قرص پیگمنتا برای چیست؟ بررسی خواص و تداخلات دارویی این قرص

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

قرص پیگمنتا (Pigmenta) نوعی مکمل تغذیه‌ای است که به روشن شدن پوست، کاهش نقاط تیره و لک‌های پوستی و رفع چین‌وچروک‌ها کمک می‌کند. پیگمنتا به‌صورت کپسول به بازار ارائه می‌شود، با این حال در بین افراد به قرص پیگمنتا معروف شده است. در ادامه این مقاله مجله درمانکده به بررسی کاربردها و عوارض این مکمل می‌پردازیم و به خاطر داشته باشید که منظور از قرص، همان کپسول پیگمنتا است.

اطلاعات شناسنامه‌ای مکمل پیگمنتا

شما می‌توانید اطلاعات شناسنامه‌ای این دارو را در جدول زیر مشاهده کنید.

عناوینتوضیحات
چکیده راهگشای داروپیگمنتا نوعی مکمل غذایی است که به بهبود مشکلات پوستی و کاهش چین‌و‌چروک پوست کمک می‌کند.
نام دارواین دارو با نام پیگمنتا (Pigmenta) شناخته می‌شود. 
برند دارواین دارو توسط برند درمکس (Dermax) به بازار عرضه می‌شود.
بک‌گراند دارواین مکمل یک محصول ایرانی بوده و توسط شرکت پارس حیان تولید می‌شود.
ساختار دارومواد موجود در این دارو عبارت‌اند از ال‌گلوتاتیون، الفا‌لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور، ویتامین C و ویتامین E.

قرص پیگمنتا برای چیست؟

کپسول پیگمنتا با کاهش تولید رنگ‌دانه‌‌های پوست (ملانین) به روشن و سفید شدن پوست کمک می‌کند. همچنین، این مکمل دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و با کاهش رادیکال‌های آزاد سطح پوست، چین‌وچروک و افتادگی پوست را بهبود می‌بخشد. سایر کاربردهای این دارو عبارت‌اند از:

۱. قرص پیگمنتا برای صورت

مصرف چند دوره کپسول پیگمنتا می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی پوست شما داشته باشد. برخی از مزایای این مکمل برای پوست صورت عبارت‌اند از:

  • جوان‌سازی پوست با کاهش چین‌وچروک‌ها
  • رفع لکه‌های تیره و قهوه‌ای پوست
  • ترمیم بافت پوست و از بردن جای جوش‌ها
  • روشن و درخشان شدن پوست

بیشتر بدانید:دارو برای سفیدی پوست؛ معرفی ۱۰ داروی روشن‌کننده پوست صورت

تصویر یک پوست درخشان
عصاره دانه انگور موجود در این مکمل می‌تواند به سفید و روشن شدن پوست کمک کند.

یکی از مهم‌ترین سوالات افراد پیش از مصرف این مکمل این است که آیا قرص پیگمنتا باعث جوش صورت میشود؟ به‌طور کلی، این قرص باعث بروز جوش نمی‌شود و در بهبود جای جوش‌ها نیز موثر است. با این حال، اگر پوست حساسی دارید توصیه می‌کنیم قبل از مصرف این مکمل با یک دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید قبل از خرید مکمل پیگمنتا، از متخصصان پوست و مو پلتفرم درمانکده مشاوره آنلاین دریافت کنید.

۲. قرص پیگمنتا برای مو

ویتامین C، ویتامین E و ال‌گلوتاتیون موجود در این کپسول می‌تواند به سلامت مو و ناخن‌ها نیز کمک کند. برخی از مزایای این مکمل برای مو و ناخن عبارت‌اند از:

روش مصرف قرص پیگمنتا

تصویر یک بسته قرص و یک لیوان آب
 کپسول پیگمنتا را همراه با غذا یا بعد از صرف غذا، مصرف کنید.

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، این دارو از موادی مانند ویتامین C و ویتامین E ساخته شده است؛ بنابراین برخی افراد تصور می‌کنند، مصرف زیاد این دارو می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. با این حال، میزان مصرف این مکمل بسیار مهم است. کپسول پیگمنتا باید ۲‌بار در روز، همراه با یک لیوان آب مصرف شود. همچنین، استفاده از این دارو باید حداقل یک الی سه ماه ادامه داشته باشد.
بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا، بعد از صرف غذا است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم هرگز با معده خالی این کپسول را مصرف نکنید. دقت داشته باشید که مصرف قرص پیگمنتا در بارداری و هنگام شیردهی ممنوع است. اگر به‌دلایلی تصمیم دارید در دوران بارداری یا هنگام شیردهی این مکمل را مصرف کنید، توصیه می‌کنیم با یک پزشک درباره این موضوع مشورت کنید.

عوارض قرص پیگمنتا

برخی از افراد پس از مصرف این مکمل ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم پیگمنتا را پس از صرف غذا مصرف کنید تا عوارض گوارشی آن کاهش یابند. از دیگر عوارض جانبی این مکمل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز واکنش‌های آلرژیک مانند خارش و قرمز شدن پوست
  • مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ و نفخ معده
  • سرگیجه و سردرد
  • کاهش قند خون
  • افزایش فشار خون
  • افزایش ریسک خون‌ریزی در بدن
  • افزایش احتمال تشکیل سنگ کلیه

بیشتر بدانید:قرص اورسوفار چیست؟

اینفوگرافیک عوارض قرص پیگمنتا
در صورت تجربه عوارض این مکمل، فورا به پزشک مراجعه کنید.

علاوه بر این، برخی از افراد تصور می‌کنند که قرص پیگمنتا چاق کننده است؛ اما این مکمل با از بین بردن رادیکال‌های آزاد و سموم، به پاکسازی بدن کمک می‌کند و باعث چاقی نمی‌شود.

تداخلات دارویی قرص پیگمنتا

این مکمل با داروهای کنترل‌کننده قند خون و داروهای رقیق‌کننده خون تداخل دارد؛ بنابراین اگر از داروهای ذکر‌شده استفاده می‌کنید، از مصرف پیگمنتا بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

قرص پیگمنتا از کجا تهیه کنیم؟

برای سفارش راحت و تحویل فوری این مکمل، می‌توانید آن را از داروخانه آنلاین درمانکده تهیه کنید. همچنین می‌توانید قبل از سفارش این مکمل از پشتیبانان داروخانه درمانکده، مشاوره رایگان دریافت کنید. سایر مزایای خرید این مکمل از داروخانه درمانکده عبارت‌اند از:

  • تضمین اصالت کالا
  • ارسال فوری و کمتر از ۲۴ ساعت در تهران
  • امکان ارسال مکمل به سایر شهرها
  • امکان مقایسه دارو با نمونه‌های مشابه
  • دسترسی به نظرات سایر خریداران

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی کاربردهای قرص پیگمنتا و عوارض جانبی آن پرداختیم. با اینکه پیگمنتا با نسخه آزاد به فروش می‌رسد، توصیه می‌کنیم قبل از مصرف این مکمل با یک پزشک مشورت کنید. همچنین، برای اینکه مطمئن شوید استفاده از این مکمل برای بدن شما مناسب است یا خیر، پیشنهاد می‌دهیم از متخصص پوست و مو درمانکده به‌صورت مشاوره آنلاین پوست و مو یا حضوری مشاوره دریافت کنید.

اگر مبتلا به دیابت هستید یا داروهای مرتبط با فشار خون مصرف می‌کنید، توصیه می‌کنیم از خوردن این مکمل خودداری کنید؛ زیرا می‌تواند باعث عوارض جانبی جبران‌ناپذیر شود. همچنین، اگر پس از مصرف این دارو دچار خون‌ریزی یا افزایش فشار خون شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

سوالات متداول

قرص پیگمنتا چیست؟

پیگمنتا پرطرفدارترین مکمل برای حفظ و ارتقای سلامت پوست است.

قرص پیگمنتا برای چی خوبه؟

این مکمل برای روشن کردن پوست، از بین بردن جای جوش، برطرف کردن چین‌وچروک صورت و تقویت موها مناسب است.

آیا قرص پیگمنتا بازگشت دارد؟

خیر. با این حال، برای تاثیرگذاری بهتر، این مکمل باید با توجه به نوع پوست بین یک الی ۶ ماه مصرف شود.

قرص پیگمنتا چقدر باید مصرف شود؟

این مکمل باید ۲‌ بار در روز و به‌مدت یک الی سه ماه مصرف شود. همچنین برای تثبیت اثرات آن، بهتر است مصرف این مکمل را تا ۶ ماه ادامه دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد رای‌ها 14

هنوز امتیازی ثبت نشده

phatim@ramezani
فاطمه رمضانی

دانش‌آموخته روان‌شناسی‌ هستم؛ اما در یکی از کلاس‌های واقعیت‌درمانی به این بینش رسیدم که «روانپزشکی» ایکیگای گمشده زندگی من است. اکنون در حال تلاش کردن برای ورود به رشته پزشکی هستم، بیشتر به «ویلیام گلاسر» درونم پروبال می‌دهم، درباره علوم‌پزشکی می‌خوانم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

3 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها