قرص فولیکوژن برای چیست؟ راه‌حلی برای خداحافظی با ریزش مو

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

اگر به دنبال راه‌حل موثری برای پیشگیری، کاهش یا درمان ریزش مو هستید، قرص فولیکوژن (Folicogen) انتخابی است که ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. این محصول به دلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص منجر به تقویت فولیکول‌های مو می‌شود و به این ترتیب ریزش شدید مو را مهار می‌کند. در این مقاله از مجله درمانکده به معرفی کامل قرص فولیکوژن برای مو می‌پردازیم.

قرص فولیکوژن برای چیست؟

هدف اصلی مکمل Folicogen هدف قرار دادن علل اصلی ریزش مو، تامین مواد مغذی ضروری، حمایت از چرخه رشد طبیعی مو و بهبود ظاهر و استحکام مو است. پزشکان متخصص پوست و مو آن را به افرادی پیشنهاد می‌کنند که به دلایل مختلف مانند ژنتیک یا مشکلات هورمونی با ریزش مو مواجه هستند. همچنین اگر با مشکلاتی مانند شکنندگی مو، موخوره و کم‌پشتی مو درگیر هستید، این محصول می‌تواند راه‌حل مناسبی برای آن‌ها باشد.

این قرص در واقع نوعی مکمل به‌شمار می‌رود که می‌تواند به بهبود سلامت کلی مو کمک کند. مصرف این محصول محدودیت جنسی ندارد، یعنی برای خانم‌ها و آقایان مناسب است. شما می‌توانید این مکمل را بدون نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنید. اما پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف حتما با پزشک متخصص پوست و مو مشورت داشته باشید. برای این منظور می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین یا تلفنی پزشکان متخصص پوست و مو درمانکده استفاده کنید. در صورت نیاز امکان دریافت نوبت آنلاین برای مراجعه حضوری نیز وجود دارد.

قوطی قرص فولیکوژن را می‌بینید.
قرص فولیکوژن در بسته‌بندی قوطی و ۶۰ عددی به بازار عرضه می‌شود.

عملکرد قرص فولیکوژن چگونه است؟

مکمل فولیکوژن ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به رشد بهتر تارهای مو کمک می‌کند. عملکرد آن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

تامین مواد مغذی فولیکول‌های مو

فولیکول‌ مو یک ساختار کوچک و پیچیده در پوست است که نقش حیاتی در رشد و توسعه موها دارد. هر فولیکول‌ چندین بخش مهم دارد که با همکاری یکدیگر باعث تولید و رشد مو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی قرص برای ریزش مو

بهبود گردش خون پوست سر

برخی از ترکیبات این محصول به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کنند. افزایش خونرسانی به معنای دریافت بیشتر مواد مغذی است. این موضوع نیز به نوبه خود منجر به رشد و تقویت تارهای مو می‌شود.

مسدود کننده‌های DHT

DHT یا دی هیدروتستوسترون هورمونی است که با ریزش مو در مردان و زنان مرتبط است؛ به‌ویژه مردانی (یا حتی زنانی) که با طاسی مواجه هستند. Folicogen اثرات این هورمون را مهار می‌کند و به این ترتیب از نازک شدن مو و ریزش آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بدانید: قرص فیناستراید؛ از رفع مشکلات پروستات تا درمان ریزش مو

تولید کلاژن

برخی ترکیبات این مکمل مانند ویتامین C کلاژن‌سازی را بهبود می‌دهند. کلاژن پروتئینی است که ساقه مو را تقویت می‌کند و ظاهری یکپارچه به ساختار مو می‌دهد.

تعادل هورمونی

مواد تشکیل‌دهنده این قرص می‌تواند به تعادل هورمونی برای پیشگیری از ریزش مو کمک کند. به‌طور کلی این مکمل شرایطی را مهیا می‌کند تا محیطی مناسب برای رشد و تقویت مو ایجاد شود.

محافظت آنتی اکسیدانی

قرص فولیکوژن منجر به رشد مجدد مو می‌شود و این امر به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E است. آنتی‌اکسیدان‌ها از فولیکول‌های مو در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. استرس اکسیداتیو یکی از مهم‌ترین عواملی است که منجر به پیری و ریزش زودرس مو می‌شود.

مردی که در حال مصرف قرص Folicogen است.
قرص Folicogen با تقویت فولیکول‌های مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

قرص فولیکوژن از چه موادی تشکیل شده است؟

از مهم‌ترین ترکیبات این مکمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ال متیونین (Methionine) و ال سیستین (Cysteine): این مواد نوعی اسید آمینه هستند و به ساخت تارهای مو کمک می‌کنند.
  • فولیک اسید (Folate): چرخه‌های رشد فولیکولی را تنظیم می‌کند.
  • روی یا زینک (zinc): در تقسیم سلولی و سنتز کلاژن موثر است.
  • ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید): این ویتامین خونرسانی به موها را افزایش می‌دهد.
  • ویتامین E: این ویتامین نوعی آنتی‌اکسیدان است که از پوست سر در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.
  • سلنیوم (Selenium): این ماده معدنی از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند و باعث استحکام تارهای مو می‌شود.
  • بیوتین (Biotin): این ویتامین مانع از نازک شدن موها می‌شود.
اینفوگرافیکی که فواید قرص فولیکوژن را نشان می‌دهد.
مصرف منظم قرص Folicogen به سلامتی عمومی مو کمک می‌کند.

نکات کلیدی مصرف قرص فولیکوژن

برای اینکه از قرص Folicogen بیشترین و بهترین نتیجه را بگیرید، به چند نکته مهم زیر برای مصرف توجه داشته باشید:

دوز توصیه‌شده را رعایت کنید

دستورالعمل مصرف این مکمل را بخوانید و براساس آن قرص را مصرف کنید. این قرص بلعیدنی است و بهتر است همراه با وعده اصلی غذا مصرف شود. به‌طور کلی می‌توانید روزی یک عدد از آن را مصرف کنید. توجه داشته باشید این توصیه عمومی است و برای تعیین دوز دقیق دارو به کمک و مشاوره پزشک متخصص نیاز دارید. شما می‌توانید با دریافت مشاوره آنلاین از پزشکان متخصص پوست و موی مجموعه درمانکده سوالات خود را در این زمینه از آن‌ها بپرسید.

بیشتر بخوانید: فواید قرص هیرویت

قرص را منظم مصرف کنید

سعی کنید زمان مشخصی برای استفاده از قرص را تعیین کنید تا همواره سطح ثابتی از آن در بدن وجود داشته باشد. به این ترتیب مواد فعال این محصول بیشتر و بهتر به رشد و تقویت موها کمک می‌کنند. بهترین زمان برای مصرف قرص فولیکوژن صبح‌ها همراه صبحانه است.

در مصرف قرص Folicogen مداومت داشته باشید

رشد و تقویت موها روند کندی دارد و می‌تواند برای هفته‌ها و حتی چندین ماه طول بکشد تا متوجه تغییرات چشمگیر آن شوید. به همین دلیل دوره درمان را کامل کنید و مصرف قرص را خودسرانه قطع نکنید. این رفتار می‌تواند ریزش مو را تشدید کند. دوره درمان آن چیزی بین سه تا ۶ ماه است.

رژیم غذایی سالم و مناسبی داشته باشید

قابل انکار نیست که قرص Folicogen تاثیرات مثبتی روی رشد و تقویت مو دارد، اما به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. به همین دلیل بهتر است در کنار آن با کمک پزشک متخصص تغذیه یک رژیم غذایی سالم و متناسب با وضعیت خود داشته باشید. این رژیم غذایی می‌تواند شامل غذاهایی مانند سبزیجات، مغزها، تخم‌مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی باشد. نکته مهمی که باید بدانید این است که قرص فولیکوژن دارای سلنیوم است. بنابراین همزمان با مصرف آن غذاهای سرشار از سلنیوم را محدود کنید تا دچار مسمومیت نشوید.

به اندازه کافی آب بنوشید

نوشیدن آب در طی روز به بدن کمک می‌کند تا هیدراته بمانید. کم‌آبی به‌طور موثری می‌تواند روی سلامتی عمومی بدن تاثیر بگذارد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند در کنار مصرف قرص فولیکوژن مصرف آب را نیز جدی بگیرید.

از سایر محصولات مراقبت از مو استفاده کنید

به سراغ شامپوها و محصولاتی بروید که به‌طور خاص برای تقویت مو طراحی شده‌اند. این محصولات اغلب شامل ترکیباتی مانند بیوتین و روغن‌های طبیعی هستند که به رشد و سلامت پوست سر کمک می‌کنند.

پوست سر‌تان را ماساژ دهید

با ماساژ مرتب پوست سر، جریان خون آن را تقویت می‌کنید. جریان خون بهتر نیز به جذب مواد مغذی کمک می‌‌کند.

عوارض جانبی قرص فولیکوژن چیست؟

اگر این محصول را به درستی و در دوز تعیین‌شده مصرف کنید، عوارض جانبی خاصی را تجربه نخواهید کرد. این قرص به‌طور کلی ایمن است، با این حال ممکن است برخی با مصرف آن با مشکلات زیر مواجه شوند:

  • حالت تهوع
  • دردهای شکمی
  • نفخ
  • اسهال
  • یبوست

بیشتر بخوانید: روش مصرف قرص سیستین

تداخلات دارویی قرص فولیکوژن چیست؟

این مکمل می‌تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داروهای ادرار‌آور
  • مکمل‌های سلنیوم
  • داروهای قلب و عروق

اگر داروی خاصی مصرف می‌‌کنید بهتر است قبل از مصرف با مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو مشورت داشته باشید.

آیا مصرف قرص فولیکوژن به همه پیشنهاد می‌شود؟

این مکمل برای همه نمی‌تواند مناسب باشد. برای مثال برای مصرف قرص فولیکوژن در بارداری یا شیردهی حتما به توصیه پزشک نیاز دارید. همچنین شرایط زیر باعث می‌شود تا در مصرف این قرص محدودیت وجود داشته باشد:

  • بیماری‌های کلیوی مثل سنگ کلیه
  • افزایش بیش از حد ویتامین D در بدن
  • سطح بالای کلسیم در ادرار
  • سطح بالای کلسیم در خون

قرص فولیکوژن برای مو در چند خط

در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که قرص فولیکوژن برای چیه و چه عملکردی دارد. این محصول به‌طور خاص برای کاهش و پیشگیری از ریزش مو طراحی شده است. البته مصرف آن به تنهایی نمی‌تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد و باید در کنار آن به سایر توصیه‌های پزشک متخصص پوست و مو توجه کنید.

سوالات رایج

آیا قرص فولیکوژن چاق کننده است؟

خیر. قرص فولیکوژن و چاقی ارتباط مستقیمی با هم ندارند.

قرص فولیکوژن برای چی خوبه؟

این مکمل به رشد و تقویت موها کمک می‌کند. البته این قرص برای افرادی که با کمبود مواد مغذی مواجه هستند نیز می‌تواند مفید باشد.

ایا قرص فولیکوژن باعث جوش میشود؟

برخی افراد ممکن است به ترکیبات این مکمل حساسیت نشان دهند. این حساسیت می‌تواند به شکل جوش و بثورات پوستی خود را نشان دهند.

قرص فولیکوژن ساخت کدام کشور است؟

این مکمل ساخت ایران است و شرکت زیست اروند فارمد آن را تولید می‌کند.

بهترین زمان مصرف قرص فولیکوژن چه زمانی است؟

بهترین تایم خوردن قرص فولیکوژن صبح‌ها همزمان با مصرف صبحانه است. در این زمان مواد مغذی بهتر جذب بدن می‌شوند.

قرص فولیکوژن برای بارداری ضرر دارد؟

برای مصرف قرص فولیکوژن در شیردهی یا بارداری حتما باید با پزشک مشورت کنید.

آیا قرص فولیکوژن بعد از کاشت ابرو و مو خوب است؟

استفاده از قرص فولیکوژن بعد از کاشت مو و ابرو می‌تواند مفید باشد، زیرا این محصول دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای رشد و تقویت مو اساسی هستند. با این حال در این زمینه به توصیه پزشک نیاز دارید.

آیا قرص فولیکوژن برای پوست مفید است؟

ترکیباتی که در این محصول وجود دارد، می‌تواند تاثیر مثبت روی سلامتی پوست داشته باشد. با این حال هدف اصلی این مکمل تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رای‌ها 3

هنوز امتیازی ثبت نشده

yekta
زهرا الهی یکتا

زهرا الهی یکتا هستم؛ مترجم زبان انگلیسی با گرایش خبر. تحصیل در دانشکده خبر باعث شد تا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی فعالیت خبری داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و مطلب می‌نویسم. سلامت مادر و کودک، روانشناسی و بیماری‌های زنان مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

1 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
آریانا
آریانا
7 ساعت قبل

برای سن ۱۵ سال مناسب هست