مزوتراپی مو با رویتاکر چگونه انجام می‌شود؟+ ترکیبات این نوع مزوتراپی

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

نازک شدن تار مو و ریزش آن از مشکلات شایع بسیاری از افراد در سراسر جهان است که می‌تواند بر ظاهر و اعتمادبه‌نفس آن‌ها تاثیرات منفی بگذارد. در حال حاضر، روش‌های متعددی برای مقابله با این مشکل وجود دارند که مزوتراپی مو با رویتاکر یکی از موثرترین و پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها است. این روش درمانی بر پایه تزریق مواد معدنی و ویتامین‌ها از طریق محلول تخصصی رویتاکر انجام می‌شود. 

اگر احساس می‌کنید موهای سرتان کم‌حجم و شکننده شده و همچون گذشته رشد خوبی ندارد، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا شما را با مزو رویتاکر مو بیشتر آشنا کنیم.

مزوتراپی مو با رویتاکر چیست؟

مزوتراپی مو با رویتاکر (Revitacare) یک روش درمانی برای تقویت و تحریک رشد موها است که با استفاده از تزریق مواد مغذی به لایه میانی پوست سر انجام می‌شود. در این روش، از محلول رویتاکر حاوی ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی و برخی داروهای خاص استفاده می‌کنند که نقش مهمی در بهبود تغذیه موها و کاهش ریزش آن‌ها دارد. در جواب افرادی که می‌پرسند رویتاکر چیست، باید بگوییم رویتاکر اصل یک برند فرانسوی معروف مزوتراپی مو است که ترکیبات آن در تحریک رشد مو و بهبود وضعیت پوست سر موثر هستند.

فواید مزوتراپی مو با رویتاکر (Revitacare)

آلترنیتیو: اینفوگرافیک فواید مزو رویتاکر مو
مزوتراپی مو با کوکتل رویتاکر یک روش غیر جراحی برای تقویت و درمان ریزش مو است.

مزوتراپی مو با رویتاکر فرانسه به طور خاص برای درمان مشکلات مرتبط با مو و پوست سر طراحی شده است. از مهم‌ترین فواید این روش درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبارزه با ریزش مو
  • کنترل چربی مو و کف سر
  • جلوگیری از دهیدراته شدن مو
  • بازسازی بافت مو
  • کاهش شوره سر
  • محافظت از فولیکول مو در برابر عوامل اکسیدکننده و مخرب
  • بازگرداندن درخشندگی و لطافت موها
  • احیای فولیکول مو
  • آب‌رسانی عمیق به پوست سر و و تقویت آن

به یاد داشته باشید، برای کسب هر یک از این نتایج مطلوب، باید مزوتراپی مو با برند رویتاکر اصل و توسط یک فرد متخصص انجام شود. از همین‌رو توصیه می‌شود حتما مزو رویتاکر مو را در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو انجام دهید.

بیشتر بدانید:مزوتراپی مو بعد از کاشت مو واجب است؟

ترکیبات مزو رویتاکر مو

اغلب مشکلات مرتبط با موهای سر مانند کم‌حجمی، ریزش، شکنندگی مو، موخوره و شوره سر ناشی از کمبود مواد مغذی و آب در فولیکول‌های مو و ساقه آن‌ها است. کوکتل رویتاکر از مواد مغذی مانند پنج اسید آمینه ضروری (آرژنین-سیستئین-گلوتامین-گلیسین-اورنیتین)، HA غیر متقابل، ۶ نوع ویتامین از خانواده گروه B و نمک معدنی (روی) تشکیل شده است. 

این ترکیبات به تحریک فولیکول مو برای رشد بهتر، تغذیه ساقه مو و رطوبت‌رسانی عمیق به پوست سر کمک می‌کنند. از همین‌رو می‌توان گفت، مزوتراپی مو با رویتاکر به دلیل داشتن ترکیبات منحصربه‌فرد این محصول به طور خاص برای رشد مو، کاهش ریزش آن و بهبود سلامت پوست سر طراحی شده است.

مزوتراپی مو با مواد رویتاکر برای همه مناسب است؟

کوکتل رویتاکر (Revitacare) اصل بهترین برند مزوتراپی مو شناخته می‌شود و اثربخشی مثبتی در تحریک رشد مو و کاهش ریزش آن دارد. با این حال، همه افراد نمی‌توانند از این محصول استفاده کنند. به طور کلی، متخصصان معتقدند انجام این روش درمانی برای افراد در شرایط و بیماری‌های زیر ممنوع است:

  • حساسیت به مواد تشکیل‌دهنده رویتاکر فرانسوی
  • دوره مصرف آنتی‌بیوتیک‌های مختلف
  • بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس
  • وجود اختلالات خونریزی
  • دوره قاعدگی
  • بارداری و شیردهی
  • دیابت و آلرژی
  • التهابات و عفونت‌های پوستی

بیشتر بدانید:مزوتراپی صورت به چه صورت است؟

نحوه تزریق مزو رویتاکر مو چگونه است؟

آلترنیتیو: تصویر تزریق مزوتراپی با سوزن ظریف و بلند به کف سر یک خانم
مزو رویتاکر مو برای همه افراد مناسب نیست و قبل از انجام آن باید حتما مشاوره پزشکی داشته باشید.

پزشک متخصص پس از گرفتن شرح حال، معاینه فیزیکی و بررسی علت آسیب ایجادشده، در صورت مناسب بودن، روش مزوتراپی مو با رویتاکر (Revitacare) را برای تقویت و احیای موهای سرتان انتخاب می‌کند. انجام این روش درمانی به ظاهر ساده است، اما به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. 

پزشک برای تزریق کوکتل رویتاکر می‌تواند از روش میکرونیدلینگ با قلم درما یا تزریق سطحی به شکل متوالی و توسط سرنگ‌های نازک مخصوص استفاده کند. طول دوره درمان معمولا ۶ هفته است و نتایج حاصل از آن خیلی زود مشاهده می‌شوند. اغلب بیماران پس از ۲ جلسه تزریق، رشد مجدد موهای خود را می‌بینند و بعد از اتمام ۶ جلسه با تغییرات باورنکردنی همچون موهای سالم، نرم، درخشان و پرپشت مواجه خواهند شد.

تزریق مزو رویتاکر مو در چه ناحیه‌ای از سر انجام می‌شود؟

این محلول تقویتی را توسط سوزن‌های بسیار ظریف به صورت زیر جلدی در پوست سر تزریق می‌کنند. تزریق ممکن است در هر ناحیه‌ای از پوست سر انجام شود. پزشک متخصص پوست و مو در جلسه مشاوره قبل از مزوتراپی با مواد Revitacare معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و تعیین می‌کند کدام نواحی از پوست سر نیاز به تزریق دارند. همچنین، در جلسه مشاوره تعداد تزریق مورد نیاز در هر جلسه و تکنیک مزو رویتاکر مو مشخص می‌شوند.

مزوتراپی مو با مواد رویتاکر چه مزایای دارد؟

وظیفه اصلی کوکتل رویتاکر، احیای فولیکول مو است. این محصول به دلیل داشتن ویتامین گروه B و اسید آمینه‌های ضروری به تکثیر سلول‌ها کمک می‌کند. از طرفی، ترکیبات منحصربه‌فرد رویتاکر مانند سیستئین و روی که اجزای اصلی کراتین مو به‌شمار می‌آیند، باعث تشکیل فیبر می‌شوند. 

وجود این ماده برای تقویت و محافظت از فیبر مویرگی مو ضروری است و به سلامتی و زیبایی موها کمک می‌کند. یکی دیگر از مزایای شگفت‌انگیز این محصول، تغذیه و آب‌رسانی پوست سر و فولیکول‌های مو است که توسط اسید هیالورونیک یا همان HA موجود در رویتاکر فرانسه حاصل می‌شود.

بیشتر بدانید:مزوتراپی مو چیست؟

 به طور کلی می‌توان گفت، اگر پوست کف سرتان خشک است یا موهای نازک و کم‌پشت دارید، مزوتراپی مو با برند رویتاکر گزینه مناسبی برای شماست. تزریق متناوب و منظم این محلول تقویتی نقش موثری در درمان ریزش مو و بهبود وضعیت پوست سر زنان و مردان دارد.

عوارض مزوتراپی مو با رویتاکر (Revitacare)

اگر این روش درمانی توسط یک متخصص حرفه‌ای و در مراکز معتبر انجام شود، عوارض جانبی بسیار کمی خواهد داشت. 

آلترنیتیو: اینفوگرافیک عوارض احتمالی مزوتراپی مو با رویتاکر (Revitacare)
برای کاهش خطر عوارض جانبی مزو رویتاکر مو، توصیه می‌شود این تکنیک درمانی را توسط پزشک متخصص انجام دهید.

برخی از عوارض جانبی مزو رویتاکر مو که ممکن است به دلیل تقلبی بودن کوکتل رویتاکر (Revitacare) یا عدم مهارت کافی پزشک ایجاد شوند، عبارت‌اند از:

  • حساسیت
  • درد
  • تورم
  • حالت تهوع
  • قرمزی
  • خارش
  • ایجاد برآمدگی در ناحیه تزریق
  • کبودی
  • عفونت
  • اسکار

بیشتر بدانید:فرق مزوتراپی و فیلر مو چیست؟

فرق کوکتل اصل رویتاکر از تقلبی چیست؟

متاسفانه در حال حاضر، سالن‌های زیبایی زیادی در کشور ما بدون تخصص و مهارت کافی، اقدامات درمانی برای پوست و مو انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها مزو رویتاکر مو است. احتمال اینکه سالن‌های غیر تخصصی برای دریافت سود بیشتر به اصل بودن کوکتل رویتاکر توجه نکنند، زیاد است. 

برای انجام اقدامات درمانی مرتبط با پوست و مو، اگر از محصولات معتبر استفاده نشود، آسیب‌های جدی و غیر قابل جبرانی ایجاد خواهد شد. از همین‌رو توصیه می‌شود، برای انجام مزوتراپی مو با رویتاکر به مرکز درمانی معتبر و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو  بروید. 

رویتاکر تقلبی معمولا با قیمت بسیار پایینی فروخته می‌شود. همچنین، نوع تقلبی این محصول دارای ترکیباتی با کیفیت نامطلوب است و اثر درمانی آن قابل مقایسه با رویتاکر اصل فرانسه نیست. 

نگاهی کوتاه به مزوتراپی مو با رویتاکر

انجام مزو رویتاکر مو زیر نظر پزشک متخصص می‌تواند با نتایج شگفت‌انگیزی همچون درخشندگی، پرپشتی، نرمی و لطافت موهای سر همراه باشد. این روش درمانی که با تزریق مواد مغذی موجود در کوکتل رویتاکر به لایه میانی پوست سر انجام می‌شود، تاثیر مثبتی بر تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش آن دارد. با توجه به اینکه، در حال حاضر محلول تقویتی رویتاکر تقلبی در بازار موجود است، باید این تکنیک درمانی را در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو انجام دهید. 

شما می‌توانید برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی مزوتراپی مو با رویتاکر به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و با بهترین دکتر پوست و مو این مجموعه مشورت کنید. همچنین، درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری یا مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو نزد پزشک مورد نظر خود نوبت بگیرید.

سوالات متداول

هدف از مزوتراپی مو با رویتاکر چیست؟

هدف اصلی از انجام این روش درمانی، تقویت فولیکول مو، آب‌رسانی عمیق به پوست سر، رفع شوره سر و تقویت بافت مو است.

نتایج مزوتراپی مو با رویتاکر چگونه است؟

نتایج حاصل از این روش درمانی خیلی زود قابل مشاهده است. اغلب بیماران گزارش کرده‌اند که پس از ۲ جلسه تزریق، به طور شگفت‌انگیزی با رشد مجدد موهای خود مواجه شده‌اند.

مزوتراپی مو با رویتاکر در چه مواردی تجویز می‌شود؟

این تکنیک درمانی برای برطرف کردن مشکلات مرتبط با مو و پوست سر مانند ریزش مو، شوره سر، خشکی کف سر و نازک شدن تار مو توصیه می‌شود.

منابع: health | marelimedical

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها