بهترین دارو برای سفید شدن پوست صورت چیست؟ بررسی قرص سفیدکننده پوست قوی

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

رنگ پوست یکی از فاکتورهای زیبایی است. اغلب افراد تلاش می‌کنند با از بین بردن لک‌های تیره، جای جوش و  کک و مک باعث روشنی و شفافیت بیشتر پوست صورت خود شوند. متخصصان معتقدند، حفظ سلامت پوست و استفاده از محصولات مناسب می‌تواند به سفیدی و روشن‌تر شدن پوست صورت کمک کند. در کنار تمام محصولات آرایشی، استفاده از دارو برای سفیدی پوست گزینه مناسبی است و نقش موثری در جوان‌سازی پوست صورت دارد. 

اگر شما هم به پوست صورت سفید و روشن علاقه‌مند هستید، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا لیستی از بهترین داروها برای سفیدی پوست صورت را با شما به اشتراک بگذاریم.

دارو برای سفیدی پوست

همان‌طور که افراد زیادی به پوست صورت برنزه علاقه دارند، عده‌ای هم تلاش می‌کنند تا پوست صورت خود را چند درجه روشن‌تر کنند. این افراد معمولا به دنبال سفید کردن پوست با از بین بردن جای جوش و لک‌های تیره هستند. 

از طرفی، برخی زنان با استفاده از مواد آرایشی سعی می‌کنند تا تیرگی و لک‌های پوستی خود را بپوشانند. این در حالی است که شما با استفاده از دارو برای سفیدی پوست می‌توانید به روشن‌تر شدن پوست صورت خود کمک کنید. 

بیشتر بدانید: هایفوتراپی چیست؟ مزایا و معایب جوانسازی پوست با دستگاه HIFU

داروهایی که در ادامه آن‌ها را به طور مفصل معرفی می‌کنیم، دارای آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و ترکیبات ضد التهاب هستند و اگر در دوز مناسب استفاده شوند، با اثربخشی بالا و حداقل عوارض باعث سفیدی، روشنی و شفافیت پوست صورت می‌شوند.

معرفی دارو برای سفید شدن پوست

در حال حاضر، مکمل‌های زیادی در داروخانه‌ها برای روشن‌تر شدن پوست وجود دارند. این محصولات با هدف ارتقای سلامت و جوان‌سازی پوست صورت تولید می‌شوند و هر یک ویژگی منحصربه‌فردی دارند. لازم به ذکر است، برخی داروهای روشن‌کننده پوست، می‌توانند بر عملکرد طبیعی پوست تاثیر بگذارند یا سطح هورمون‌های بدن را تغییر دهند؛ بنابراین، از محصولات سفیدکننده پوست، حتما با تجویز و مشورت پزشک متخصص پوست و مو استفاده کنید. 

بیشتر بدانید:قرص پیگمنتا برای چیست؟

اینفوگرافیک بهترین دارو برای سفیدی پوست
داروهای سفیدکننده پوست باید زیر نظر پزشک متخصص مصرف شوند.

به طور کلی می‌توان بهترین دارو برای سفیدی پوست را شامل موارد زیر دانست:

۱- قرص پیگمنتا (Pigmenta)

اگر به دنبال بهترین قرص سفید کننده پوست هستید، پیشنهاد ما به شما قرص روشن کننده پوست پیگمنتا است. این قرص با ترکیبات منحصربه‌فرد، لک‌های تیره را کمرنگ می‌کند و اثربخشی بالایی در رفع رنگ به جا مانده از جای جوش دارد. در واقع، قرص پیگمنتا از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی محافظت می‌کند و باعث کاهش چین و چروک صورت می‌شود.

۲- قرص گلوتاتیون (Glutathione)

در لیست بهترین دارو برای روشن شدن پوست باید حتما به قرص گلوتاتیون اشاره کنیم. این قرص حاوی گلوتاتیون، نوعی آنتی‌اکسیدان مهم است که نقش موثری در سم‌زدایی بدن دارد. داروی گلوتاتیون با افزایش کلاژن‌سازی پوست به سلامت و شفافیت آن کمک می‌کند. 

بیشتر بدانید: میکرودرم چیست؟ معجزه‌ای برای جوان‌سازی پوست

در واقع، می‌توان گفت این قرص با ترکیبات منحصربه‌فردی که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند، آسیب رادیکال‌های آزاد بر پوست را کاهش می‌دهد. متخصصان، معمولا داروی گلوتاتیون را به عنوان یک قرص روشن کننده پوست با اثربخشی بالا در بهبود لک‌های تیره، جای جوش و کاهش چین و چروک پوست معرفی می‌کنند.

۳- قرص ایمدین (Imedeen)

 تصویر قرص ایمدین
قرص ایمدین اثربخشی بالایی در سفید کردن پوست دارد.

این محصول نوعی مکمل غذایی است که با خاصیت مراقبت از پوست به عنوان قرص روشن کننده پوست شناخته می‌شود. قرص ایمدین با خاصیت ضد چروکی می‌تواند به سلامت و شفافیت پوست صورت کمک کند. همچنین، با اثرگذاری بر عمق درم (قسمتی که روند پیری از آن‌جا آغاز می‌شود)، نقش موثری در بازسازی و جوان‌سازی آن ناحیه دارد. اگر پس از استفاده از این قرص، متوجه بروز واکنش‌های آلرژیک مانند جوش‌های قرمز و کوچک روی پوست شدید، سریعا آن را قطع کنید و به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

بیشتر بدانید:عوارض قرص گلوتاتیون چیست؟

۴- قرص پرفکتیل (perfectil)

پرفکتیل با تامین ریز مغذی‌های ضروری برای سلامت و شادابی پوست صورت، به روشن‌تر دیده شدن آن کمک می‌کند. این قرص حاوی عصاره دانه انگور، پروآنتوسیانیدین، کاروتنوئیدها، انواع ویتامین‌ها، سیستین و مواد معدنی است که همگی در روشنی پوست صورت موثر هستند؛ از همین‌رو می‌توان آن را به عنوان بهترین دارو برای سفیدی پوست صورت در نظر گرفت. 

با این حال، یادتان باشد مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؛ بنابراین از مصرف بیش از حد این دارو بپرهیزید و قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت کنید.

۵- قرص رتینول (Retinol)

یکی دیگر از داروهای مفید برای سفیدی پوست، قرص رتینول است که پزشکان متخصص پوست و مو آن را به عنوان قرص روشن کننده پوست تجویز می‌کند. این قرص، حاوی پروتئین نوعی ماهی است که نقش موثری در جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک پوست صورت دارد. عصاره پروتئینی ماهی در ترکیبات قرص رتینول باعث می‌شود تا پس از مدت کوتاهی، شاهد از بین رفتن لک‌های تیره پوستی و شفافیت پوست صورت خود باشید.

۶- قرص کوکونات کلاژن (Coconut Collagen)

بیشتر بدانید: پماد زینک اکساید چیست؟ فواید عالی آن برای پوست

این محصول حاوی کلاژن هیدرولیز شده، پودر روغن نارگیل و ویتامین سی است که همگی برای حفظ سلامتی و شادابی پوست صورت ضروری هستند. متخصصان معمولا این دارو را برای سفیدی پوست، جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک تجویز می‌کنند. قرص کوکونات کلاژن را حتما طبق دستورالعمل تجویزی پزشک مصرف کنید تا از عوارض جانبی مانند واکنش‌های آلرژیک به دور باشید.

۷- ژل کربوکسی ریب‌اسکین (Ribeskin Carboxy)

تصویر ژل کربوکسی ریب‌اکسین
این دارو با افزایش متابولیسم و اکسیژن‌رسانی بهتر باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست می‌شود.

ژل کربوکسی ریب‌اکسین، فوری‌ترین روشن‌کننده پوست است که بلافاصله پس از استفاده، اثر سفیدکنندگی و لیفت به جا می‌گذارد. این ژل می‌تواند اکسیژن‌رسانی به پوست را افزایش دهد و با تحریک فیبروبلاست‌ها منجر به تولید بیشتر کلاژن و الاستین در پوست شود. 

این فرآیند، نقش موثری در جوان‌سازی، لیفت و در نتیجه افزایش خاصیت ارتجاعی پوست دارد؛ از همین‌رو برخی متخصصان ژل کربوکسی ریب‌اکسین را به عنوان فوری‌ترین و قوی‌ترین دارو برای سفیدی پوست صورت معرفی می‌کنند.

۸- کرم پیگمازوم (Pigmasome)

در حال حاضر، سه نوع کرم با نام تجاری پیگمازوم در ایران تولید می‌شوند که دارای خاصیت روشن‌کنندگی و سفیدی پوست هستند. این کرم‌ها در ترکیبات خود گلوتاتیون، آلفا آربوتین طبیعی و ویتامین C دارند و به دلیل خاصیت ضد پیری و ضد لک، باعث رفع لک‌های تیره پوست و روشن‌تر شدن آن می‌شوند. 

از طرفی، کرم پیگمازوم فاقد هیدروکینون است؛ به همین دلیل زنان باردار و شیرده می‌توانند برای بهبود لک‌های تیره ناشی از دوره حاملگی از آن استفاده کنند.

۹- قرص گلوتاتیون، استیل سیستئین و ویتامین سی (Glutathione, Acetylcysteine And Vitamin C)

این قرص، یک مکمل تخصصی برای حفظ سلامتی و شادابی پوست است که با مهار تولید رنگدانه‌های ملانین به روشن‌تر شدن رنگ پوست صورت کمک می‌کند. ترکیبات بی‌نظیر این محصول که در نامش پیداست، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان درون سلولی قوی عمل می‌کنند و با محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو، مانع از پیری زودرس آن می‌شوند. 

از دیگر مزایای این دارو برای سفیدی پوست می‌توان به خاصیت کلاژن‌سازی آن اشاره کرد که تاثیر زیادی در رفع لک‌های تیره و جای جوش دارد. لازم به ذکر است، داروی مذکور برای افراد مبتلا به سنگ کلیه، زخم معده و زنان باردار یا شیرده مناسب نیست.

بیشتر بدانید: مراقبت پوستی چیست؟ + ۱۱ راه ساده برای داشتن پوست صاف

۱۰- کپسول اسکین برایتنینگ (Skin Brightening)

کپسول اسکین برایتنینگ یکی از محصولات روشن‌کننده پوست است که با ترکیبات طبیعی موثر تولید می‌شود و به سلامت پوست صورت کمک می‌کند. در ترکیبات این کپسول، عصاره خار مریم، آلفا لیپوئیک اسید و ال‌-گلوتاتیون وجود داند. این ترکیبات باعث می‌شوند تا کپسول اسکین برایتنینگ به عنوان یک آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب قوی عمل کند و اثرگذاری بالایی در سفیدتر شدن پوست صورت داشته باشد.

بهترین دارو گیاهی برای سفیدی پوست صورت چیست؟

اینفوگرافیک بهترین داروهای گیاهی برای سفیدی پوست صورت
برای جلوگیری از تداخل داروهای گیاهی و شیمیایی، قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

برخی از گیاهان و عصاره‌های طبیعی می‌توانند به روشن‌تر شدن پوست صورت کمک کنند، اما نکته مهم این است که رنگ طبیعی پوست خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از دارو گیاهی برای سفیدی پوست، تنها می‌تواند یک یا ۲ درجه از پوست سبزه افراد را روشن‌تر کند.

با این حال، بعضی از ترکیبات گیاهی موثر وجود دارند که با خاصیت منحصربه‌فرد، به شادابی، شفافیت بیشتر و در نتیجه سفیدتر به نظر رسیدن پوست صورت کمک می‌کنند؛ از جمله:

بیشتر بدانید: خواص رازیانه برای پوست چیست؟ عرق‌رازیانه برای چی خوبه؟

  • ترکیب آرد خردل سفید با زرنیخ سرخ
  • ترکیب بادام شیرین با نشاسته و کتیرا
  • شیرین بیان و تخم ترب
  • مصرف چای سبز
  • گیاه افتیمون
  • مصرف دمنوش بابونه

کدام دارو خانگی برای سفیدی پوست صورت مناسب است؟

اگر به دنبال کم‌خطرترین دارو با حداقل عوارض برای سفیدی پوست هستید، می‌توانید از روش‌های خانگی کمک بگیرید. این روش‌ها شامل ماسک‌های صورت و نوشیدنی‌هایی هستند که در جدول زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

دارو خانگی سفیدی پوستویژگیتوضیحات
مالش سیب‌زمینی روی پوستسرشار از آنتی‌اکسیدان و دارای خاصیت سفیدکنندگی پوستسیب‌زمینی خام را برش بزنید و به آرامی روی پوست صورت بمالید؛ سپس اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند.
ماسک گوجه‌فرنگی و لیموسرشار از ویتامین C و دارای خاصیت روشن‌کنندگیپوره گوجه‌فرنگی و چند قطره لیمو ترش تازه را به آرامی روی پوست صورت خود بمالید.
آرد برنج و شیرخاصیت سفیدکنندگی پوستمقداری شیر را با آرد برنج مخلوط کنید تا ترکیب یک‌دستی ایجاد شود؛ سپس آن را روی پوست صورت خود ماساژ دهید.
تونر چای سبزسرشار از پلی‌فنول و دارای خاصیت سفیدکنندگی پوستبا چای سبز کیسه‌ای و آب داغ، تونر درست کنید و پس از خنک شدن، پوست صورت را با آن بشویید.
آلوئه‌ورا و گلابدارای خاصیت روشن‌کنندگی پوست پس از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشیدژل آلوئه‌ورا تازه را جدا کنید و پس از ترکیب با چند قطره گلاب، روی پوست صورت خود بمالید.
جدول داروهای خانگی برای روشن شدن پوست

نگاهی کوتاه به بهترین دارو برای سفیدی پوست

امروزه افراد زیادی به دنبال روشنی پوست صورت خود از طریق رفع لک‌های تیره، جای جوش و کاهش چین و چروک هستند. روش‌های مختلفی برای دستیابی به این اهداف وجود دارند که از بین همه آن‌ها می‌توان به استفاده از دارو برای سفیدی پوست اشاره کرد. 

برخی از داروهای روشن‌کننده پوست ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند؛ از همین‌رو باید حتما آن‌ها را با تجویز پزشک متخصص پوست و مو استفاده کنید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره آنلاین نزد بهترین پزشکان متخصص به وب‌سایت درمانکده سر بزنید. درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری یا مشاوره آنلاین تلفنی، متنی و تصویری نزد پزشک مورد نظر خود نوبت بگیرید.

سوالات متداول

بهترین دارو برای سفیدی پوست کدام است؟

قرص روشن کننده پوست پیگمنتا اثربخشی بالایی در سفید شدن پوست صورت دارد.

بهترین دارو برای سفیدی پوست باید چه ترکیباتی داشته باشد؟

قرص‌های روشن‌کننده پوست باید در ترکیبات خود ویتامین E، ویتامین C، گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید و در برخی موارد عصاره هسته انگور داشته باشند.

آیا داروی گیاهی برای سفیدی پوست صورت وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید از ترکیب آرد خردل سفید با زرنیخ سرخ، ترکیب بادام شیرین با نشاسته و کتیرا، شیرین بیان و تخم ترب، چای سبز، گیاه افتیمون و دمنوش بابونه برای روشن‌تر شدن پوست صورت خود استفاده کنید.

منابع: m.indiamart | ncbi | medkart

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد رای‌ها 4

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها