عمل بینی به سبک نیمه فانتزی چیست؟ بررسی 4 عمل زیبایی بینی نیمه فانتزی

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

هدف از رینوپلاستی یا جراحی بینی درمان مشکلات تنفسی و بهبود ظاهر بینی است. با این حال، تفاوت در سلیقه افراد باعث شده است که امروزه مردم از نتیجه رینوپلاستی انتظارات متنوعی داشته باشند. به عنوان مثال، بعضی از افراد از جراح خود می‌خواهند بینی آن‌ها را به شکل نیمه فانتزی عمل کند. عمل بینی نیمه فانتزی با قوس ملایم و زاویه ۹۰ تا ۱۰۵ درجه مشخص می‌شود.

از آنجا که عمل بینی نیمه فانتزی یکی از پرطرفدارترین سبک‌های رینوپلاستی است، این مقاله از مجله درمانکده را به بررسی ویژگی‌ها و عوارض احتمالی آن اختصاص داده‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

منظور از عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

بینی نیمه فانتزی ترکیبی از بینی طبیعی و فانتزی است. به عبارت دیگر، این نوع بینی نه کاملا طبیعی است و نه کاملا ظاهر عروسکی دارد. چرا که جراح نوک بینی را کمی بالا می‌آورد و یک قوس ملایم در نمای جانبی آن ایجاد می‌کند؛ به طوری که میزان این تغییرات از بینی طبیعی بیشتر و از بینی فانتزی کمتر است.

از آنجا که حفظ تناسب بین اجزای صورت اهمیت زیادی دارد، عمل بینی نیمه فانتزی برای همه افراد مناسب نیست. معمولا این سبک از جراحی به کسانی توصیه می‌شود که صورت ظریف و کوچکی دارند.

بیشتر بدانید:عمل بینی چیست؟

انواع جراحی بینی نیمه فانتزی

بینی بر اساس شکل ظاهری آن به انواع مختلف از جمله استخوانی و گوشتی طبقه‌بندی می‌شود. در این بخش مزایا و معایب جراحی نیمه فانتزی را برای بینی‌های مختلف توضیح می‌دهیم.

۱. عمل بینی نیمه فانتزی استخوانی

داشتن ساختار غضروفی قوی و پوست نازک از ویژگی‌های مهم بینی استخوانی است. از آنجا که احتمال افتادگی نوک بینی در مدل استخوانی کمتر است، این نوع بینی برای جراحی به سبک نیمه فانتزی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

۲. عمل بینی نیمه فانتزی گوشتی

از ویژگی‌های بینی گوشتی می‌توان به پوست ضخیم، نوک بینی بزرگ با غدد چربی زیاد و ساختار غضروفی ضعیف اشاره کرد.

نتیجه رینوپلاستی به سبک فانتزی تا حد زیادی به نوع پوست بستگی دارد. هر چقدر پوست شما نازک‌تر باشد، احتمالا از نتیجه جراحی خود رضایت بیشتری خواهید داشت. به همین دلیل، در بعضی موارد ممکن است افراد با بینی گوشتی کاندیدای مناسبی برای سبک نیمه فانتزی نباشند.

بیشتر بدانید:عمل بینی عروسکی به چه صورتی میاد؟

یک پزشک در حال جراحی بینی
میزان موفقیت رینوپلاستی به سبک نیمه فانتزی برای بینی‌های گوشتی کمتر از بینی‌های استخوانی است.

میزان موفقیت جراحی نیمه فانتزی برای بینی‌های گوشتی به شرایط فرد و مهارت پزشک بستگی دارد. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم‌گیری به دقت درباره این موضوع تحقیق کنید.

۳. عمل بینی نیمه فانتزی نوک تیز

بعضی از افراد به خصوص زنان ترجیح می‌دهند بینی نیمه فانتزی ظریف و نوک تیز داشته باشند. در این نوع رینوپلاستی معمولا اندازه بینی و سوراخ‌های آن کوچک و تیغه بینی نازک است.

بینی نوک تیز به همه افراد توصیه نمی‌شود. چون ممکن است فرد از نظر استحکام استخوان و غضروف یا ضخامت پوست فاقد ویژگی‌های مورد نیاز باشد. همچنین احتمال دارد بینی نوک تیز تناسب بین اجزای مختلف صورت را از بین ببرد.

۴. عمل بینی نیمه فانتزی نوک گرد

پهن بودن بیش از حد غضروف‌های پایین بینی باعث گرد شدن نوک آن می‌شود. بینی‌های به شدت گرد توجه زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند و روی زیبایی چشم‌ها تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل، بسیاری از مردم با هدف کاهش گردی نوک بینی تصمیم به رینوپلاستی می‌گیرند. با این حال، بعضی از افراد به بینی کاملا نوک تیز هم علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند که یک بینی نیمه فانتزی با نوک کمی گرد داشته باشند.

معمولا بینی‌های گوشتی در مقایسه با بینی‌های استخوانی نوک گردتری بعد از جراحی دارند. با این حال، با توجه به اندازه بینی و سایر ویژگی‌های آن ممکن است پزشک بتواند نوک بینی استخوانی را هم به صورت گرد درآورد.

ویژگی‌های رینوپلاستی به سبک نیمه فانتزی

از خصوصیات بارز بینی نیمه فانتزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوک بینی کمی بالاتر از بینی طبیعی است.
  • زاویه بین لب و بینی ۹۰ تا ۱۰۵ درجه است.
  • یک قوس ملایم روی تیغه بینی وجود دارد.
  • تیغه بینی نسبتا نازک است.

بیشتر بدانید:عمل بینی استخوانی را به چه روش‌هایی انجام می‌دهند؟

اینفوگرافی درباره ویژگی‌های بینی نیمه فانتزی
بینی نیمه فانتزی قوس ملایم دارد و کمی رو به بالا است.

عمل بینی نیمه فانتزی در اتاق عمل می‌تواند با ۲ تکنیک باز و بسته انجام شود. در روش باز، پزشک یک برش در کلوملا (پایه میانی بینی) ایجاد می‌کند تا به بخش‌های داخلی بینی دسترسی کامل داشته باشد. اما در روش بسته، تمام برش‌ها داخل بینی ایجاد می‌شوند. روش بسته برای کسانی که بینی آن‌ها به تغییرات زیادی نیاز ندارد، مناسب است.

در رینوپلاستی به سبک نیمه فانتزی جراح سعی می‌کند تا حد امکان اندازه بینی را کاهش دهد و نوک آن را بالا بیاورد. اما این کار باید تا جایی انجام شود که بینی با سایر اجزای صورت تناسب داشته باشد و ظاهر غیر طبیعی به خود نگیرد. به همین دلیل، برای عمل بینی نیمه فانتزی باید حتما به دکتر گوش حلق بینی باتجربه مراجعه کنید. چون ایجاد تغییر بیش از حد در اندازه بینی نه تنها روی ظاهر شما تاثیر منفی دارد؛ بلکه ممکن است به مشکلات تنفسی منجر شود.

عوارض رینوپلاستی به سبک نیمه فانتزی

همه جراحی‌ها از جمله رینوپلاستی ممکن است با عارضه همراه باشند. عوارض عمل بینی نیمه فانتزی عبارت‌اند از:

  • ایجاد سوراخ در تیغه بینی
  • عفونت
  • خونریزی بینی
  • کند بودن سرعت ترمیم زخم
  • تغییر رنگ پوست
  • ظاهر نامناسب
  • تغییر حس بویایی
  • درد
  • اسکار

بیشتر بدانید:عمل بینی گوشتی چگونه است؟

یک زن جوان که بینی خود را عمل کرده است
از عوارض رینوپلاستی به سبک نیمه فانتزی می‌توان به عفونت، خونریزی و اسکار اشاره کرد.

کلام پایانی

معمولا کسانی که ظاهر بینی طبیعی را دوست ندارند و از سوی دیگر بینی کاملا فانتزی یا عروسکی را نمی‌پسندند به سراغ عمل بینی نیمه فانتزی می‌روند. اما این سبک از جراحی برای همه مناسب نیست. چون میزان موفقیت آن به عوامل مختلفی مثل شکل اولیه بینی و ویژگی‌های سایر اجزای صورت بستگی دارد.

برای اینکه بفهمید برای جراحی به سبک نیمه فانتزی کاندیدای مناسبی هستید یا خیر، باید با جراح پلاستیک یا متخصص گوش، حلق و بینی مشورت کنید. برای این کار وارد سایت درمانکده شوید و از پزشک مورد نظر خود برای ویزیت حضوری یا مشاوره آنلاین دکتر گوش حلق بینی وقت بگیرید.

بیشتر بدانید:عمل بینی طبیعی چگونه است؟

سوالات متداول

عمل بینی نیمه فانتزی به چه صورت هایی میاد؟

بینی نیمه فانتزی در مقایسه با بینی طبیعی کوچک‌تر است. بنابراین برای کسانی که صورت کشیده یا لب‌های بزرگ دارند، مناسب نیست. معمولا این سبک از جراحی به افرادی توصیه می‌شود که اجزای صورت آن‌ها ظریف است.

عمل بینی نیمه فانتزی مردانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

معمولا عمل بینی نیمه فانتزی دخترانه در نظر گرفته می‌شود. چون اجزای صورت زنان ظریف‌تر است. البته مردان هم می‌توانند در صورت تمایل بعد از مشورت با پزشک این سبک از جراحی را انتخاب کنند. با این حال، اغلب سعی می‌شود قوس بینی و میزان زاویه آن در مقایسه با زنان کمتر باشد.

عمل بینی نیمه فانتزی به سبک v چیست؟

در این سبک از جراحی، بینی باریک و دارای خط کانتور است. همچنین پره‌های بینی به طور متناسب جمع می‌شوند.

عمل بینی نیمه فانتزی با خط کانتور چیست؟

در این نوع جراحی، پزشک یک خط صاف و یکنواخت در امتداد بینی ایجاد می‌کند. این خط از کناره‌های بینی به سمت بالا می‌رود و شکل ظاهری آن را بهبود می‌بخشد.

بینی نیمه فانتزی بهتر است یا طبیعی؟

انتخاب مدل بینی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر تغییرات زیاد را نمی‌پسندید و فقط می‌خواهید ایرادات بینی خود را برطرف کنید، بهتر است به سراغ سبک طبیعی بروید. اما اگر به دنبال بینی ظریف با نوک نسبتا بالا هستید، بهتر است سبک نیمه فانتزی را انتخاب کنید.

منابع: drrasty, drkhorami

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

elh.zamani@yahoo.com
الهام زمانی

الهام زمانی هستم. در رشته تغذیه در مقطع فوق لیسانس تحصیل کردم و به دلیل علاقه‌ای که به نوشتن دارم وارد حوزه تولید محتوا شدم. خوشحالم که با نوشتن مطالب به‌روز و قابل فهم، ضمن آموختن چیزهای جدید به افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری‌ها و سبک زندگی سالم کمک می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها