ در بارداری غیرمجاز است و خانم‌های باردار نباید از این روش استفاده کنند. از طرف دیگر این روش برای افرادی که به تازگی تحت عمل جراحی ناحیه شکم قرار گرفته‌اند، افراد مبتلا به مشکلات قلبی عروقی و همچنین افراد مبتلا به عفونت‌های شدید پوستی مناسب نیست. کسانی که از داروهایی رقیق‌کننده خون مثل وارفارین، هپارین یا داروهای مشابه استفاده می‌کنند، نباید از این روش استفاده کنند.

فرق امبدینگ و طب سوزنی چیست؟

سوزن‌هایی که برای کاشت نخ استفاده می‌شوند، با سوزن‌های طب سوزنی متفاوت هستند. این سوزن‌ها معمولا اندازه بزرگ‌تری دارند و از همین رو پس از درمان یک تا ۲ قطره خون از ناحیه درمان خارج می‌شود. درد و ناراحتی این روش کمی بیشتر از طب سوزنی است، اما معمولا پس از چند ساعت بهبود پیدا می‌کند. روش کاشت نخ معمولا به اندازه طب سوزنی نیاز به تمدید ندارد و به صورت دائمی انجام می‌شود و از همین رو اثربخشی بیشتری دارد.

تصویر فردی که کاشت نخ انجام داده و نخ روی پوست او مشخص است.
کاشت نخ برخلاف روش طب سوزنی یک روش دائمی است و اثربخشی بیشتری دارد.

سخن نهایی

امروزه راهکارهای متعددی برای کاهش وزن و همچنین جوانسازی پوست وجود دارد که اکثر این روش‌ها عوارض جانبی زیادی دارند. کاشت نخ یک روش بدون عارضه و کم‌ تهاجمی برای درمان بیماری‌ها و همچنین لاغری و جوانسازی پوست است که نتایج آن حتی بعد از پایان جلسه اول قابل‌ مشاهده است. برای انجام بهترین امبدینگ لاغری و همچنین مشورت در مورد این روش درمان می‌توانید به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و با دکتر عمومی آنلاین مشاوره داشته باشید و یا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری دکتر عمومی به دکتر مد نظر خود مراجعه کنید.

سوالات متداول

هزینه هر جلسه امبدینگ چقدر است؟

از آنجایی که جزئیات این روش درمان در هر فرد متفاوت است، نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن در نظر گرفت، اما این درمان نسبت به سایر روش‌های درمانی بسیار کم‌هزینه است.

تعداد جلسات امبدینگ برای لاغری موضعی چقدر است؟

برای اثربخشی این روش بهتر است ۳ تا ۴ هفته یک بار به پزشک مراجعه و در صورت نیاز دوباره از کاشت نخ استفاده کنید.

آیا امبدینگ برای دیسک کمر مفید است؟

این روش به تحریک دائمی نقاط خاصی از بدن کمک می‌کند و موجب بهبود کامل درد کمر و سیاتیک می‌شود.

آیا امبدینگ باعث لاغری میشود؟

کاشت نخ یکی از محبوب‌ترین و کم‌عارضه‌ترین روش‌های کاهش وزن و لاغری موضعی در دنیا است که اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

مژده عاشوری
مژده شرف عاشوری

من مژده شرف عاشوری هستم؛ لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزش که سال‌هاست به صورت تخصصی می‌نویسم و ترجمه می‌کنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت می‌برم و علاقه زیادی به ترجمه و نوشتن محتوا در حوزه سلامت، تغذیه و پزشکی دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها