فرق قرص اسلیم مکس و اسلیم کوئیک چیست؟ کدام اثرگذاری بیشتری دارد؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

قرص‌های اسلیم مکس و اسلیم کوئیک، ۲ نمونه از مکمل‌های لاغری هستند که ادعا می‌کنند با افزایش متابولیسم و کاهش اشتها باعث لاغری می‌شوند. هر چند این ۲ مکمل لاغری را برای یک هدف تولید می‌کنند، اما تفاوت‌های قابل توجهی در ترکیبات، عوارض جانبی و… دارند. درک فرق قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک به مصر‌ف‌کننده کمک می‌کند تا با توجه به نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشد. 

با ما در این مقاله از مجله درمانکده همراه باشید تا شما را با اصلی‌ترین تفاوت قرص اسلیم مکس و اسلیم کوئیک آشنا کنیم.

فرق قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک چیست؟

اینفوگرافیک قرص اسلیم مکس و اسلیم کوئیک از چه لحاظ با هم تفاوت دارند؟
انتخاب بین قرص اسلیم مکس و اسلیم کوئیک به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید در نظر گرفته شوند.

قرص‌های اسلیم مکس (Slimmax) و اسلیم کوئیک (Slimquick)، مکمل‌های لاغری محبوب در بازار هستند که با افزایش متابولیسم بدن و کمک به کاهش اشتها باعث می‌شوند تا فرد به مرور زمان وزن کم کند. هدف از تولید این ۲ محصول، کمک به کاهش وزن و بهبود وضعیت بدنی است، اما تفاوت‌هایی در ترکیبات، مکانیزم اثر، نحوه مصرف، میزان اثرگذاری و عوارض جانبی دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

۱- ترکیبات

اولین قدم برای مقایسه قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک، توجه به ترکیبات تشکیل‌دهنده آن‌هاست. مهم‌ترین فرق قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک از لحاظ ترکیبات به شرح زیر است:

  • قرص اسلیم مکس: این قرص حاوی ترکیباتی مانند هودیا، گارسینیا کامبوجیا، چای سبز، ریشه کاسنی، بذر رازیانه و دانه گشنیز است که اثرگذاری مطلوبی بر کنترل اشتها، هضم بهتر، تجزیه چربی و افزایش سوخت و ساز هنگام ورزش دارد.
  • قرص اسلیم کوئیک: این قرص از ترکیباتی مانند گیاه و بذر شوید، بذر کرفس و چای سبز تولید می‌شود و اثرگذاری مطلوبی بر افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها دارد.

۲- مکانیزم اثر

این ۲ مکمل لاغری به حفظ سلامتی و کاهش وزن کمک می‌کنند، اما انتخاب بین آن‌ها به نیازها و هدف شما بستگی دارد. قرص اسلیم مکس علاوه بر کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن به دلیل داشتن مواد مغذی و خاصیت آنتی‌اکسیدانی به بالا رفتن سطح انرژی بدن، کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. 

بیشتر بدانید:معرفی ۶ تا از بهترین قرص‌های گیاهی لاغری با بازدهی بالا!

با این حال، اگر فقط به دنبال یک مکمل لاغری هستید که علاوه بر کاهش اشتها به افزایش انرژی بدن و فرآیند چربی‌سوزی کمک کند، می‌توانید قرص اسلیم کوئیک را تهیه کنید.

۳- میزان اثرگذاری

دیگر فرق قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک را می‌توان در میزان اثرگذاری آن‌ها بررسی کرد که به شرح زیر است:

  • اثرگذاری قرص اسلیم مکس: مدت زمان مشخصی برای مصرف این قرص تعیین نشده و شما می‌توانید تا رسیدن به وزن دلخواه از آن استفاده کنید. شرکت سازنده این قرص ادعا می‌کند، مصرف اسلیم مکس همراه با ورزش و رعایت رژیم غذایی می‌تواند سه تا پنج کیلو کاهش وزن در یک ماه ایجاد کند. به طور کلی می‌توان گفت اثرگذاری قرص اسلیم مکس تدریجی و پایدارتر است و معمولا نتایج آن پس از چند هفته مشخص می‌شوند.
  • اثرگذاری قرص اسلیم کوئیک: برای کاهش وزن باید این قرص را به مدت سه ماه مصرف کنید. با این حال، می‌توان گفت اسلیم کوئیک به دلیل داشتن ترکیب محرک مانند کافئین اثرات سریع‌تری نسبت به اسلیم مکس نشان می‌دهد. شرکت سازنده این مکمل لاغری ادعا می‌کند پس از تکمیل دوره مصرف، حدود ۱۰ درصد از وزن خود را از دست می‌دهید.

بیشتر بدانید:قرص اسلیم مکس؛ هر آنچه باید درباره این داروی لاغری بدانید

۴- عوارض جانبی

فرق عمده‌ای در عوارض جانبی این ۲ مکمل لاغری وجود دارد که از ترکیبات متفاوت آن‌ها ناشی می‌شود. جدول زیر نشان‌دهنده مهم‌ترین تفاوت قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک را از لحاظ عوارض جانبی است:

عوارض جانبی قرص اسلیم مکسعوارض جانبی قرص اسلیم کوئیک
افزایش فشار خون خواب ناآرام
کم‌خوابیناراحتی معده، نفخ یا اسهال
مشکلات گوارشیخشکی دهان
ریزش موافزایش اشتها پس از قطع قرص
بالا رفتن ضربان قلبکمبود ویتامین در بدن
جدول مقایسه عوارض جانبی قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک

 ۵- نحوه مصرف

 تصویر فردی در حال خوردن کپسول
قبل از مصرف هرگونه مکمل‌های لاغری بهتر است ابتدا با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

تفاوت در نحوه مصرف را می‌توان مهم‌ترین فرق قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک دانست. معمولا توصیه می‌شود قرص اسلیم مکس روزی سه بار و در هر نوبت یک عدد مصرف شود. این قرص را باید یک ساعت بعد از هر وعده غذایی همراه با آب فراوان میل کنید. طریقه مصرف قرص اسلیم کوئیک بدین شکل است که باید روزی سه بار و در هر نوبت یک عدد از قرص را همراه با آب فراوان، نیم ساعت قبل از وعده غذایی بخورید. 

بیشتر بدانید:قرص لاغری پاپایا چیست؟

قرص لاغری اسلیم مکس بهتره یا اسلیم کوئیک؟

مکمل‌های لاغری اسلیم مکس و اسلیم کوئیک با هدف افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها تولید می‌شوند. انتخاب بین این ۲ محصول لاغرکننده محبوب در بازار به هدف شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک قرص لاغری هستید که صرفا به کاهش اشتها و چربی‌سوزی بدن کمک کند، می‌تواند مکمل اسلیم کوئیک را خریداری کنید. 

اما اگر می‌خواهید با مصرف مکمل لاغری، علاوه بر کاهش وزن به کم شدن استرس، تقویت سیستم ایمنی و افزایش سطح انرژی بدن خود کمک کنید، بهتر است به سراغ خرید قرص اسلیم مکس بروید. با این حال، باید بگوییم ممکن است ترکیبات مکمل‌های لاغری در بدن هر فرد، اثرگذاری متفاوتی داشته باشد. 

برخی افراد به ترکیبات گیاهی خاص حساسیت دارند و پس از مصرف یکی از قرص‌های اسلیم مکس یا اسلیم کوئیک دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. به همین دلیل بهتر است، فرق قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک را بشناسید و تصمیم نهایی را با توجه به هدف، نیازها، تحمل شخصی و مشاوره پزشکی بگیرید.

نگاهی کوتاه به فرق قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک

قرص اسلیم مکس و اسلیم کوئیک نوعی مکمل لاغری به‌شمار می‌آیند که به افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش اشتها، چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کنند. این ۲ مکمل کاربرد مشابهی دارند، اما از نظر ترکیبات، مکانیزم اثر، نحوه مصرف، میزان اثرگذاری و عوارض جانبی دارای تفاوت‌های قابل توجهی هستند. 

بیشتر بدانید:قرص گلوریا چیست؟

ما در این مقاله از مجله درمانکده به بررسی مهم‌ترین فرق قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک پرداختیم. درک تفاوت این ۲ مکمل لاغری به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بهترین محصول را با توجه به هدف خود انتخاب کنند. 

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری درباره این مکمل‌های لاغری هستید، می‌توانید به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و از بهترین دکتر تغدیه این مجموعه مشاوره بگیرید. همچنین، درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری یا مشاوره آنلاین دکتر تغذیه نزد پزشک مورد نظر خود نوبت رزرو کنید.

سوالات متداول

قرص اسلیم مکس و اسلیم کوئیک برای چی خوبه؟

قرص‌های اسلیم مکس و اسلیم کوئیک نوعی مکمل لاغری هستند و به کاهش اشتها، افزایش سوخت و ساز، چربی‌سوزی و کاهش وزن کمک می‌کنند.

تفاوت قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک چیست؟

این ۲ مکمل لاغری کاربرد مشابهی دارند، اما از نظر ترکیبات، مکانیزم اثر، عوارض جانبی، میزان اثرگذاری و نحوه مصرف دارای تفاوت‌های قابل توجهی هستند.

فرق قرص اسلیم مکس با اسلیم کوئیک از لحاظ نحوه مصرف چیست؟

هر ۲ مکمل روزی سه عدد مصرف می‌شوند، با این تفاوت که در هر نوبت، یک عدد از کپسول اسلیم مکس باید یک ساعت بعد از وعده‌های غذایی خورده شود، اما هر عدد از قرص اسلیم کوئیک را باید نیم ساعت قبل از شروع وعده‌های غذایی میل کنید.

منابع: fda | dietspotlight

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها