قرص هیمالیا (Cystone) چیست؟ بررسی بیشترین کاربرد این دارو

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

قرص هیمالیا توسط شرکت Himalaya Herbal Healthcare طراحی و ساخته شده است. این مکمل در بین مکمل‌های گیاهی جزو بهترین و قویترین قرص دفع سنگ کلیه محسوب می‌شود. محبوبیت و اعتبار محصولات این شرکت به تولید دارو و مکمل‌های موثر گیاهی است. سازندگان آن مدعی هستند که در فرمولاسیون قرص سیستون هیمالیا از طب سنتی هندی (آیورودا) الهام گرفته‌اند. اگر شما هم با سنگ کلیه درگیر هستید و قصد استفاده از این قرص را دارید، مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود. در این مقاله از مجله درمانکده این موضوع را بررسی می‌کنیم که قرص هیمالیا برای چیست. همچنین در مورد نحوه مصرف و عوارض احتمالی آن اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قرص هیمالیا چیست؟

قرص سیستون هیمالیا مکملی است که در آن از عصاره هفت گیاه موثر برای درمان سنگ کلیه استفاده شده است. این گیاهان توانایی حل کردن سنگ را دارند و از سوی دیگر ادرارآور نیز هستند. همچنین برخی از آن‌ها مانند Rubia cordifolia یا روناس هندی خواص ضد‌میکروبی و التهابی دارند. این گیاهان تجمع موادی مانند اسید اگزالیک و کلسیم هیدروکسی پرولین را کاهش می‌دهند. این مواد همان ترکیباتی هستند که منجر به سنگ کلیه می‌شوند. همچنین عصاره این گیاهان با افزایش ادرار به دفع سنگ از سیستم ادراری کمک می‌کنند.

آلت: قرص سیستون هیمالیا را می‌بینید.
قرص سیستون هیمالیا معمولا در بسته‌بندی قوطی و ۶۰ عددی عرضه می‌شود.

کاربرد قرص هیمالیا چیست؟

پزشکان متخصص اورولوژی این قرص را برای مدیریت شرایط زیر پیشنهاد می‌کنند:

بیشتر بدانید:آیا رژیم غذایی سنگ کلیه به بهبود بیمار کمک می‌کند؟

دفع سنگ کلیه

قرص سیستون به تنهایی یا همراه با سایر داروها در درمان سنگ کلیه موثر است. سیستون با کاهش غلظت مواد تشکیل‌دهنده سنگ‌ها در خون و دفع آن‌ها از بدن به جلوگیری از تشکیل سنگ‌های جدید کمک می‌کند. ترکیبات موجود در سیستون مانند علف هندی با تنظیم pH ادرار و کاهش اسیدیته آن خطر تشکیل سنگ‌های ادراری را کاهش می‌دهد.

مدیریت و کاهش علائم UTI (عفونت‌های دستگاه ادراری)

ترکیبات موجود در سیستون مانند روناس هندی (Rubia cordifolia) و سفرس خزنده (Saxifraga ligulata) خواص ضد باکتریایی دارند که در جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری‌های مضر در دستگاه ادراری موثر هستند. خواص ضد‌میکروبی این گیاهان باعث کاهش تعداد باکتری‌های موجود در ادرار می‌شود و به درمان عفونت‌ها کمک می‌کند. سیستون از چسبیدن باکتری‌ها به دیواره مجاری ادراری جلوگیری می‌کند و مانع ایجاد کلونی‌های باکتریایی می‌شود. به این ترتیب خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری کاهش می‌یابد.

کاهش التهاب در دستگاه ادراری

سیستون دارای خواص ضد میکروبی است که به جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری‌های مضر در دستگاه ادراری کمک می‌کند. کاهش تعداد باکتری‌ها مساوی است با کاهش التهاب ناشی از عفونت‌ها. همچنین قرص سیستون به دلیل خواص دیورتیک (ادرار‌آور)، جریان ادرار را افزایش می‌دهد و به این طریق به دفع عوامل التهابی و باکتری‌های مضر کمک می‌کند. این مکانیسم باعث کاهش التهاب و بهبود وضعیت دستگاه ادراری خواهد شد.

بیشتر بدانید:سنگ کلیه چیست؟

آلت: اینفوگرافیکی از کاربردهای اصلی قرص سیستون هیمالیا
مهم‌ترین کاربرد قرص cystone کمک به درمان سنگ‌های کوچک کلیه است.

نحوه مصرف قرص سیستون هیمالیا چگونه است؟

دوز و نحوه مصرف قرص cystone باید توسط پزشک تعیین شود. توصیه‌های عمومی برای استفاده از آن در جدول زیر آمده است:

سندوز مصرفبهترین زمان مصرف قرص هیمالیا
بزرگسالان۲ قرص، ۲ بار در روزپس از غذا (صبح و ظهر)
کودکانباید با پزشک مشورت کنید
جدول دوز و نحوه مصرف قرص سیستون هیمالیا

مدت زمان مصرف به شدت بیماری و نوع سنگ بستگی دارد. ممکن است پزشک متخصص برای پیشگیری از تشکیل سنگ‌های کلیه یا درمان عفونت‌های دستگاه ادراری از چند هفته تا چند ماه مصرف آن را به شما پیشنهاد کند. برای دستیابی به نتایج مطلوب، مصرف منظم و پیوسته قرص طبق دستور دکتر عمومی توصیه می‌شود. اگر در این زمینه به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید با پزشکان متخصص درمانکده مشاوره پزشکی آنلاین یا تلفنی داشته باشید.

بیشتر بدانید:ارتباط بین سنگ کلیه و دیابت

مصرف قرص هیمالیا در شیردهی و بارداری را فقط و فقط با مشورت پزشک انجام دهید. همچنین اگر به سایر بیماری‌های کلیوی مبتلا هستید، حتما قبل از استفاده در مورد داروهای مصرفی و وضعیت سلامتی خود با پزشک مشورت داشته باشید. از آنجا که این قرص خاصیت ادرارآور دارد، بهتر است شب از آن استفاده نکنید تا دچار اختلالات خواب نشوید.

آیا قرص هیمالیا برای چاقی کاربرد دارد؟

دارو سیستون هیمالیا به طور خاص برای درمان مشکلات مربوط به دستگاه ادراری مانند سنگ‌کلیه و عفونت‌های دستگاه ادراری طراحی شده است و هدف آن کمک به کاهش وزن یا درمان چاقی نیست. هیچ تحقیق یا شواهد علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد قرص هیمالیا برای چاقی کل بدن یا حتی لاغری موثر است. بنابراین، برای کاهش یا افزایش وزن بهتر است به دنبال محصولات مناسب‌تری باشید.

بیشتر بدانید:داروی دفع سنگ کلیه

آلت: فردی در حال مصرف قرص هیمالیا سیستون
قرص هیمالیا سیستون نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش یا افزایش وزن باشد.

قرص هیمالیا چه عوارضی دارد؟

قرص سیستون هیمالیا به‌طور کلی یک مکمل گیاهی ایمن به‌شمار می‌رود اما مانند هر محصول دیگری ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی داشته باشد. عوارض جانبی احتمالی عبارت‌اند از:

بیشتر بدانید:تاثیر سنگ کلیه بر چاقی

  • ناراحتی‌های گوارشی: مانند معده‌درد، نفخ و مشکلات گوارشی خفیف
  • واکنش‌های آلرژیک: برخی بیماران ممکن است به ترکیبات این قرص حساسیت نشان دهند و دچار خارش یا راش پوستی شوند.
  • افزایش حجم ادرار: این قرص به دلیل خواص دیورتیک حجم ادرار را افزایش می‌دهد و باعث تکرر ادرار می‌شود.

قرص هیمالیا در چند خط

قرص هیمالیا (cystone) مکمل گیاهی است که به‌طور خاص به درمان سنگ کلیه و مشکلات ناشی از آن کمک می‌کند. این قرص نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات کاهش یا افزایش وزن باشد. برای تهیه قرص سیستون هیمالیا به نسخه پزشک نیاز ندارید. اگر به هر دلیلی با مصرف این قرص مشکل دارید، می‌توانید از شربت سیستون استفاده کنید.

بیشتر بدانید:قرص اورسوفار چیست؟

شما می‌تونید از طریق درمانکده به صورت حضوری و غیرحضوری با بهترین متخصصان و پزشکان ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌تونید از دکتر عمومی آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشاوره بگیرید.

سوالات رایج

قرص سیستون را کی بخوریم؟

بهترین زمان مصرف قرص هیمالیا صبح و ظهر بعد از وعده اصلی غذا است.

قرص هیمالیا از کجا تهیه کنیم؟

این قرص در داروخانه‌ها در دسترس است.

آیا قرص سیستون برای معده ضرر دارد؟

به‌طور کلی مصرف این قرص ایمن است. اگر ناراحتی معده دارید یا از بیماری‌های گوارشی رنج می‌برید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

منظور از قرص هیمالیا کبد چیست؟

این دارو در بازار با عنوان «قرص لیو ۵۲ دی اس هیمالیا، Liv.52» به فروش می‌رسد و برای بهبود عملکرد کبد و کاهش سطح آنزیم‌های کبدی است.

ایا قرص هیمالیا باعث نازایی میشود؟

تا‌کنون تحقیقات علمی نشان نداده‌اند که مصرف دارو هیمالیا باعث نازایی در زنان و مردان می‌شود. اگر در این زمینه نگرانی دارید با پزشک مشورت کنید. اگر در این زمینه نگرانی دارید با پزشک مشورت کنید.

آیا قرص سیستون برای درمان سنگ‌های بزرگ کلیه هم موثر است؟

خیر. اگر سنگ آن‌قدر بزرگ است که باعث انسداد مجاری ادراری شده است این مکمل نمی‌تواند مفید واقع شود.

قرص هیمالیا با چه داروهایی تداخل دارد؟

این قرص با داروی خاصی تداخل ندارد، با این حال اگر بیماری زمینه‌ای دارید و دارو مصرف می‌کنید حتما به پزشک اطلاع دهید. تداخل دارویی می‌تواند اثر داروها را کم یا زیاد کند.

منبع: pharmeasy | himalayawellness.ae

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

yekta
زهرا الهی یکتا

زهرا الهی یکتا هستم؛ مترجم زبان انگلیسی با گرایش خبر. تحصیل در دانشکده خبر باعث شد تا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی فعالیت خبری داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و مطلب می‌نویسم. سلامت مادر و کودک، روانشناسی و بیماری‌های زنان مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها