قرص گلوریا چیست؟ تشخیص قرص گلوریا اصلی از تقلبی چگونه است؟

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

قرص گلوریا (Gloria) یکی از قرص‌های لاغری است که در چند سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده و در لیست محصولات لاغری پرفروش جای دارد. سازندگان این قرص ادعا می‌کنند، گلوریا بر پایه ترکیبات طبیعی و گیاهی تولید می‌شود و مانند داروهای شیمیایی دارای عوارض ناخواسته نیست. این در حالی است که قرص‌های گیاهی با وجود اثربخشی کوتاه‌مدت و قابل توجه در کاهش وزن، می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و اثرات خطرناکی به دنبال داشته باشند. از همین‌رو توصیه می‌شود قبل از مصرف قرص‌های لاغری مانند قرص گلوریا حتما با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید.

اگر جزو آن دسته از افراد دارای اضافه وزن هستید که می‌خواهند به کمک آسان‌ترین روش لاغری، وزن کم کنند در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا شما را با کاربرد قرص گلوریا، روش مصرف و نحوه اثرگذاری آن بر بدن آشنا کنیم.

قرص گلوریا چیست؟

این قرص یکی از داروهای پرطرفدار لاغری است که از گیاه لوتوس ساخته می‌شود. سازندگان قرص گلوریا معتقدند در ترکیبات این محصول، مواد اولیه گیاهی و طبیعی به کار رفته؛ به همین دلیل مصرف آن هیچ‌گونه عوارض خطرناک ایجاد نمی‌کند. در واقع، این قرص وارداتی مانند سایر قرص‌های لاغری با بالا بردن متابولیسم بدن و تبدیل مولکول‌های چربی به انرژی، روند چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد. 

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده گلوریا سر زبان‌ها بیفتد، ادعای سازندگان آن مبنی بر این است که قرص Gloria می‌تواند در طول چند هفته حدود سه تا پنج کیلوگرم از وزن افراد چاق را کم کند. با این حال، برخی شواهد نشان می‌دهند قرص گلوریا تاثیر چندانی بر کاهش وزن افراد چاق ندارد.

بیشتر بدانید:قرص ونوستات چیست؟ لاغری سریع و سالم با این قرص

کاربرد قرص گلوریا (Gloria)

 اینفوگرافیک کاربرد کپسول گلوریا
بنابر ادعای سازندگان این قرص، گلوریا تاثیر زیادی بر کاهش وزن و لاغری دارد. 

از مهم‌ترین کاربرد و فواید قرص‌های گلوریا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش اشتهای کاذب
  • افزایش انرژی بدن
  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش سایز قابل توجه در ناحیه شکم، ران‌ها و پهلو
  • کاهش توده چربی انباشته‌شده در قسمت‌های مختلف بدن
  • افزایش سوخت و ساز بدن و شکست استپ وزنی
  • بهبود هضم غذا

بیشتر بدانید:قرص لاغری پاپایا چیست؟

قرص گلوریا از چی درست شده است؟

این قرص لاغری از مواد اولیه طبیعی و گیاهی تشکیل می‌شود که عبارت‌اند از:

  • لوتوس هندی
  • گیاه مردابی آلیسما انگلیس
  • عصاره ریشه بهار نارنج
  • گرده موم زنبور عسل
  • عصاره کاسیا یونانی
  • گیاه بابا آدم
  • گیاه هل باد

آیا قرص گلوریا شیشه دارد؟

در ترکیبات اصلی این قرص، ماده مخدر صنعتی به نام آمفتامین (شیشه) وجود دارد که نوعی روانگردان به‌شمار می‌آید. از همین‌رو متخصصان، قرص‌های لاغری گلوریا را غیر مجاز و خطرناک می‌دانند.

نحوه عملکرد قرص گلوریا برای لاغری

عملکرد این قرص مشابه سایر قرص‌های لاغری است؛ با این تفاوت که متابولیسم بدن را نسبت به آن‌ها بیشتر افزایش می‌دهد. از نظر برخی کارشناسان، افزایش متابولیسم پس از مصرف کپسول گلوریا، از نقاط قوت این محصول به‌شمار می‌آید، اما عده‌ای معتقدند بدن بعضی از افراد نمی‌تواند این میزان از افزایش سوخت و ساز چربی را تحمل کند. 

اگر قصد مصرف این محصول را دارید، خوب است ابتدا با نحوه عملکرد آن در بدن آشنا شوید:

۱- افزایش متابولیسم بدن

زندگی ماشینی و فعالیت جسمی کم، باعث شده تا کالری دریافتی در طول روز از میزان تحرک بدن بیشتر باشد. این موضوع روزبه‌روز بر تعداد افراد دارای اضافه وزن می‌افزاید. سازندگان این قرص معتقدند با مصرف آن می‌توانید متابولیسم بدن و میزان سوخت و ساز آن را افزایش دهید که باعث می‌شود به مرور زمان، کاهش وزن داشته باشید.

بیشتر بدانید:قرص اسلیم مکس؛ هر آنچه باید درباره این داروی لاغری بدانید

۲- جذب گلوکز (قند) کمتر

تصویر قوطی کپسول گلوریا با درب طلایی
برای اطمینان از اثربخشی کپسول درب طلایی گلوریا در لاغری حتما با پزشک مشورت کنید.

پس از مصرف خوراکی‌های حاوی گلوکز و قند معمولی، انرژی شما برای مدت کوتاهی افزایش می‌یابد اما همچنان پیام گرسنگی برای مغز ارسال می‌شود. قند مورد نیاز بدن برای تولید انرژی باید از خوراکی‌های دیگر تامین شود؛ بنابراین، مواد قندی که می‌خوریم در بدن به صورت تجمع چربی ذخیره خواهند شد. 

سازندگان این محصول، قرص گلوریا برای لاغری را از آن جهت مفید می‌دانند که باعث افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود و میل شما به خوردن شیرینی را کمتر می‌کند. لازم به ذکر است، همه قرص‌های لاغری از جمله گلوریا باید حتما با مشورت پزشک یا دکتر داروساز مصرف شوند.

بیشتر بدانید:دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو: بهترین روش برای کاهش وزن

۳- افزایش چربی‌سوزی بدن

اغلب افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند، حداقل یک بار از طولانی شدن زمان سوزاندن چربی‌های اضافی خسته و ناامید شده‌اند. تولیدکنندگان گلوریا مدعی هستند که با مصرف این قرص، انرژی مورد نیاز بدن شما با سوزاندن چربی‌های انباشته‌شده تامین می‌شود و نتیجه این چربی‌سوزی، کاهش وزن در مدت زمان کوتاه است.

۴- کاهش اشتها

اشتهای زیاد یکی از عوامل اصلی اضافه وزن است. از طرفی، عوامل بیرونی مانند استرس و تنش‌های زندگی می‌توانند منجر به پرخوری عصبی شوند. در مواد اولیه کپسول گلوریا، ترکیباتی وجود دارد که فعالیت نوراپی‌نفرین، سروتونین و دوپامین را در مغز کاهش می‌دهد. نتیجه این امر، عدم ارسال سیگنال از طرف مغز برای دریافت غذا و کاهش اشتهای کاذب است.

بیشتر بدانید:معرفی ۶ تا از بهترین قرص‌های گیاهی لاغری با بازدهی بالا!

روش مصرف قرص گلوریا (Gloria)

 تصویر قوطی قرص گلوریا با درب بنفش
میزان اثرگذاری کپسول گلوریا با درب بنفش از درب طلایی بیشتر است.

برای آگاهی از نحوه مصرف قرص گلوریا بهتر است با یک پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید. معمولا رایج‌ترین روش مصرف این محصول به شرح زیر است:

  • در پنج روز اول، یک عدد قرص را نیم ساعت قبل از صبحانه به صورت ناشتا، همراه با ۲ لیوان آب میل کنید.
  • اگر احساس کردید در طول این پنج روز، اشتهای شما کمتر شده، مصرف قرص را تا پایان دوره ۶۰ روزه به همین روش ادامه دهید.
  • در صورتی که مصرف روزی یک عدد از قرص گلوریا در پنج روز اول منجر به کاهش اشتهای شما نشد، از روز ششم، ۲ عدد قرص را نیم ساعت قبل از وعده صبحانه به صورت ناشتا، همراه با ۲ لیوان آب بخورید. 
  • اگر با مصرف روزی ۲ عدد کپسول گلوریا، در انتهای شب همچنان احساس گرسنگی شدیدی دارید، می‌توانید یک عدد از قرص را به صورت ناشتا در صبح و نوبت بعدی را سه تا چهار ساعت بعد از ناهار، با معده نسبتا سبک میل کنید.

لازم به ذکر است، این قرص با فرآیند چربی‌سوزی باعث لاغری می‌شود؛ بنابراین حتما آن را با آب فراوان میل کنید. همچنین، یادتان باشد خوردن بیش از ۲ عدد کپسول گلوریا در روز مجاز نیست و زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند عوارض جدی ایجاد کند.

انواع قرص لاغری گلوریا

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که قرص گلوریا اصل چه رنگیه، باید بگوییم شرکت سازنده این کپسول مجوز تولید و پخش آن را به کمپانی‌های مختلفی داده است. به همین دلیل، در حال حاضر این محصول در بسته‌بندی با درب مشکی، سفید، بنفش، قرمز و طلایی تولید می‌شود. 

بیشتر بخوانید:قرص اسلیم مکس چند روزه جواب میده؟

انواع مختلف کپسول گلوریا که در جدول زیر آن‌ها را معرفی می‌کنیم، ترکیبات یکسانی دارند و تنها تفاوت‌شان در میزان اثرگذاری محصول است:

انواع کپسول گلوریاویژگیمیزان اثرگذاری
قرص گلوریا درب مشکیافزایش متابولیسم بدن و کاهش شدید اشتهانسبت به سایر محصولات، تاثیر کمتری در کاهش وزن، چربی‌سوزی و کاهش اشتها دارد.
قرص گلوریا در طلاییافزایش متابولیسم، شکستن مولکول چربی و سوزاندن آن‌ها به شکل انرژی، کاهش اشتها و جلوگیری از جذب چربی در بدنعملکرد نسبتا ضعیفی نسبت به سایر محصولات دارد.
قرص گلوریا درب بنفشافزایش متابولیسم و چربی‌سوزی بدنمیزان اثرگذاری این محصول از گلوریای درب طلایی بیشتر است.
قرص گلوریا در سفیدکاهش اشتها و چربی‌سوزی بسیار بالاجدیدترین محصول گلوریا است که اثرگذاری بالایی در چربی‌سوزی و کاهش وزن دارد.
قرص گلوریا درب قرمزافزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی‌های انباشته‌شده نسبت به گلوریای درب بنفش و سفید، کاهش اشتها و لاغری کمتری ایجاد می‌کند.
جدول انواع قرص‌های لاغری گلوریا

موارد احتیاط و منع مصرف قرص گلوریا

این محصول در دسته داروهای لاغری غیر مجاز قرار دارد و به دلیل داشتن آمفتامین (شیشه) می‌تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند. از همین‌رو توصیه می‌شود افراد در شرایط زیر، بدون مشورت با پزشک از کپسول گلوریا استفاده نکنند:

  • بیماران قلبی
  • افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۷۰ سال
  • مبتلایان به فشار خون بالا یا پایین
  • افراد دیابتی (مخصوصا انسولینی‌ها)
  • بیماران کلیوی، کبدی و ریوی
  • افراد مبتلا به بیماری‌های مغز و اعصاب
  • زنان باردار و شیرده

نحوه تشخیص قرص گلوریا اصلی از تقلبی

تاکنون نمونه‌های تقلبی زیادی از این محصول شناخته شده‌اند. شما می‌توانید برای تشخیص قرص گلوریا اصل و تقلبی به وب‌سایت شرکت اسپانیایی تولیدکننده آن به آدرس https://spaingloria.com مراجعه کنید. 

آدرس وب‌سایت اصل روی درب محصول درج شده و شما می‌توانید با وارد کردن کدی که زیر محصول نوشته‌اند، اصالت قرص را بررسی کنید. کد رنگی سبز، یعنی محصول اصل را خریداری کرده‌اید. کد رنگی زرد، نشان می‌دهد شماره سریال محصول قبلا استفاده شده و کد رنگی قرمز به معنی محصول تقلبی یا شماره سریال نادرست است.

بیشتر بدانید:قرص لیورگل چیست؟ با گیاه خار مریم کبد چرب خود را درمان کنید

عوارض کپسول گلوریا (Gloria)

در حال حاضر، تاثیر قرص گلوریا در ازمایش خون به دلیل داشتن ماده مخدر شیشه ثابت شده است. به همین دلیل، فروش کپسول گلوریا در داروخانه‌ها مجاز نیست و این امر می‌تواند نشان‌دهنده عوارض جانبی جدی مصرف آن باشد. 

اینفوگرافیک عوارض کپسول گلوریا
قرص‌های لاغری گلوریا به دلیل داشتن آمفتامین غیر مجاز هستند و مصرف آن‌ها از طرف پزشک توصیه نمی‌شود.

از شایع‌ترین عوارضی که ممکن است قرص‌های لاغری گلوریا ایجاد کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی مغزی
  • مرگ
  • ادم مغزی
  • نارسایی عضو
  • ایجاد سرطان
  • آسیب کلیوی و کبدی
  • مسمومیت
  • اختلال در عملکرد تیروئید
  • ریزش مو

کپسول گلوریا با چه داروهایی تداخل دارد؟

این قرص کاهش وزن، معمولا با داروهای ضد افسردگی، سایر قرص‌های لاغری گیاهی یا شیمیایی و هر نوع دارویی با خاصیت آرام‌بخشی تداخل ایجاد می‌کند.

قرص گلوریا برای بارداری ضرر دارد؟

کپسول گلوریا با افزایش متابولیسم می‌تواند تاثیر منفی بر بدن مادر و سلامت جنین بگذارد؛ از همین‌رو مصرف این قرص و هر نوع قرص لاغری دیگری در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است. در واقع می‌توان گفت، این محصول تعداد دفعات ادرار و مدفوع مادر باردار را افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز جنین از بدن مادر دفع می‌شوند که نتیجه آن، افزایش احتمال تولد نوزاد نارس است.

بیشتر بخوانید: فرق قرص اسلیم مکس و اسلیم کوئیک چیست؟

راهنمای مراجعه به پزشک

اضافه وزن یکی از بزرگترین مشکلات و عوارض زندگی در دنیای مدرن است که سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد. در این میان، بعضی از افراد دارای اضافه وزن به دنبال ساده‌ترین روش برای کاهش وزن از جمله مصرف قرص‌های لاغری هستند. 

قرص گلوریا یکی از محصولات پرطرفدار است که اثرات لاغری قابل توجهی در کوتاه‌مدت ایجاد می‌کند، اما به دلیل داشتن آمفتامین در دسته قرص‌های غیر مجاز و خطرناک جای می‌گیرد. حال که تا انتهای مقاله، همراه مجله درمانکده بودین برای ما بنویسین تا حالا تجربه استفاده از قرص‌های لاغری داشتین؟ کیا از قرص گلوریا نتیجه گرفتن؟

اگر برای بار اول قصد استفاده از این محصول لاغرکننده را دارید، حتما با دکتر تغذیه یا دکتر داروساز مشورت کنید. برای این منظور می‌توانید به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و با بهترین پزشکان متخصص از جمله دکتر تغذیه آشنا شوید. همچنین، درمانکده این امکان را برای شما فراهم کرده تا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری یا مشاوره آنلاین تغدیه نوبت بگیرید.

سوالات متداول

قرص گلوریا برای چیست؟

این قرص به افزایش متابولیسم بدن، جذب کمتر گلوکز، افزایش چربی‌سوزی و کاهش اشتها کمک می‌کند؛ در نتیجه باعث لاغری می‌شود.

کدام قرص گلوریا بهتر است؟

در حالی که متخصصان استفاده از این محصول را توصیه نمی‌کنند، به طور قطعی هم نمی‌توان گفت بهترین قرص لاغری گلوریا کدام است. کپسول گلوریا در حال حاضر در بسته‌بندی با رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود که باید متناسب با نیاز فردی و شرایط سلامت کلی بدن زیر نظر پزشک انتخاب شود.

تاثیر قرص گلوریا برای کبد چرب چگونه است؟

متخصصان این محصول لاغری را برای بیماران کبدی مناسب نمی‌دانند.

منابع: spaingloria | ndrugs

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

r@dmanesh-salllam
دریا رادمنش

دریا رادمنش هستم کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و... تولید محتوا می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها