فرق مزوتراپی و فیلر مو چیست؟ بررسی 6 تفاوت اساسی این دو

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

اکثر افراد سالم در طول روز حدود ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهند. ریزش مو زمانی رخ می‌دهد که تعداد بیشتری از تار موهای خود را از دست بدهید. ریزش مو چه موقتی باشد و چه دائمی، می‌تواند از نظر عاطفی برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند. مزوتراپی و هیر فیلر (فیلر مو) تکنیک‌های جدید برای درمان ریزش مو هستند. برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را از بین این ۲ روش انتخاب کنید، باید با تفاوت‌های آن‌ها آشنا شوید. این مقاله از مجله درمانکده به بررسی فرق مزوتراپی و فیلر مو اختصاص دارد. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی مو شامل تزریق مخلوطی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد فعال به مزودرم (لایه میانی پوست) است. در این روش عروق خونی، فولیکول‌های مو و سایر ساختارهای موجود در پوست سر از فواید محلول تزریق‌شده سود می‌برند.

تغذیه و تحریک فولیکول‌های مو، افزایش ورود خون به پوست سر و تقویت رشد مو از مهم‌ترین اهداف مزوتراپی هستند. مزوتراپی با رساندن مواد مغذی ضروری به ناحیه مورد نظر باعث تقویت موهای موجود می‌شود، جلوی تشدید ریزش مو را می‌گیرد و رشد موهای جدید و سالم را تحریک می‌کند.

انتخاب موادی که در طول مزوتراپی به پوست سر تزریق می‌شوند به نیاز شما بستگی دارد. با این حال، از متداول‌ترین مواد می‌توان به انواع ویتامین‌ها به خصوص ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مثل روی، اسیدهای آمینه، عصاره‌های گیاهی، ماینوکسیدیل و… اشاره کرد.

فیلر مو چیست؟

فیلر مو دارویی است که به پوست سر تزریق می‌شود تا با نفوذ به سلول‌های آن به بهبود گردش خون و تغذیه فولیکول‌های مو کمک کند. هیر فیلر همچنین فولیکول‌های مو را هیدراته می‌کند و رشد موها را افزایش می‌دهد.

کسانی که موهای نازک و ضعیف دارند یا از ریزش مو رنج می‌برند و افرادی که می‌خواهند موهای خود را تقویت کنند یا موهای پرپشت‌تری داشته باشند بهترین کاندیدا برای هیر فیلر هستند.

بیشتر بدانید:مزوتراپی مو با رویتاکر چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بدانید:مزوتراپی مو چیست؟

هیر فیلر DR.CYJ
هیر فیلر گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد و به درمان ریزش مو کمک می‌کند.

فرق مزوتراپی و فیلر مو

مزوتراپی و فیلر مو ممکن است شبیه هم به نظر برسد. چرا که در هر ۲ روش مواد مورد نیاز برای رشد موها و حفظ سلامت آن‌ها به پوست سر تزریق می‌شوند. با این حال، مزوتراپی و فیلر مو از نظر نوع مواد تزریق‌شده، تاثیرات، ماندگاری و… با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه در مورد تفاوت مزوتراپی و فیلر مو اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید.

۱. فرق بین فیلر مو و مزوتراپی از نظر نوع ترکیبات

فیلر مو بافت ژل مانند دارد؛ در حالی که در مزوتراپی بافت محصول به شکل مایع است. فیلر مو حاوی بیشترین تعداد اسید آمینه (هفت نوع پپتید فعال) و دیگر مواد مغذی است. همچنین مقدار زیادی هیالورونیک اسید دارد. در مزوتراپی معمولا اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی به پوست سر تزریق می‌شوند. البته در بعضی از برندها ممکن است مقدار کمی هیالورونیک اسید هم وجود داشته باشد.

۲. فرق مزوتراپی و فیلر مو از نظر زمان اثرگذاری

فیلر مو دارای اثرات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت است. معمولا در عرض چند هفته می‌توانید به اثرات کوتاه‌مدت فیلر (آبرسانی پوست سر و کاهش شکستگی مو) پی ببرید. اثرات میان‌مدت فیلر (افزایش ضخامت مو و رشد موهای نازک) در ماه دوم و سوم و اثرات درازمدت آن (افزایش ضخامت و تراکم مو) از ماه چهارم تا دوازدهم مشخص می‌شود. مزوتراپی هم به تدریج مزایای خود را نشان می‌دهد؛ به طوری که اثرات آن بعد از ۶ تا ۱۲ ماه به اوج خود می‌رسد.

بیشتر بدانید:مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو فایده دارد؟

اینفوگرافی درباره فرق مزوتراپی و فیلر مو
مزوتراپی و فیلر مو از جهات مختلف از جمله نوع ترکیبات، ماندگاری و… با هم متفاوت هستند.

۳. مقایسه مزوتراپی و فیلر مو از نظر طول درمان

بخشی از تفاوت مزوتراپی و فیلر مو به دوره درمان آن‌ها برمی‌گردد. اگر فیلر مو را انتخاب کنید باید تقریبا چهار جلسه تحت درمان قرار بگیرید تا موهای شما مواد مغذی لازم را دریافت کنند و به رشد مطلوب برسند. اما در صورتی که مزوتراپی انتخاب شما باشد، احتمالا به پنج تا هشت جلسه درمان نیاز خواهید داشت.

۴. فرق مزوتراپی و فیلر مو از نظر ماندگاری

ماندگاری فیلر مو به دلیل وجود هیالورونیک اسید در مقایسه با مزوتراپی بیشتر است. شما می‌توانید تقریبا سه تا ۶ ماه از فواید مزوتراپی برای تقویت و ترمیم موهای خود بهره‌مند شوید. اما ماندگاری فیلر مو به حدود یک سال می‌رسد.

بیشتر بدانید:مزوتراپی مو بعد از کاشت مو واجب است؟

۵. فرق مزوتراپی و فیلر مو از نظر میزان درد

در هر ۲ روش از سوزن‌های بسیار نازک برای تزریق محصول استفاده می‌شود. همچنین دکتر پوست و مو ممکن است پوست سر را به صورت موضعی بی‌حس کند تا میزان درد را به حداقل برساند. با این حال، احتمالا در حین مزوتراپی درد بیشتری را احساس می‌کنید. چون تعداد تزریق‌ها در این روش در مقایسه با فیلر مو بیشتر است.

۶. فرق مزوتراپی و فیلر مو از نظر قیمت

ترکیباتی که در فیلر مو مورد استفاده قرار می‌گیرند در مقایسه با ترکیبات به‌کاررفته در مزوتراپی قیمت بالاتری دارند. در نتیجه، می‌توان گفت مزوتراپی نسبت به فلیر مو مقرون‎‌به‌صرفه‌تر است.

بیشتر بدانید:مزوتراپی صورت به چه صورت است؟

یک زن که برای درمان ریزش مو مزوتراپی انجام می‌دهد
معمولا قیمت هیر فیلر از مزوتراپی بیشتر است.

کلام پایانی

فیلر و مزوتراپی هر ۲ باعث تقویت مو می‌شوند و به درمان ریزش مو کمک می‌کنند. اما از آنجا که از بعضی جهات از جمله نوع مواد تزریق‌شده، تعداد جلسات، مدت زمان ماندگاری و قیمت با هم متفاوت هستند، هر فردی باید گزینه مناسب را با توجه به شرایط خود انتخاب کند.

اگر در مورد فیلر مو یا مزوتراپی و نحوه انتخاب آن‌ها به راهنمایی نیاز دارید، با پزشک صحبت کنید. پزشک وضعیت سلامتی شما، شدت ریزش مو و سایر موارد را بررسی می‌کند و بهترین گزینه را پیشنهاد می‌دهد. برای مشورت با متخصص پوست و مو می‌توانید از طریق سایت درمانکده اقدام کنید. در درمانکده علاوه بر سیستم نوبت‌دهی حضوری، امکان اخذ نوبت جهت مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو فراهم شده است.

سوالات متداول

شباهت مزوتراپی و فیلر مو چیست؟

هر ۲ باعث تقویت موها می‌شوند و جلوی ریزش مو را می‌گیرند. همچنین به چند جلسه درمان با فواصل زمانی مشخص نیاز دارند و اثرات درمانی خود را با تزریق مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو به پوست سر نشان می‌دهند.

مزوتراپی مو بهتره یا هیر فیلر؟

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل، اطلاع از فرق مزوتراپی و فیلر مو از اهمیت زیادی برخوردار است.  به طور کلی، کسانی که می‌خواهند هزینه کمتری بپردازند باید مزوتراپی را انتخاب کنند. اما افرادی که ماندگاری برایشان اهمیت بیشتری دارد، بهتر است به سراغ فیلر مو بروند.

هیر فیلر و مزوتراپی برای چه کسانی مناسب نیستند؟

افرادی که به مشکلات سیستم ایمنی یا التهاب پوست سر مبتلا هستید یا به هیالورونیک اسید حساسیت دارند نباید از این ۲ روش برای درمان ریزش مو استفاده کنند. زنان باردار و شیرده و کسانی که بیمار هستند یا از دارو استفاده می‌کنند باید قبل از امتحان کردن هیر فیلر یا مزوتراپی با پزشک درباره فواید و عوارض احتمالی آن‌ها مشورت کنند.

منابع: lian.clinic, medicalcenterturkey

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

elh.zamani@yahoo.com
الهام زمانی

الهام زمانی هستم. در رشته تغذیه در مقطع فوق لیسانس تحصیل کردم و به دلیل علاقه‌ای که به نوشتن دارم وارد حوزه تولید محتوا شدم. خوشحالم که با نوشتن مطالب به‌روز و قابل فهم، ضمن آموختن چیزهای جدید به افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری‌ها و سبک زندگی سالم کمک می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها