سرفه کودکان؛ علت‌ها و راه‌های درمان معجزه‌آسا!

مقاله توسط پزشک درمانکده تایید شد
دکتر زهرا خدامی
تخصص: عمومی

سرفه کودکان معمولاً نشانه این است كه بدن كودک شما در تلاش است تا خود را از شر ماده‌ای تحریک‌كننده، از مخاط گرفته تا یک جسم خارجی، خلاص كند. وقتی کودک دچار سرفه می‌شود، بدن کوچکش می‌تواند صدای بلندی ایجاد کند. جهت کمک به کودک خود برای مواجهه با سرفه لازم است، دلایل و درمان‌های رایجی که می‌توانید در خانه امتحان کنید را بدانید، اما توصیه می‌کنیم قبل از خوراندن داروهای مختلف حتما به لیست بهترین دکتر فوق تخصص کودکان در تهران و سایر شهر‌ها مراجعه کنید.

توضیحات دکتر زهرا خدامی، پزشک عمومی، درباره سرفه در کودکان

علت‌های سرفه کودکان

از جمله علل شایع سرفه در کودکان شامل موارد زیر است:

عفونت

سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کروپ همه می‌توانند منجر به سرفه طولانی مدت در کودکان شوند. سرماخوردگی باعث ایجاد سرفه خشک خفیف تا متوسط می شود؛ آنفلوآنزا باعث سرفه شدید و خشک می‌شود؛ خروسک، سرفه‌ای شبیه «پارس کردن» دارد که عمدتاً در شب اتفاق افتاده و نفس کشیدن در آن صدادار است. این عفونت‌های ویروسی با آنتی‌بیوتیک درمان نمی‌شوند اما می‌توانند با داروهای دیگر کنترل شوند.

رفلکس اسید

رفلاکس در كودكان ممكن است شامل سرفه، استفراغ مكرر، بالا آوردن، مزه بد دهان و احساس سوزش در سینه باشد كه به سوزش سردل معروف است. درمان ریفلاکس به سن، سلامتی کودک و سایر موارد بستگی دارد. این سه نکته را امتحان کنید: غذاهای حساسیت زا برای سرفه را از رژیم غذایی خود حذف کنید (اغلب شکلات، نعناع، غذاهای سرخ شده، تند و چرب و کافئین و نوشیدنی های گازدار). حداقل ۲ ساعت قبل از خواب غذا نخورید و وعده‌های غذایی کوچک بخورید. اگر نگران رفلکس اسید معده خود هستید، به متخصص گوارش اطفال مراجعه کنید یا با استفاده از امکان مشاوره دکتر آنلاین کودکان از دکتر راهنمایی کسب کنید.

کودکی که سرما خورده و سرفه می‌کند.
بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا از رایج‌ترین دلایل سرفه کودکان هستند.

آسم

این بیماری می‌تواند تشخیص سختی داشته باشد چون علائم آن از کودکی به کودک دیگر فرق دارد. اما سرفه خس خس مانند، که ممکن است در شب بدتر شود، یکی از چندین علائم آسم است. علامت دیگر، سرفه‌ای است که با افزایش فعالیت بدنی در طی بازی تشدید می‌شود. درمان آسم به عامل ایجادکننده آن بستگی دارد و ممکن است شامل جلوگیری از محرک‌هایی مانند آلودگی، دود یا عطرها باشد. اگر فکر می‌کنید فرزند شما علائم آسم دارد به پزشک مراجعه کنید.

آلرژی / سینوزیت

آلرژی می‌تواند باعث سرفه طولانی مدت و همچنین خارش گلو، آبریزش بینی، اشک آمدن از چشم، گلودرد یا بثورات پوستی شود. درمورد فرق سرفه حساسیت با سرماخوردگی و آزمایش آلرژی با پزشک فرزند خود صحبت کنید تا بفهمید چه آلرژن‌هایی این مشکل را ایجاد می‌کنند و در مورد چگونگی جلوگیری از این آلرژن مشاوره بخواهید. آلرژن‌ها می‌توانند شامل مواد غذایی، گرده، پوسته بدن حیوان خانگی و گرد و غبار باشند. دکتر همچنین ممکن است برای درمان سرفه حساسیتی، دارو یا تزریق آمپول‌های ضد آلرژی را تجویز کند.

سرفه‌های بلند

این سرفه‌ها که به آنها سیاه سرفه نیز می‌گویند با سرفه‌های پشت سر هم مشخص می‌شوند که به دنبال آن دَم با صدایی بلند می‌آید. علائم دیگر ممکن است شامل آبریزش بینی، عطسه و تب پایین باشد. سیاه سرفه مسری است اما با واکسن به آسانی قابل پیشگیری است. سیاه سرفه با آنتی بیوتیک درمان می‌شود.

دلایل دیگر آن چیست؟

همچنین کودک ممکن است از روی عادت پس از مریض شدن با سرفه، بعد از استنشاق ماده خارجی مانند غذا یا یک اسباب بازی کوچک، یا بعد از قرار گرفتن در معرض مواد محرک مانند آلودگی ناشی از سیگار یا دود شومینه، سرفه کند.

اینفوگرافیکی از دلایل رایج سرفه در کودکان
سرفه کودکان می‌‌تواند مربوط به حساسیت آنها به گرد و غبار ، اسبا‌ب‌بازی یا حیوانات خانگی باشد.

رنگ خلط سرفه کودکان و مفهوم آن

رنگ خلط سرفه کودکانعلت
شفاف، سفید و خاکستریریه‌ها سالم هستند. اما خلط بیش از حد می‌تواند نشان‌دهنده بیماری‌های ریوی، عفونت ویروسی یا آلرژی باشد.
قهوه‌ایقرار گرفتن در معرض آلودگی‌های شیمیایی مانند دود سیگار
زرد پررنگ یا سبزنشان‌دهندهٔ عفونت باکتریایی یا ویروسی، مانند ذات‌الریه یا فیبروز کیستیک
قرمزآسیب داخلی دستگاه تنفسی یا آمبولی ریه. بیمار به مراقبت‌های فوری پزشکی نیاز دارد.
صورتیادم ریوی
اینفوگرافیکی از رنگ خلط سرفه کودکان و مفهوم آن
بیماری‌هایی مانند عفونت‌های ویروسی می‌توانند باعث سرفه در کودکان و خلط سبز زرد یا سبز شوند.

داروهای مربوط به آن کدامند؟

داروها نمی‌توانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را درمان کنند، اما عسل، آب نبات سفت یا قطره سرفه می‌تواند به تسکین گلو درد ناشی از سرفه کمک کند. البته به دلیل خطر خفگی،  پزشک قویترین شربت گیاهی ضد سرفه را فقط برای کودکان بالای ۴ سال مجاز است. شربت‌های سینه حاوی عسل را به کودکان یک ساله و کوچکتر ندهید. برخی از انواع شربت‌های سرفه بر پایه آگاو (نوعی شیرین‌کننده طبیعی) وجود دارند که برای بچه های کوچکتر از یک سال تأیید شده‌اند.

هوای مرطوب می‌تواند به کودکان در مقابله با خروسک کمک کند؛ یک حمام با بخار گرم یا هوای ملایم صبحگاهی را امتحان کنید. برای سرفه‌های طولانی مدت در بیماری آسم، ممکن است فرزند شما به مصرف استروئیدها یا سایر داروها مانند قرص ضد سرفه قوی نیاز داشته باشد که باید توسط پزشک تجویز شود. 

به کودکان زیر سن ۴ سال داروهای ضد سرفه‌ ندهید. یادتان باشد، اگر در خانه شربت سرفه خشک بزرگسالان دارید، نباید آن را به کودک خود بدهید؛ زیرا نه تنها این داروها برای کودکان بسیار کم سن تأیید نشده‌اند، بلکه اثربخشی آنها نیز به اثبات نرسیده است.

نکته مهم: هرگز برای درمان سرفه خشک یا انواع دیگر سرفه‌های کودکان کمتر از ۱۸ ماه از آسپرین استفاده نکنید. آسپرین در کودکان ممکن است باعث سندرم Reye’s، نوعی بیماری نادر اما جدی مغز، شود.

چه موقع برای سرفه فرزندتان باید سریعا با پزشک تماس بگیرید؟

اگر علائم زیر را در کودک مشاهده کردید حتما سریع با پزشک تماس بگیرید:

  • برای نفس کشیدن تلاش می کند، نمی‌تواند صحبت کند، یا با هر نفس ناله می‌کند.
  • در حال خفگی بوده و قادر به قطع سرفه نیست.
  • بیهوش شده یا نفسش قطع شده است.
  • لب یا ناخن‌هایش رنگی متمایل به آبی پیدا کرده است

همچنین اگر کودکتان این علائم را دارد بلافاصله با پزشک تماس بگیرید:

  • استفراغ مداوم دارد
  • هنگام سرفه قرمز یا بنفش می‌شود.
  • آب دهانش آویزان است یا مشکل بلع دارد.
  • بسیار بیمار یا خسته به نظر می‌رسد.
  • احتمالاً شی‌ایی در گلویش گیر کرده باشد.
  • هنگام تنفس عمیق، درد قفسه سینه داشته باشد.
  • سرفه خونی یا خس خس داشته باشد.
  • دارای سیستم ایمنی ضعیفی بوده یا کاملاً واکسینه نشده باشد.
  • سنی کمتر از ۴ ماه داشته و دمای مقعدش از ۳۸ درجه سانتی‌گراد بیشتر باشد (داروهای تب بر به نوزادان ندهید)
  • تب بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد داشته باشد و ۲ ساعت بعد از مصرف داروهای تب بر بهبود نیابد.
دختربچه‌ایی که به کمک مادرش در حال بخورگرفتن است. بخور گرم به کاهش سرفه در کودکان کمک می‌کند.
تنفس هوای گرم و مرطوب می‌تواند به بهبود سرفه کودکان کمک کند

به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی کودکان، مشکلات و بیماری‌های ساده اگر به موقع درمان نشود می‌تواند ناراحتی‌ها و بیماری‌های مزمنی را به‌وجود بیاورد. توصیه می‌کنیم پیش از خوددرمانی و پشت گوش انداختن بیماری‌های ساده مانند سرفه کودکان به درمان آن‌ها بپردازید.

برای پیدا کردن متخصص اطفال به راحتی می‌توانید از خدمات درمانکده استفاده کنید و حتی به صورت آنلاین از خدمات پزشکی بهره‌مند شوید.

۵ نکته کاربردی برای درمان خانگی سرفه در کودکان

درمان خانگی در اغلب موارد می‌تواند به بهبود انواع سرفه در کودکان کمک کند. اگر شما یا کودک‌تان درگیر یکی از انواع سرفه مانند سرفه خشک شده‌اید و این سوال ذهن‌تان را درگیر کرده که برای سرفه خشک چی خوبه بخوریم، می‌توانید مقاله مرتبط با آن را در درمانکده مطالعه کنید. همچنین، در ادامه شما را با پنج نکته کاربردی برای درمان خانگی سرفه در کودکان آشنا می‌کنیم:

از عسل استفاده کنید

عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد میکروبی و باکتریایی بسیار زیادی دارد. این ماده غذایی در تسکین گلودرد نیز موثر است. شما می‌توانید آن را مستقیم مصرف کنید یا در آب گرم حل کرده و به کودک بنوشانید. به این نکته توجه داشته باشید که عسل برای نوزادان و کودکان کمتر از یکسال مناسب نیست.

مایعات گرم به کودک بخورانید

نوشیدنی‌های گرم مانند چای مخاط را رقیق می‌کنند و برای درمان سرفه خلط دار خوب است، به همین دلیل کودک راحت‌تر سرفه خواهد کرد. همچین این نوع نوشیدنی‌ها در کاهش عوارضی مانند آبریزش بینی، عطسه و گلودرد نیز موثر هستند. برای آشنایی با سایر روش‌های درمان فوری خلط پشت حلق می‌توانید مقاله مرتبط با آن را در درمانکده مطالعه کنید.

یک پماد ویکس در خانه داشته باشید

این پماد را برای کودکان بالای ۲ سال مصرف کنید. شما می‌توانید مقداری از آن را روی سینه کودک بمالید. این پماد به شل شدن مخاط کمک می‌کند و در عین حال منجر به باز شدن مجاری تنفسی خواهد شد.

از قطره‌های بینی محلول نمکی (سالین، Saline Solution) استفاده کنید

برای رفع گرفتگی بینی نوزاد و کاهش سرفه‌های او می‌توانید چند قطره از این محلول را در بینی او بچکانید و سپس با پوار بینی آن را مخاط را خارج کنید.

از بخور استفاده کنید

فضای اتاق کودک را با دستگاه بخور، مرطوب نگه دارید. هوای خشک سرفه کودک را شدیدتر خواهد کرد. همچنین این ترفند تنفس کودک را راحت‌تر می‌کند.

حرف پایانی در مورد سرفه کودکان

سرفه کودکان دلایل زیادی دارد و تشخیص نوع آنها برای والدین دشوار است. اگر شاهد سرفه شدید کودک هستید یا مدت زمان آن بیش از ۵ تا ۷ روز طول کشیده است، باید با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. بخصوص اگر سرفه‌ها به درمان‌های رایج و شناخته‌شده پاسخ نمی‌دهند.

برای کمک به فرزند خود جهت کاهش سرفه می‌توانید با استفاده از بخور محیط را مرطوب نگه دارید. همچنین سعی کنید محرک‌ها را پیدا کنید. محرک‌ها می‌توانند شامل دود سیگار، مواد شیمیایی، عطر و… باشند. همچنین، اگر کودک شما هنگام خواب سرفه‌های شدیدی دارد می‌توانید با خواندن مقاله «درمان فوری سرفه شبانه» در وب‌سایت درمانکده با راه‌کارهای بهبودبخش آشنا شوید.

برای رزرو نوبت آنلاین مطب پزشکی کلیک کنید.

سوالات رایج

چه زمانی برای درمان سرفه در کودکان می‌توانیم از آنتی‌بیوتیک استفاده کنیم؟

آنتی‌بیوتیک‌ها فقط در درمان عفونت‌های باکتریایی کاربرد دارند.

صدای سرفه ذات‌الریه در کودکان چگونه است؟

این سرفه در کودکان، صدایی شبیه غرغر دارد و همراه خلط است.

انواع سرفه در کودکان چگونه است؟

سرفه‌ خشک
سرفه‌های خلط‌دار
سرفه‌های کوتاه
سرفه‌های بلند و ممتد

بهترین راه برای درمان سرفه خشک کودکان چیست؟

برخی بخور را معجزه سرفه خشک کودکان می‌دانند. در کنار آن مصرف مایعات گرم نیز به درمان سرفه‌های خشک کودکان کمک می‌کند.

بهترین شربت برای سرفه خشک کودکان چیست؟

شربت دکسترومتورفان یکی از داروهای رایج در این زمینه است. البته مصرف آن برای کودکان کمتر از ۲ سال پیشنهاد نمی‌شود.

برای درمان سرفه خلط‌دار در کودکان از چه شربتی استفاده کنیم؟

می‌توانید از شربت اکسپکتورانت استفاده کنید. این دارو در درمان احتقان بینی ناشی از سرماخوردگی و آلرژی موثر است. این دارو را برای کودکان زیر ۲ سال مصرف نکنید.

منبع: kidshealth.org | webmd.com |‌ mayoclinic.org

پزشکان برتر: دکتر جواد غروبی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد رای‌ها 834

هنوز امتیازی ثبت نشده

yekta
زهرا الهی یکتا

زهرا الهی یکتا هستم؛ مترجم زبان انگلیسی با گرایش خبر. تحصیل در دانشکده خبر باعث شد تا مهارت‌‌های نوشتاری و تحلیلی من در زمینه‌های مختلف تقویت شود. من به‌طور خاص در حوزه سلامت و پزشکی فعالیت خبری داشته‌ام. در حال حاضر نیز در این زمینه تحقیق و مطالعه می‌کنم و مطلب می‌نویسم. سلامت مادر و کودک، روانشناسی و بیماری‌های زنان مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیت دارم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

288 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
یوسف
یوسف
4 ماه قبل

سلام نوزادچهارده ماهه دارم که داره دندان درمیاره چندروزی هم هست که سرفه های خشک چندبارپشت سرهم می‌کنه طوری که اشک تو چشماش حلقه میزنه نگران شدم قدیمی ترهاهم میگن مال دندان هاشه ترشحاتش باعث سرفه شده.لطف کنیدراهنمایی کنیدممنون

شهر
مشهد
احمدی
احمدی
5 ماه قبل

سلام دختر سه ساله دارم سرفه خشک داره بردمش دکتر خوب نشده

شهر
شیراز
طاها
طاها
6 ماه قبل

سلام دکترسلفه شدیدچی خوبه داره خفه میکنه بچه رو

طاها
طاها
6 ماه قبل
پاسخ به  طاها

شربت چی بدم

مهدی هاشمی
مهدی هاشمی
6 ماه قبل

نوازد دو ماهه دارم ۱۰ روزه شدیدا سرفه میکنه و خس خس سینه داره چند مرتبه به دکتر متخصص مراجعه کردم دارو تجویز کرده اما فقط چند روزی خوب میشه بعدا دو مرتبه علایم اولیه شدید میشه

شهر
تهران
محمد الیاسی
محمد الیاسی
7 ماه قبل

سلام:برادر زاده ام ۳ روزی هست سرفه خشک داره اشکم داره دکتور رفتیم دلرو ام داده ولی اثر نمیکنه چی باید کنیم؟

شهر
تهران
آریا عسگری
آریا عسگری
8 ماه قبل

سلام پسری دوازده ساله دارم دکتر بردم ولی سرفه های خشک داردباید چکارکنم همه موارد پزشکی رو امتحان کردم

شهر
تهران
پاشا
پاشا
7 ماه قبل
پاسخ به  آریا عسگری

سلام.از عطاری شکر تیغال تهیه کنید.طریقه مصرف را به شما خواهند گفت

شهر
تهران
عربزاده
عربزاده
8 ماه قبل

دخترم ۵ روزه سرما خورده دکتر بردم شربت آزیتروماسین ۲۰۰وشزبت ستادین مصرف کرده اما خوب نشده سرفه هاش بیشتر شده تب میکنه

شهر
مشهد
امید
امید
8 ماه قبل

سلام پسرم ۷سالش هست ۳روزه سرفه خشک داره علائم دیگه نداره شب موقع خوابش بیشتر سرفه می کنه.ممنون

شهر
مشهد
پاشا
پاشا
7 ماه قبل
پاسخ به  امید

شربت دس لوراتادین ۵سی سی

مریم
مریم
8 ماه قبل

سلام برای رفع سرفه خلط دار کودک زیر ۱سال چه دارویی استفاده کنم

فاطمه
فاطمه
8 ماه قبل

سلام‌دخترم عفونت گلوداره زیادبردم دکتربهترنشدش چیکارش کنم ک خوبشه

شهر
مشهد
حلما
حلما
8 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

حتما گلو گیر یاتُل شده

شهر
تهران
حسین
حسین
8 ماه قبل
پاسخ به  حلما
  • اگه تب کنه و میل زیاد به غذانشون نده بله تل شده درغیراین صورت خیر 
شهر
تهران
زهرا
زهرا
8 ماه قبل

سلام پسرم من ۱۰ سالشه خیلی وقت هس که سرفه خشک داره بردم دکتر اما دکتر ها چیزی نمیگیند فقط درمان می دهند اما فقط یه دو سه هفته سرفه قطع میشه بعد شروع میشه لطفا راهنمایم کنید پسرم فقط شبها سرفه اش بیشتر میشه تورا خدا کمکم کنید

آنیتا
آنیتا
7 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

برای سرفه خشک عصاره زنبق عالیه از عطاری بگیرید.. هر یک ساعت یه قاشق بدید هیچ ضرری نداره

پاشا
پاشا
7 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

شکر تیغال از عطاری.برای درمان از عطاری با تجربه کمک بخواهید

کوک
کوک
8 ماه قبل

پسرم سرماخورده بودولی بعداز رفتن به پزشک بهبودیافته ولی الان سرفه خشک دارد

شهر
تهران
آنیتا
آنیتا
7 ماه قبل
پاسخ به  کوک

از عطاری عصاره زنبق بخرید برا سرفه خشک عالیه.. هر یک ساعت یه قاشق بدید هیچ ضرری هم نداره

شهلا
شهلا
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید دخترم ده سالشه یک هفته مریضه شربت ازیتومایسین هرروزبه مدت یک هفته مصرف کرده سرفه هاش خلط داره وخلطش سفیده بنظرتون لازمه دوباره آنتی بیوتیک مصرف کنه بعد بی زحمت شما چه شربتی برای این علائم تجویز میکنید ممنون میشم اگر پاسخ دهید به سوالم

مامان امیر
مامان امیر
9 ماه قبل

البته پسر من توی هوای سرد والوده اینطور میشه و وقتی سرما بخوره شهرمون هم همیشه الودست بیشتر وقتها از ماسک استفاده میکنه شمارو خدا راهنمایی کنید چی کار کنم تا خوب بشه

مامان امیر
مامان امیر
9 ماه قبل

سلام پسر من ۱۰سالشه از نوزادی آلرژی داشت دوسال بود کلا خوب شده بود ولی ۵۰روز پیش مریض شد فقط سرفه خروسکی داشت چند تا دکتر بردم دوتا متخصص اسم و آلرژی گفتن اسم خفیف کلی دارو خورده چند روز خوب شد ولی سرفه رو اول صبح و اخر شب داشت الان دوبار از دیشب خروسکی سرفه میکنه به خدا خسته شدیم چرا خوب نمیشن اینا

شهر
کرج
سمانه یوسفی
سمانه یوسفی
5 ماه قبل
پاسخ به  مامان امیر

سلام دوست عزیز
خروسک یک نوع ویروسه و آنتی بیوتیک براش بی تاثیره
احتمالا دچار مقاومت آنتی بیوتیکی شده
من یادمه هر وقت به صورت پسرم فوت می کردم یا رو در روش می خوابیدم فرداش بچه خروسک میشد
دکترا هم فقط آمپول دگزامتازون میزدن تا گرفتگی صدای بچه باز بشه
اما این کارو نکن هر دو ساعت به بچه تویه آب ول م عسل و آبلیمو بریز بده بخوره
زود تاثیرشو می بینی
در ضمن محرک های سرفه بچه رو هم پیدا کنی بهت کمک می کنه تا کمتر دچارش بشه

ساسان
ساسان
9 ماه قبل

کودکم بعد از خوردن نان پیراشکی شیرینی دچار سرفه خلط دار شده که نمی‌دونم دقیقا نان پریده تو ریه ش یا نه سرفه های کوتاه خلط دار در شب داره برای درمان خانگی چه کار میتونم انجام بدم

شهر
تبریز
مریم
مریم
9 ماه قبل

علت سرفه های صبحگاهی بچه ها همراه با خلط سفید چیه؟ چند سال پسرم درگیره ،راه حلی داره ؟به چه پزشکی باید مراجعه کرد؟

یونس‌الهی
یونس‌الهی
9 ماه قبل

سلام پسرم‌دوهفته‌هست‌‌سرفه‌میکنی‌بردم‌دکترخوب‌نشد‌

لوایی
لوایی
8 ماه قبل
پاسخ به  یونس‌الهی

سلام گلم برای سرفه پوست بادام درختی وسیب قرمز وانجیر را بجوشونید ولرم شد بهش عسل اضافه کنید بدید بخوره البته چند روزه ۶ ساعت نصف لیوان

شهر
اصفهان
ستایش
ستایش
9 ماه قبل

سلام دختر من ۵روزه سرفه می کنه خوب نشده سرفه خشک داره ۱۰ سالش هست شربت تیماسین می خوره بدتر هم شده داروی گیاهی استفاده می کنم

شهر
تبریز
شهلا
شهلا
9 ماه قبل
پاسخ به  ستایش

بیشتربچه ها به داروی گیاهی حساسیت دارن شاید بچه شماهم همین مشکل رو داره

عسل
عسل
9 ماه قبل

با سلام من دخترم خیلی سرفه می‌کنه لوزهم داره ولی دکتر میبرم میگه چیز مهمی نیست من آلمان زندگی میکنم ولی واقعا خسته شدم از دست مریضی دخترم

حسین
حسین
8 ماه قبل
پاسخ به  عسل

سلام چندسالشونه دخترتون؟

شهر
تهران
حامد
حامد
8 ماه قبل
پاسخ به  عسل

سلام بر شما طفل تان را زیاد بخار بدهید و در هنگام حمام کردن بگذارش بخارات در وجودش تزریق شود و چندین بار در حین حمام کردن سر سینه اش ضربه بزید اهسته

شهر
تهران
اریا
اریا
10 ماه قبل

سرف های مداوم بابوخور ریزش بینی

شهر
تهران
طاهره
طاهره
10 ماه قبل

من دخترن ۱۱ سالش صرفه خشک دار خیلی شدید چی کار کنم حالش خیلی بده

شهر
تهران
حسین
حسین
8 ماه قبل
پاسخ به  طاهره

یه دارویی باید بهش بدی که خلط بیاره مثل شربت خلط آور یا داروهای گیاهی

شهر
تهران
مهسا
مهسا
10 ماه قبل

سلام دخترم دوسالشه خیلی سرفه میکنه ماهی یه بار هم مریض میشه یعنی نیاز به چرک خشک کن داره

شهر
تهران
فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل

همتون مشکلات بچه هاتون یکی هست لطفاً فقط مراجعه به بیمارستان علی اصغر تهران ببرید هم دکتر عفونی هست هم دکتر گوارش هم دکتر آلرژی وهم دکتر آسم البته همه تخصص ها هست نمیشه نام برد همتون یه سر برید دختر منم هم دعا کنید .آدرسشو تو گوگل بزنید میاد .

رضوان گزری
رضوان گزری
10 ماه قبل

دخترم یک سال ونیم هست سرفه میکنه

شهر
تهران
رضا شجاعی
رضا شجاعی
10 ماه قبل

سلام پسر من ۷ سالشه شب تو خواب سرفه میکنه تا از خواب بلند میشه
چه کاری باید انجام بدم

شهر
کرج
داریوش
داریوش
10 ماه قبل
پاسخ به  رضا شجاعی

دخترم آنفلوآنزای و سرمای خوردگی شدید گرفته بود بعداز ۳ هفته که خوب شده بوددو باره به تازگی سرفه داره ومیگه گلودرد نداره و۸ سالش نیزهست

شهر
تهران
زهرا
زهرا
9 ماه قبل
پاسخ به  رضا شجاعی

ریفلاکس معده داره ببر دکتر گوارش

علیرضا
علیرضا
10 ماه قبل

سلام من پسر8سالشه یه ماهی هست سرما خورده همراه سرفه شدیدبردم دکتر بهتر شدالان باز دوباره سرفه خشک وابریزش بینی و گوش درد بدن دردداره میگه قفسه سینه دردمیکنه ومیسوزه ممنونم راهنماییم کنید

ارینا
ارینا
10 ماه قبل
پاسخ به  علیرضا

کودک ما هشت سالشه سرفه شدید داره

شهر
تبریز
شیرین امی پور
شیرین امی پور
10 ماه قبل

سلام پسرم ۲ساله داره سرفه آبریزیش بینی دارم دارودام چنبار بردم دکتر داروتکراری دادم خوب نشد چه کار کنم خوبیشه

طاها
طاها
10 ماه قبل

سلام من پسرم شش سالشه ده روزه سرما خورده سرفه خشک میزنه دکترم بردم خوب نشده

احمد
احمد
10 ماه قبل
پاسخ به  طاها

شربت پلارژین اگر سرفه ادامه داشت و یا همراه تب بود شربت گل ختمی باریج اگر تاثیر نذاشت روغن مالی سینه و پشت و گلوی کودک با روغن زیتون و سیاه دانه
سوپ سبزیجات و مرغ میل کنه
مراقب عفونت گوارشی باشید و از ساشه پروبیوتیک دارای زینک استفاده کنید

شهر
تهران
حسین
حسین
11 ماه قبل

سلام پسرم سرفه میکنه اما کمی خلط داره چه شربتی یا انتی بیوتیکی بدم

شهر
تهران
سهیلا
سهیلا
1 سال قبل

من سرفه میکنم بادمنوش آویشن وعسل ولیمو خوب شدم

f.n
f.n
1 سال قبل

سلام .من پسرم ۷ سالشه .پنچ ماهه سرفه های شدید میزنه هم سرفه خشک هم خلط دار. سرفه هاش به حدی هست که بالا میاره.هم روز سرفه میکنه هم شب .هر داروی ضد سرفه ای که بهش میدم بعد از پنج دقیقه بالا میاره همه رو .الانم میگه قفسه سینم درد میکنه .ممنون میشم کمک کنید که چرا اینجوریه و راهکار چیه؟

مهسا
مهسا
11 ماه قبل
پاسخ به  f.n

عکس از ریش گرفتید؟

شهر
اصفهان
مینا
مینا
11 ماه قبل
پاسخ به  f.n

سلام. علائم پسر شما رفلاکس معده هست حتما به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

احمد
احمد
10 ماه قبل
پاسخ به  f.n

باید ببرید دکتر
سینه و گلوش رو با روغن زیتون و سیاه دانه هر روز سه تا پنج بار کمی مالش بدید و حتما بگدکتر ببرید سر خود دارو که نمیدید؟

شهر
تهران
طاهره خسروی مهوار
طاهره خسروی مهوار
1 سال قبل

پسرم 30درصدآسم دارد سرفه های مکرر وقتی، میگیرد چندروزپشت سرهم سرفه میکنه

غلام رضا
غلام رضا
1 سال قبل

سلام
دخترم شش ماهش است سرفه میکند سرفه‌ش صدای غر غری دارد و بلند هم است داکتر بردیم اصلاً هیچ کار نیامد.
ممنون

شهر
کرج
ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال قبل
پاسخ به  غلام رضا

سلام بچه من چهار سالشه خیلی سرفه میکنه دکتر برود ولی خوب نشده خواهش کمک کنید ممنون

زهرا
زهرا
11 ماه قبل
پاسخ به  ابوالفضل

به سینه اش پماد ویکس بمالید وبه بینی اش وگردنش انشالله بهبود پیدا میکنه

شهر
تبریز
زهرانورمندی
زهرانورمندی
1 سال قبل

سلام دخترم ۲۰ماهه است وباقرارگرفتن درگرمای بیرون ازخونه تب کردوبعدسرفه واستفراغ اومدسراغش حالانمیدونم گرمازده شده یا سرماخورده نظرشماچیست

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام . میگم پسرم 1سال هست صرفه شدید می‌کنه همراه صرفه بلقم میاد از دهنش بیش دکتر بردم ولی جواب نداده یک راه کار پیش نهاد بدید واسه درمانش آب ریزش بینی هم داره

شهر
شیراز
آریا عشیری
آریا عشیری
1 سال قبل

سلام پسرم ۲سالشه ۶ماه هروقت مریض میشه تایک ما خوب نمیشه آب ریزش بینی سرفه تب عفونت چشم هم داره چیکار کنم

شهر
اصفهان
علی اصغر
علی اصغر
11 ماه قبل
پاسخ به  آریا عشیری

سلام آب سیب طبیعی زیاد بهش بدین

حسین نجفی
حسین نجفی
1 سال قبل

سلام دخترم ۱۶ماهشه بیداره خوبه میخوابه از سرفه بیدار میشه دکتر بردیمش بدتر شد چیکار باید بکنیم

شهر
تهران
سعید
سعید
8 ماه قبل
پاسخ به  حسین نجفی

دکتر های این دوره ۹۰ درصد شون بی سوادن واسه همینه بچه ها خوب نمیشن

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

داداشم ۵ سالش هستش دو تا دکتر بردیم متخصص اطفال نداره شهرمون نمیدونیم چیکار کنیم بعضی ها میگن حساسیت هستش فقد سرفه خشک ده دقیقه ی بار پشت سر هم میکنه

الی جون
الی جون
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

عزیزم خوب شددخترگلتون؟

saeed
saeed
1 سال قبل

یه مطلب کپی کردین گذاشتین تو سایت. این همه مردم سوال می پرسن دریغ از یک پاسخ.

اسدالله
اسدالله
1 سال قبل

سلام‌
پسرم ۵۰ روزه است خیلی سرفه میکند نزد داکتر هم رفتیم مگر نتیجه نداد مدت دو شب و روز میشود
از روی لطف همکاری کنید

مهدوی
مهدوی
1 سال قبل
پاسخ به  اسدالله

سلام پیش متخصص اطفال ببرید

شهر
شیراز
الی جون
الی جون
1 سال قبل
پاسخ به  اسدالله

فقط نوشیدنی گرم بدهید چای کمرنگ وبایک قاشق عسل ویک قاشق لیمو ترش قاطی کنین وبدین بچه بخوره

علی
علی
11 ماه قبل
پاسخ به  الی جون

میگه ۵۰ روزشه یعنی اینکه نمیتونه عسل استفاده کنه

شاهین
شاهین
11 ماه قبل
پاسخ به  الی جون

چی میگی برا خودت،میکه میگه بچش ۵۰ روزه اونوقت میگی عسل بخوره،اطلاعات نداری مردمو گمراه نکن،با حون بچشون بازی نکن

شهر
کرج
هما
هما
8 ماه قبل
پاسخ به  اسدالله

به یک دکتر بسنده نکنید،متخصص ریه ببرید بچه رو،پسر منم اینجوری شده بود فوق تخصص اطفال بردم بهمون دو‌تا اسپری داد یکی سالباتامول و‌یکی فلوهال،استفاده کرد خوب شد

شهر
مشهد
بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

پسرم ۶سالشه,آلرژی داره,الانم سرفه هاش شدیدوخروسکی دکتربردیم دمنوش میدم ولی هنوز خوب نشده,

زیبا
زیبا
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

برای پسرمن همینه آنقدر سه‌روزه سرفه کرده می‌خوام خودمو بکشم

شهر
تهران
سعید
سعید
10 ماه قبل
پاسخ به  زیبا

با کشتن خودتون کاری درست نمیشه شما بجای کودک دلبندتون بفکر درمان خودتون باشید

شهر
کرج
محسن
محسن
1 سال قبل

سلام نصف استکان اب داغ ،یک قاشق غذا خوری عسل ،نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز راباهم ترکیب کنید ،بعد ولرم شد بدین یه ذره بچه بخوره فوراسرفه اش قطع میشه

سمیه
سمیه
10 ماه قبل
پاسخ به  محسن

اگر سرفه اش بخاطر آلرژی باشه با فلفل قرمز بدتر میشه.بهتره ببریدش پیش پزشک

شهر
اصفهان
مازیار
مازیار
1 سال قبل

متاسفم که برای مردم و سوالاتشون جواب ندارید. وقت این همه آدم مشکل دار و میگیرید هیچ جوابی هم ندارید.

هادی
هادی
1 سال قبل

دختر دو ماهه سه روز هست سرفه میکند و خس خس سینه هست و و گریه میند نمیتواند بخوابد

Mamane nafas
Mamane nafas
1 سال قبل
پاسخ به  هادی

بینیش کیپه اسپری بزنید روزی سه تا ۴ مرتبه .گرفتگی بینی باعث میشه تنفس نوزاد به مشکل بخوره و شما فک کنید سینش خس خس میکنه

مهسا
مهسا
10 ماه قبل
پاسخ به  هادی

دخترتون صددرصد رفلاکس داره

سحر نوابی
سحر نوابی
1 سال قبل

سلام پسرم پنج سالش حنجرش مادرزادی نرمه موقع سرما خوردگی خروسک میکنه اما این بار فقط سرفه های پشت سرهم شدیدمخصوصن انتی بیوتیک اسپره هم‌اصلن کارساز نیست لطفا رهنمایم کنید

احمد طارق
احمد طارق
1 سال قبل
پاسخ به  سحر نوابی

سلام
پسرم دوسال و دو ماهشه زیاد صرفه میکنه و در عین حال اب ریزیش و عدسه میزنه صرفه اش از همه بیشتر است چی پیشنهاد می کنید ممنونم قبلا از مشوره تون

نیما
نیما
1 سال قبل
پاسخ به  احمد طارق

دختر منم شب ها سرفه دار 7سالشه چند ماهه الرژی سرفه داره ضعیف هم شده شیربن بیان گیاهی گرفته برا ریه سرفه بهتره

فرناز لطفی
فرناز لطفی
1 سال قبل

سلام نوهام الن سه روزه سرفه از نوع خروسک میکنه دیگه طاقت نداره کلافه شده در نوهی من هفت سالش هستخواهش میکنم زود تر راه درمان رو برام بگید چون خیلی خیلی در عذاب است

Mina
Mina
1 سال قبل
پاسخ به  فرناز لطفی

سلام دخترم ۶ ساله هستش تقریبا ۳ ماهه سرفه همراه خلط میکنه چند بار هم دکتر بردیم ولی سرفه ش اصلا خوب نمیشه آخرین بارم دکتر گفت از آلرژی هست سرفه میکنه طبع گرمی هم داره چون اگزمای پوستیم داشت شربت و قرص جویدنی داد و رژیم داد ولی اصلا سرفه ش خوب نمیشه دمنوش مثل پنیرک و با بونه م دادم ولی بهتر نمیشه سرف ش من چیکار کنم خیلی نگران دخترم هستم کمکم کنید

ندامحمدی
ندامحمدی
1 سال قبل
پاسخ به  Mina

سلام دخترم ۷ساله دوماه سرفه می‌کنه هرچی بگی بهش دادم دمنوش آویشن وعسل گرفته تا انواع شربت های گیاهی توروخدا راهنمایی کنیدخیلی نگران دخترم هستم

امیدرضا
امیدرضا
1 سال قبل
پاسخ به  Mina

سلام. پسرم ۳ سالشه و پشت هم سرفه میکنه. خیلی ناراحتم لطفا راه درمان دارید بگید ممنون

نادیا
نادیا
1 سال قبل
پاسخ به  Mina

سلام.دخترتون خوب شده؟دختر منم سالهاست این مشکل‌رو داره

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل
پاسخ به  فرناز لطفی

سلام دخترم یک سال و سه ماهشه شبا خیلی سرفه می کنه روزا خوبه فقط آبریزش بینی داره دو بار دکتر متخصص بردم فقط شربت پلارژنین دادن اثر چندانی هم نداره نمی دونم چه کار کنم شبا اینقدر سرفه میکنه انگار ریه هاش بیرون میاد

سمیه
سمیه
1 سال قبل

سلام پسرم ۲ پیش سرماخورد و سرفه داشت تب داشت بعد مدتی تبش قطع شد ولی هنوز سرفه داره و هرچی دکتر بردیم فایده نداره بعضی وقتا انقد سرفه میزنه که حالت تهوع میگیره .چند ردز خوب میشه باز شروع میکنه

فراز زندی
فراز زندی
1 سال قبل

سلام پسرم ۸سال دارد و حدود چهارشب هستش که به شدت سرفه های مکرر و خشک داره چندبار هم دکتر برداشت اما اصلا فایده نداره ممنون میشم راهنماییم فرمایید چیکار بایدکنم که خوب بشه

طیبه
طیبه
1 سال قبل
پاسخ به  فراز زندی

سلام شب بخیر دختر من 9سال داردسه شب است خیلی صرفه میزنه حتی نمی‌تونه بخوابه چند بار دکتر هم بردمش بهتر نشده چکار کنم ممنون میشم راهنمای کنید

سعید محمدی
سعید محمدی
1 سال قبل
پاسخ به  طیبه

دکتری به نام دکتر سعید مداحیان در کرمان .
میدان آزادی .خيابان استقلال .بین کوچه 4و6 ساختمان نگین .طبقه دوم پلاک 7 .
واقعاً دکتر فوق‌العاده ای هستش .

ایوبی
ایوبی
1 سال قبل
پاسخ به  طیبه

سلام
این همه پدر و مادر نگران و سوالهای مختلف ، اگر جوابی ندارید براشون
خب ببینید سایت

Mina
Mina
1 سال قبل
پاسخ به  فراز زندی

سلام دخترم ۶ ساله هست تقریبا ۳ ماهه سرفه همراه خلط میکنه دو سه بار دکتر بردیم ولی سرفه ش خوب نشده اخرین بارم دکتر بردیم گفت از آلرژی هست شربت و قرص جویدنی داد چون اگزمای پوستی هم داشت رژیم داد که چه چیزهایی نخوره، الان اصلا بهتره نشه سرفه شم اصلا خوب نمیشه چیکار کنم من از دمنوش گرفته تا شربت اصلا سرفه ش خوب نمیشه؟

رضایی
رضایی
1 سال قبل

سلام دختر یک سالم گلوش عفونت کرده خیلی سرفه میکنه دوبارم دکتر بردمش ولی خوب نمیشه

کیان زمانی
کیان زمانی
1 سال قبل
پاسخ به  رضایی

سلام وقتتون بخیر پسرم ۳/۵سالشه و دو هفته پیش سرما خورد سرفه اش بعد از یک هفته خوب شد منتها الان نصف شب دوباره سرفه میکنه حدود ی ربع و بعد دیگه قطع میشه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

حجت
حجت
1 سال قبل

سلام دختر۲۲ ماهه ام چند روزی است ک گرفتگی صدا همراه با تب و کمی خش خش سینه پیدا کرده است چه دارویی بهترش میکنه؟ و چتد روز تا بهبودیش طول میکشه؟

مهناز
مهناز
1 سال قبل
پاسخ به  حجت

دوهفته است سرفه میکنه دخترده ساله ام کمترشده اما شبها بیشترمیشه

Zahra
Zahra
1 سال قبل
پاسخ به  حجت

سلام پسر پنج سالم خیلی سرفه می‌کنه ب حدی ک کبود میشه دکتر بردم گفت آسم داره دارو و اسپری و شربت و اصلا هر چی میخوره اثر نداره چکار کنم ؟!چ شربت یا قرصی پیشنهاد میکنید

شبیری
شبیری
1 سال قبل

سلام دختری دارم۵ساله مدام سرفه میکند که همراه بااستفراغ است
سرفه های مکرر که خس خس میکند
چکارکنم راهنمایی کنید

آریاناز
آریاناز
1 سال قبل
پاسخ به  شبیری

پسرم مدام سرفه می‌کنه ولش نمیکنه ۷سالش هست داروهم واسش گرفتید فایده نداشته

شکیبا
شکیبا
1 سال قبل
پاسخ به  شبیری

سلام دخترم سه سال و نیم سن داره دو هفته پیش تب داشت تا دو روز البته تب پایین نه زیاد بین ۳۷ تا ۳۸ درجه و دو سه بار در روز بعدش شد آبریزش بینی و بعد هم سرفه هاش شروع شد بیشتر صبح ها بعد از خواب سرفه خلط دار می کنه و هنگامی که فعالیت بدنی زیاد داره نیز سرفه هاش شدید تر میشه دکتر گفتن آنتی بیوتیک لازم نیست فقط شربت پلاژین کیدز براش تجویز کردند لطفا راهنمایی کنید با تشکر

fereshtehatami224@gmail.com
1 سال قبل

سلام دختر من ۷ماهه هست دوسه روزه سرفه خشک میکنه امشب خیلی بدتر شده چندبار دکتر بردم دارو داده ولی بدتر شده خواهش میکنم بگین چکار بکنم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلاموقت بخیر خواهر ۷ ساله ام حدود یه سالی هست مکررا سرفه میکنه و حدود دوهفته اس شب ها از شدت سرفه نمیتونه بخوابه
به چندتا دکتر مراجعهکردیم ولی جوابی نگرفتیم
دلیلش چی میتونه باشه و درمان چیه؟

سیما
سیما
1 سال قبل
پاسخ به  زهرا

سلام پسرم یکساله شده و الان س ماهه درگیر سرماخوردگی و انفولانزاسن مدام سرفرداره انواع دارو ها رو دادم پلارژین گایا و برم ازیرو و…حتی داروهای گیاهی و عسل ولی فایده مداره چکار کنم

ترمه
ترمه
1 سال قبل

سلام دحتر من هفت ساله اس چهار ماه پیش سرماخورد و بعد از بهبود تا یکماه سرفه اش ادامه داشت دکتر بردیم اسپری داد ده روزی استفاده کرد و فرقی نکرد
دوهفته خوب بود باز دوباره شروع شد هی چند روزی خوبه دوباره شروع میشه الان ۴ماه شده چند باری دکتر بردیم تشخیص نمیدن ممنون میشم راهنمایی کنین

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  ترمه

سلام ترمۀ عزیز
نگرانی‌تون رو درک می‌کنم. بچه‌ها با حساسیت بالاشون به کوچک‌ترین محرک‌ها، واکنش‌های عجیبی رو نشون می‌دن؛ مثل همین سرفه‌های مکرر دختر نازنین شما. لطفاً اگه از یک نسخه نتیجه نگرفتید ناامید نشید و به مشورت با پزشکان متخصص ادامه بدید. برای شنیدن نظر تخصصی، از مشاوره آنلاین متخصص کودکان درمانکده استفاده کنید.
امیدوارم که سرفه‌های دخترتون هرچه زودتر خوب بشه. سلامت باشید.

مطهره
مطهره
1 سال قبل

سلام برادرم سرماخورده بود ظهر رفت بیرون و اومد و از ظهر تا الان داره سرفه خشک میکنه و یک لحظه هم بند نمیاد و فعلا تا برسیم بیمارستان خیلی طول میکشه راه حل فوری دارید؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مطهره

درود مطهره عزیز
متأسفانه راه فوری برای درمان سرفه وجود نداره؛ اما اگه نیاز به مشورت با پزشک متخصص دارید، از مشاورۀ آنلاین پزشک عمومی استفاده کنید. امیدوارم حال برادرتون بهتر بشه.
سلامت باشید

دنیز
دنیز
1 سال قبل
پاسخ به  مطهره

سلام دختر من الان ۴۰ روز هست که فقط سرفه میکنه سه بار بردمش دکتر ولی خوب نشد توروخدا بگید چیکار کنم خسته شدم دیگه میشینم همش گریه میکنم میبینم خوب نمیشه دارم دیوونه میشم فقط

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر خواهر ۷ ساله ام حدود یک سالی میشه که مکررا سرفه میکنه و دوهفته اس شب ها از شدت سرفه نمیتونه بخوابه…چندتا دکتر مراجعه کردیم ولی از هیچکدوم جوابی نگرفتیم
حتی یک هفته اس احساس میکنم مشکل به من هم سرایت کرده همش سرفه میکنم و صبح ها بینیم گرفته وقتی از خواب بیدار میشم
گلوم میگیره و کثیفی پشت حلق احساس میکنم
مشکل چی میتونه باشه و راه حل چیه؟

صابری
صابری
1 سال قبل

سلام پسر ۴ساله ای دارم که حدود ۳ماه است سرفه دارد بیش از ۱۰ بار دکتر بردم.بیمارستان بستری کردم.هرازگاهی تبی حدود ۳۷- ۳۸ درجه دارد.
چی کار کنم دیگه از دکتر رفتن و خوراندن دارو خسته شدم
لطفا راهنمایی کنید

عباسی
عباسی
1 سال قبل
پاسخ به  ترمه

درود
دخترم بعد از سرماخوردگی که خانوادگی به آن مبتلا شدیم سرفه هاش قطع نمیشه و تقریبا ۱ ماه ادامه داره کم یا زیاد میشه
لطفا راهنمایی بفرمایین

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  عباسی

درود جناب عباسی
برای دریافت نظر تخصصی و مشورت با یک پزشک، از مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان استفاده کنید. اگه ساکن شهرهای تهران، اصفهان، مشهد یا شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین متخصص کودکان یک وقت دریافت کنید.
با آرزوی سلامتی برای شما و دخترتون

راحله
راحله
1 سال قبل

سلام خسته نباشین دخترم هشت ماهشه سرماخورده سرفه میکنه سرفه هاشم خلط داره
ولی اذیت خیلی میشه برای تسکین سرف چی بهش بدم ؟

Reyhane
Reyhane
1 سال قبل
پاسخ به  راحله

سلام دخترم یک ماه پیش آنفلوآنزا گرفت خوب شد اما سرفه های قطع نمیشه چیکار کنم

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  Reyhane

سلام ریحانه‌ی عزیز
امیدوارم حال دخترتون بهتر شده باشه.
برای مداوای سرفه‌های دخترتون باید از پزشک متخصص جویای راه‌حل بشید. برای شنیدن نظر متخصص، از مشاوره آنلاین متخصص کودکان استفاده کنید. همین‌طور برای شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز می‌تونید با رزور آنلاین دکتر کودکان، بدون دردسر یک وقت برای مراجعه به پزشک دریافت کنید.
سالم و سرزنده باشید.

dadashyylda59@gmail.com
1 سال قبل

سلام پسرم سرما خورده سینش درد میکنه چکار کنم

محمودی
محمودی
1 سال قبل

سلام پسرم ۴ ماهشه و از دیشب مدام صرفه های کوچیک میکنه.قطره پلارژین مشکلی نداره بهش بدم؟

دنیز
دنیز
1 سال قبل
پاسخ به  محمودی

سلام وقتتون بخیر دخترم ۲ سال و ۵ ماه داره سرفه میکنه شبا شدید تر سرفه میکنه شربت آویشن ضد سرفه هم اثر نداره چه کنم؟؟در ضمن آبریزش بینی و دهان هم داره خیلی نگرانم

حامد
حامد
1 سال قبل
پاسخ به  Reyhane

سلام پسر من هفت سالشه آنفولانزاگرفت یک ماه پیش با سرفه شدید یکم بهتر شد دوباره شروع شده سرفه میکنه چند تا دکتر بردیم و کلی دارو و عکس و آزمایشش خوب بود ولی متاسفانه خوب نشده سرفش خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  حامد

سلام حامد جان
نگران نباشید. بچه‌ها معمولن زیاد مبتلا می‌شن و سرفه در کودکان علت‌های مختلفی داره. برای گرفتن نظر تخصصی از مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان استفاده کنید تا با توضیح علائم پسرتون، نسخه مناسب دریافت کنید.
سلامت و تندرست باشید

مجید
مجید
1 سال قبل
پاسخ به  راحله

عرض ادب استاد بزرگوار
پسرم سرفه شدید دارند شبها ۶ساله هستند موقع جنب و جوش هم همین اتفاق می افتد سرفه آقا زاده در حدی که احساس میکنی الان استفراق میکنه ممنون میشم راهنمایی فرمائید.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مجید

سلام مجیدجان
سرفه کودکان همون‌طور که در مطلب بالا ذکر شد، می‌تونه علت‌های مختلفی داشته باشه. برای اینکه بتونید دقیقاً دوای درد آقازاده رو پیدا کنید، باید با یک پزشک عمومی مشورت کنید. همین حالا از مشاوره آنلاین پزشک عمومی به‌صورت فوری استفاده کنید و بدون دردسر، نظر یک پزشک رو برای پیگیری سرفه‌های پسرتون جویا بشید.
سلامت باشید.

الناز
الناز
1 سال قبل
پاسخ به  مجید

سلام پسرمن یکسال چهارماهش هس سینه اش عفونت کرده خیلی سرفه می‌کنه موقع خواب خس خس می‌کنه لطفاً راهنماییم کنید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  الناز

سلام الناز عزیز
برای شنیدن نظر متخصص، از سامانه مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان استفاده کنید. اگه در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان یا شیراز ساکن هستید، از سامانه نوبت دهی متخصص کودکان یک وقت بگیرید و برای معاینۀ پسرتون مراجعه کنید. امیدوارم حال پسرتون بهبود پیدا کنه.
سلامت باشید

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  راحله

سلام راحله جان
توصیه‌ی اکید ما اینه که بدون مشورت با متخصص نوزادان هیچ درمانی رو شروع نکنید. برای گرفتن نظر متخصص، از مشاوره آنلاین متخصص کودکان و نوزادان استفاده کنید. اگه در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان زندگی می‌کنید، از خدمات نوبت‌دهی آنلاین کودکان برای مراجعه به متخصص نوزادان استفاده کنید.
با آرزوی سلامتی برای دختر نازنین‌تون.

مرسانا
مرسانا
1 سال قبل
پاسخ به  راحله

سلام وقت بخیر.دخترم سه سالشه که یه روز با تغییر صدا و صدای عجیب هنگام بازدم شروع شد فوران دکتر بردم گفت لارنژیت هست دارو داد ولی چرک خشکن نداد.روز بعد سرفه های دخترم بیشتر شد.شبا با هر نفس ناله می‌کنه.ولی تب خیلی کم داره یا اکثرا ندارن.ممنون میشم راهنماییم کنید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مرسانا

سلام مرسانا جان
امیدوارم حال دخترتون بهتر باشه.
لطفن برای مشورت با پزشک متخصص از سامانۀ مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان وقت بگیرید و علائم و نگرانی‌هاتون رو برای دکتر توضیح بدید.
اگه ساکن شهرهای تهران، مشهد، اصفهان یا شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی دکتر کودکان وقت بگیرید و برای معاینۀ دخترتون مراجعه کنید.
سلامت باشید

طیبه کیخا
طیبه کیخا
1 سال قبل
پاسخ به  راحله

سلام.دخترم اول تابستون دل دردشدهمراه باتب واسهال واستفراغ ازهمون موقع دائم مریضه تب میکنه خیلی سرفه های بدی میکنه که حتی بعضی وقتاهمراه سرفه بالا میاره همیشه هم ابریزش بینی داره خیلی دکتر بردمش نتیجه نگرفتم اگر۲روزخوبه روزسوم دوباره مریضه اگرراهکاری بلدین یادکتری که تشخیص بده مریضی دخترمو خواهش میکنم راهنمایم کنید

جمشید
جمشید
1 سال قبل
پاسخ به  راحله

آمپول ۶۰ جنتامایسین همرای آمپول دیکادران دوبار دو روز تزریق کنید کاملا خوب می‌شود تشویش نکنید

فریده
فریده
1 سال قبل
پاسخ به  راحله

سلام دختر چهار سال من یک ماه که سرفه میکنه و هنوز بعد از دو سری دارو خوب نشده سری اول که مریض شد انتی بیوتیک و سیتریزین و پلارژین کیدز مصرف کرد قبلش خودم کوریزان بهش دادم با تب بر بعد دو هفته یه تقریبان یه هفته خوب بود دوباره به سرفه و آب ریزش افتاد دوباره اموکسی و سیتریزین و پکتورامین مصرف کرد هنوز سرفه هاش تموم نشده تقریبان یه ماه درگیر موندم دوباره ببرم دکتر یا گیاهی درمانش کنم

اسماعیل
اسماعیل
10 ماه قبل
پاسخ به  فریده

فکرکنم آلودگی هواخیلی تاثیرداشته باشه چندمدتی ازآلودگی دوری کنیدوهوای تمیزتنفس کنید

ریحانه
ریحانه
1 سال قبل

سلام دخترم ۵سالش است سرفه میکند گلوش میسوزه سنیه ش هم گرفته یکم صداش گرفته چکار کنم دکتر هم بردم ی دونه آمپور زده شربت داده خوب نشده چکار کنم

یاسین
یاسین
1 سال قبل
پاسخ به  ریحانه

سلام پسرم ۹سالش یه ماه پیش آنفولانزا گرفته ک بشدت سرفه وتنگی نفس داشته آمپول و سرم زده بهتر شد ولی بعد از یک ماه هنوز هم سرفه داره چکار کنم

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  یاسین

سلام یاسین جان
برای مشورت با متخصص از خدمات مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان درمانکده استفاده کنید. اگه ساکن شهرهای تهران، اصفهان، مشهد یا شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی متخصص کودکان یک نوبت بگیرید.
سلامت باشید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  ریحانه

درود ریحانه عزیز
برای مشورت با پزشک متخصص و شرح علائم دخترتون، از سامانه مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان وقت بگیرید. اگه ساکن تهران، مشهد، اصفهان یا شیراز هستید، برای معاینۀ حضوری دخترتون از سامانه نوبت دهی مطب متخصص کودکان نوبت بگیرید.
سلامت باشید

محمد
محمد
1 سال قبل

باسلام پسرکوچکم ۵ساله هی سرفه میکنم راه چاره اش چیه باتشکر

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام محمد جان
برای دریافت نظر تخصصی، از سامانه مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان کمک بگیرید. اگه مایل به معاینۀ حضوری پسرتون هستید، برای مراجعه به متخصص کودکان در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان یا شیراز یک نوبت دریافت کنید.
سالم و سرحال باشید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

سلام پسر من ۵ سالشه خیلی سرفه میکنه سرفه شدید ک گلوش میخواد پارچه هر دکتر دارویی هم میدم خوب نمیشه با اسهال استفراق شروع شد ؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

درود دوست عزیز
لطفن برای مشورت با پزشک از سامانه مشاورۀ آنلاین پزشک عمومی یک وقت بگیرید و علائم پسرتون رو برای دکتر شرح بدید. اگه ساکن تهران، مشهد، اصفهان یا شیراز هستید، می‌تونید با دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی متخصص کودکان، پسرتون رو برای معاینه ببرید تا نسخه مناسب برای ایشون تجویز بشه.
سلامت باشید

مهلا سلیمانی
مهلا سلیمانی
1 سال قبل

سلام دخترم دوروز وشب تب کرده وهرچی دکتر میبرمش خوب نمیشه وسرفه خشک میکند

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

بچه من اینطوری بادبادکش بندی خوب شد

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل

سلام مهلا جان
امیدوارم حال دخترتون بهتر باشه.
از سامانه مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان برای دریافت راهنمایی لازم استفاده کنید. اگه ساکن شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و شیراز هستید، از نوبت دهی آنلاین متخصص کودکان یک وقت بگیرید و دخترتون رو برای معاینه ببرید.
سلامت باشید

مصطفی خلیلی
مصطفی خلیلی
1 سال قبل

درود پسرم آنفولانزا داشت با دو روز بستری و با تکرار دو بار مراجعه به متخصص کودکان هنوز سرفه خروسکی داره ومرتب سرفه میکنه لطفا راهنمایی کنین

مهیار
مهیار
1 سال قبل

سلام پسرم ۷سالشه در طول این یک ماه چند بار سرما خورده وتب وسرفه خشک درحدی که حالت استفراغ میگیره چهاربار دکتر بردم شربت گیاهی شربت سیتریزین دیفن هیدرامین واکسپکتورانت و‌کپسول آموکسی سیلین وغیره مصرف کرد چندروز خوب میشه بعد دوباره آبریزش سرفه شدید تب میکنه آیا درمان داره این کمک کنید تو رو خدا

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  مهیار

چند روز بذار ابریزش داشته باشه بعد سعی کن غذاهای متعادل بهش بده

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دخترم ۴سالشه یکماه یبار سرفه میکنه شدید یعنی سینش انگار زخم میشه شبا و هروقت میاد سرشو بزاره رو بالش شروع میشه چه دارویی براش خوب چندبار دکتر هم بردمش ولی خوب نمیشه اصلا نمیتونه بخواب سرفهاش هم صدا میدن انگار خروسک شده تورو خدا راهنماییم کنین

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام من الان پسرم سرفه شدید داشت هرچه دارو بهش دادم اثرنداشت نشاسته گل باعسل وآب گرم قاطی کردم دادم سریع سرفش قطع شدخوابید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

نشاسته گل چیه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام من پسرم پنج سالشه بهش نشاسته گل باعسل وآب گرم قاطی کردم سریع آروم شدخوابید

مهری فرد
مهری فرد
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام من الان پسرم خیلی حالش بدبود بهش آب گرم بانشاسته گل وعسل قاطی کردم دادم سریع آروم شدخوابید نشاسته نداری کمی آرد گندم بریز

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  مهری فرد

سلام ببخشید حتما باید نشاسته گل باشه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

دم کرده ی بابونه ی شیرازی برای درمان سرفه خیلی خوبه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام مشکل پسرمنم همین بود گفتن رفلکس داره یه مدت دارو ساختنی امپرازول خورد خوب شد اما دوسه روز طول کشید تا اثرش دیدیم و چندین ماه طول میکشه مصرف دارو چون باید اروم آروم قطع بشه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سینش رو با روغن نباتی چرب کن چند شب

Zeinab
Zeinab
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سینش رو با روغن نباتی چرب کن تا چند شب

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام دکتر متخصص اسم و الرژی ببر

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام پسر منم بودهمه داروهای شما گفتین خوردفقط تب دوروز بیشتر نداشت دکتر ازیترومایسین وشربت پرومتازین داد خوب شد البته نظر دکتر شرطه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام فاطمه جان
برای گرفتن نظر تخصصی باید از سامانۀ مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان استفاده کنید تا با مطرح کردن نگرانی‌ها و علائم دخترتون، نسخه مناسب دریافت کنید. همین‌طور اگه ساکن شهرهای تهران، مشهد، اصفهان یا شیراز هستید، بهترین کار دریافت نوبت از متخصص کودکان و مراجعه حضوری به مطبه تا دخترتون معاینه بشه.
سالم و تندرست باشید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دختریک سال وچهارماهشه فقط شب ها سرفه می کنه واکه شیر یا هرچی خورده بالا می سازه از امروز ازحالم شده میشه یه راهنمای کنید

علی عرشیا
علی عرشیا
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام گسرم دوسال 9ماه دارد سه روز پیش خروسک داشت بابخورسرد سرفه‌اش وسیتریزن ایروکاس ازحالت خروسکی درآمد ولی مدام سرفه داره بیماری فاویس هم داره میشه کمکم کنید چکارکنم خوب شه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  علی عرشیا

سلام علی عرشیا
باید از پزشک متخصص مشورت بگیرید. از سامانه مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان وقت بگیرید و علائم پسرتون رو با دکتر درمیون بذارید.
سلامت باشید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
برای مشورت با یک متخصص از سامانۀ مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان استفاده کنید. اگه ساکن شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و مشهد هستید، می‌توانید از سامانه نوبت دهی مطب متخصص کودکان یک نوبت بگیرید تا دخترتون حضوری معاینه بشه.
سلامت باشید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  مهیار

دقیقا همه بچه ها مثل هم.
چن روز خوب میشن دوباره انگار بدترم میشن

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  مهیار

سلام دقیقا پسرمنم همین طور .
یکم بهترمیشه دوباره از اول

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مهیار

سلام مهیار عزیز
لطفن نترسید و آرامش خودتون رو حفظ کنید. بچه‌ها خیلی حساس‌تر از ما هستن و گاهی درمان‌شون زمان می‌بره. اگه ساکن تهران، مشهد، شیراز و اصفهان هستید، برای معاینۀ تخصصی پسرتون، از سامانه نوبت دهی متخصص کودکان کمک بگیرید. درغیراین‌صورت می‌تونید برای مشورت با یک متخصص، از مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان استفاده کنید.
سلامت و تندرست باشید

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام پسرم ۱۱ سالشه سرفه های پیا پی میکنه حتی شب رو نتونست بخابه لطفا راهنمایی کنید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

سلام سعیدجان
برای دریافت تجویز درست از طریق سامانه مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان با یک متخصص مشورت کنید. در صورتی که ساکن تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستید، می‌توانید با دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی مطب پزشک کودکان، برای معاینۀ حضوری پسرتون مراجعه کنید.
سلامت باشید

الین
الین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر یک ماه دخترم سرماخوردگی داره چهاربار دکتربردم دو روز خوب میشه دوباره شروع میکنه چهار روز شدیدا سرفه میکنه برای قطع سرفه اش کلی داروهم دادم ولی هیچکدام اثرنکرده لطفا برای قطع سرفه چی پیشنهادمیدهید.باتشکر.

سامیار
سامیار
1 سال قبل
پاسخ به  الین

سلام من هم دخترم ۱سالش سرما خورده خوب شده بعد از دوروز دوباره تب کرده حالا هم سرفه میکنه دکتر هم بردمش اصلا چیزی بش نداد گفت کلوپ هف نت داره دارویی که نوشت براش پسچرانمییاد چکارکنم میشه راهنمایی کنید ممنون میشپم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  سامیار

سلام سرفه خشک .سینه اشو‌ با دمبه گوسفن چرب کنید

نازنین
نازنین
1 سال قبل
پاسخ به  الین

سلام وقتتون بخیر ببخشید می تونید روغن حیوانی تهیه کنید روغن رو با کمی زرد چوبه گرم کنید بعد از پشم گوسفند استفاده کنید یعنی وقتی روغن رو گرم کردید پشم گوسفند قاطی روغن کن بعد بذار تو پلاستیک ببند به سینه بچت یه شال بگیر دور ورش که نیفته اگر دو بار اینکار را انجام بدین بچتون خوب خوب می‌میشه

عاطی
عاطی
1 سال قبل
پاسخ به  نازنین

سلام من روغن حیوانی دارم پوست دیگه ازکجا بیارم

عاطی
عاطی
1 سال قبل
پاسخ به  الین

سلام من دختر ۴ سالشه سرفه پی درپی میزنه که میخواددیگه بالا بده اشتاه غذای هم خیلی خیلی کم شد تب نداره دست پا دردنداره فقط سرفه دخترکوچیکم دوسالشع ۱۲ آبان که بیاد مریضه این تب داره ویکمی سرفه میزنه توخدا راهنمایممم کنی پسرم همین علام داره

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  عاطی

سلام پسرم همینطور بود آمپول سالبتامول رو ریختن توی دستگاه تنفس و بهش بخور دادن عااااالی بود اما متاسفانه الان هرداروخونه که رفتن گفتن نداریم تموم شد

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  عاطی

سلام عاطی جان
برای اینکه با پزشک متخصص کودکان مشورت کنید، باید از سامانه مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان وقت بگیرید. اگه ساکن شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی مطب متخصص کودکان یک نوبت برای مراجعۀ حضوری بگیرید.
سلامت و تندرست باشید

شبنم مرادی
شبنم مرادی
1 سال قبل
پاسخ به  الین

سلام من پسرم دو هفته است گلو درد داره الان سرفه اش بند نمیاد لطف کنید بهم بگید چه کارکنم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  شبنم مرادی

سلام پسر من وقتی میخواد بخوابه سرفه زیاد میزنه ۱سال سه ماهه دکتر بردم نمی‌دونم دیگه چکار کنم همش گریه میکنه

ع ک
ع ک
1 سال قبل
پاسخ به  شبنم مرادی

یک قاشق عسل باکمی ابلیموونعناع خشک بدین بخوره یا دم کرده پونه بخوره دوسه بارخوب میشه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  الین

سلام الین عزیز
بچه‌ها به محرک‌ها حساس هستن و همین سرماخوردگی‌های پشت هم باعث می‌شه ضعیف بشن و بار بعد نیاز به مراقبت بیشتری برای مبتلا نشدن داشته باشن. برای مشورت با دکتر متخصص، از سامانه مشاورۀ آنلاین پزشک کودکان استفاده کنید تا نگرانی‌تون برطرف بشه. اگه ساکن تهران، اصفهان، مشهد یا شیراز هستید، برای معاینۀ حضوری دخترتون از سامانه نوبت دهی مطب متخصص کودکان یک نوبت دریافت کنید.
سلامت باشید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

سلام
من دخترم هشت سالشه سرما خوردگی داشت حالا سرما خوردگیش خوب شده سرفهاش خیلی شدید دکترم بردم خوب نمیشه بر سرفش چکار کنم به طوری سرف می‌کنه دل دردمیگیر لطفا راهنماییم کنید

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

شیر زرد چوبه سرچ از نت

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

بچه من سلیاک داره من توی روستاهستم توروخدااگه‌کسی میدونه به من کمک کنه سرفه میکنع خیلی شدیدنمیدونم بهش چی‌بدم تب بشه نمیدونم چی‌بدم

آرمین
آرمین
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

‌سلام بچه ی منم ۴ سالشه اول یه روز تب داشت بردم دکتر سرم و آمپول زدن خوب شد الا سه روز یکسره سرفه شدید حتی شبا تو خوابم میگم الا حنجره اش پاره میشه تورو خدا کسی چیزی میدونه بگه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  آرمین

سلام آرمین جان
در این مواقع حتمن با پزشک متخصص مشورت کنید. از سامانه مشاوره آنلاین پزشک کودکان وقت بگیرید و با دادن شرح حال و علائم فرزندتون، تجویز مناسب دریافت کنید.
سلامت باشید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
کار شما باید از طریق پزشک متخصص پیش بره تا تجویز درست انجام بشه. از خوددرمانی پرهیز کنید و از سامانه مشاوره آنلاین متخصص کودکان، یک وقت برای مشورت گرفتن دریافت کنید.
با آرزوی سلامتی برای فرزندتون

سما
سما
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام اسبوي استفاده كنيد

عادله
عادله
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

دقیقا دختر منم از هفته اول مهر سرما خورد و بعداز چند روز تب و اسهال و استفراغ گرفت .پسرم هم دچار شد .الان نزدیک ۳ماه هنوز سرفه میزنن دخترم شبا بیشتر سرفه میزنه دکتر هم بردم چندتا اسپری داد و شربت ولی فایده نداشته نمیدونم دیگه چه کنم شبا و صبح زود خیلی سرفه میزنه .اکثر بچها همینطور شدن علت چیه آخه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  عادله

سلام عادله جان
نگران نباشید. بچه‌ها معمولن بیشتر از ما بزرگ‌ترها واکنش نشون می‌دن و همین باعث می‌شه سرفه‌هاشون علت‌های متنوعی پیدا کنه. برای مشورت با پزشک متخصص، از سامانه مشاوره آنلاین پزشک کودکان کمک بگیرید تا با شرح دادن علائم دخترتون، نگرانی‌های خودتون رو برطرف کنید.
سلامت باشید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
شما باید از یک پزشک متخصص سوال‌تون رو بپرسید و با شرح حال دقیق دخترتون، تجویز مناسب ایشون رو دریافت کنید. از سامانه مشاوره آنلاین متخصص کودکان یک وقت دریافت کنید. امیدوارم که سرفه‌های دخترتون بهبود پیدا کنه.
سلامت باشید

ایرانی
ایرانی
1 سال قبل

سلام اگر بعد از تمام شدن سرما خوردگی هنوز سرفه میکنید سیر پخته(بخار پز ) بخورید و دانه به و عسل و تخم شربتی هم خوب است مصرف کنید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

خیلی متاسفانه دکترای ایران.پولکی شدنه بدونید که دنبال پول که بری .وجدان.غیرت.نودوستی.وطن خواهی.احترام.همه چی رو از دست میدی.دکتر یعنی کسی که تمان وجودش رو گذاشته تا جان آدمارو نجات بده پس چرا دکترای امروزه ایجور نیستن

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

من پسرم 7ساله هست و سرفه خشک میکنه و خس‌خس هم میکنه و خیلی بی حال هست چه کاری کنم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

ًعسل مفید هست

اراس
اراس
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام من پسرم دوسالو نمیشه تب و سرفه شدید میزنه چیکارش کنم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

به دکتر آسم والرژی مراجعه کنید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

شربت سالبوتامول بهش بده

کیان
کیان
1 سال قبل

سلام من پسرم یک سالشه سرفه میکنه چیکار کنم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  کیان

ممنون
چیز گازدار نخور

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  کیان

سلام کیان عزیز
برای درمان سرفه‌های پسرتون باید از پزشک متخصص کمک بگیرید. اگه ساکن شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین دکتر کودکان استفاده کنید تا به‌صورت حضوری پسرتون معاینه بشن. اگه لازمه نظر تخصصی درباره شرح حال پسرتون داده بشه، از سامانه مشاوره آنلاین پزشک کودکان استفاده کنید.
سالم و سرحال باشید

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

اکثرا بچه ها از تول هم سرفه یا کم اشتهایی میشه ترکی هم قاریق میگن تو گوگل هم سرچ کنین بخونین

سارینا
سارینا
2 سال قبل

سلام منم دخترم 1 سالشه و مدام سرفه خشک داره چیکار کنم تا تمام بشه

الهام
الهام
2 سال قبل
پاسخ به  سارینا

سلام هرشب بخورگرم بزارتاصبح پیشش شربت کتوتیفن راهم یک قاشق مرباخوری بهش بده قرص اوریگانوم راهم روزی سه عددبعدهروعده غذایی یک عدد

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  الهام

نه تورو خدا کتوتیفن به بچه هاندین من پسرم ۹ماهه بوددکترعمومی دادتشنج کرد.توگوگل دیدم کتوتیفن مرگ خاموش کودکان.اصلا به هیچ وجه خوددرمانی نکنین فقط دکترمتخصص

سمیه
سمیه
2 سال قبل
پاسخ به  الهام

اتفاقا خیلی هم عالی بود. کسانی که میگن خوب نبوده یک بار دیگه با دقت بیشتر بخونن
تمام ابهامات آدم رو حل کردن
دمتون گرم عااااالی بود

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  سمیه

چرا تو گوگل …بروید متخصص کودکان

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  سارینا

حتما پیش دکتر متخصص آلرژی ببرید وقتی زمان سرفه با مصرف داروی جلوگیری از آبریزش و.. بیش از 5 روز میشه جدی بگیرید معمولا آلرژی و حساسیت به مواد غذایی که مصرف میکنه یا به راه رفتن رو خاک و زمین و غیره اگر جدی نگیرید تبدیل میشه به آسم و بیماریهای ریوی پس حتما بجای پزشک عمومی پیش منخصص آلرژی تشریف ببرید.

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

دخترانم اونطوریه من متوجه شدم هروقت غذای آلرژی دارمیخوره سرفه بیشترمی شه مثل سس قرمز این بیماری رو هوای سرد بیشتر میکنه تا کاملا خوب نشده بیرون نره

ع ک
ع ک
1 سال قبل
پاسخ به  سارینا

دم کرده پونه خوبه روزی دوباریا عسل با نعناع خشک وکمی ابلیمو

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  سارینا

سلام سارینا جان
باید با پزشک مشورت کنید. برای این‌کار دو راهکار دارید: مراجعه حضوری و مشاوره آنلاین. اگه ساکن شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستید از نوبت دهی آنلاین پزشک کودکان یک وقت برای مراجعه بگیرید تا دخترتون معاینه بشن. در صورتی که نیاز به مشورت دارید، از مشاوره آنلاین متخصص کودکان کمک بگیرید.
سلامت باشید.

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام دخترمن حدودا۶ماهه سرفه شبگاهنه داره ازچبه

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

حساسیت عزیزم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

احتمال زیاد رفلاکس داره شیبدار بخوابنش و ی متخصص کودک ببرش

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
برای اینکه علت سرفه‌های دخترتون رو بفهمید، باید علائم و شرایط ایشون رو برای پزشک کودکان شرح بدید. یک زمان برای مشاوره آنلاین پزشک کودکان دریافت کنید و با شرح دادن حال دخترتون، تجویز مناسب دریافت کنید.
سلامت باشید

اوینا
اوینا
2 سال قبل

سلام دخترمنم دوهفته اس که مدام سرفه میکنه و ابریزش داره

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  اوینا

سلام اوینا جان
باید به پزشک مراجعه کنید تا دخترتون معاینه بشه. اگه ساکن شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک عمومی کمک بگیرید. در صورتی که نیاز به مشورت بیشتر دارید، از مشاوره آنلاین دکتر عمومی استفاده کنید.
سلامت باشید.

سهیلا
سهیلا
2 سال قبل

سلام دختر من دوهفته مدام سرفه های خلطی و آبریزش بینی داره سیتریزین سرما خوردگی کودکان و دیفن هیدرامین میدم بهش ولی تغییری نکرده چکار کنم بیشتر تو خواب سرفه داره

مامان ماهلین وغیاث
مامان ماهلین وغیاث
2 سال قبل
پاسخ به  سهیلا

عزیزم چرک خشک کن بهش بده و شربت ایورمی و کیتوتفن بده

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  سهیلا

سلام شب موقع خواب با روغن جامدسینه شوچرب کن فقط سینه تا صبح خوب میشه من اینو امتحان کردم
عالیه

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  سهیلا

سلام فضا رو با بخور گرم مرطوب کن درست میشه

مهدی علیشاه
مهدی علیشاه
2 سال قبل
پاسخ به  سهیلا

فضا رو با بخور گرم مرطوب کنید درست میشه

مرسانا
مرسانا
1 سال قبل
پاسخ به  سهیلا

سلام عزیزم اگر دخترتون دوسالش به بالاست شب ها قبل خواب حتما دوقاشق چایخوری عسل بهش بدید اینجوری سرفه اش کمتر میشه بهتر میتونه بخوابه صبح هم بصورت ناشتا یک فنجان آب جوش به همراه نصف لیمو آبگیری شده قاطی میکنی دوقاشق چایخوری عسل بهش اضافه میکنی ونوشیدنی رو وقتی که گرم هستش بهش میدی به کودک زیر چهارسال دیفین هیدرامین نده اگه تا الان دادی اشکالی نداره ولی از این به بعد نده

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  سهیلا

با سلام
دوستان منم پسرم چند وقته سرفه داره و شب خیلی زیادتر و شدیدتر میشد
به سینه اش روغن حیوانی مالیدیم خیلی تاثیر داشت و سرفه اش کم شد شما هم امتحان کنید چون روغن حیوانی اگر اثر هم نکنه هیچ عوارضی نداره .
یادم میاد اینکار را وقتی بچه بودیم و سرما میخوردیم مادر و مادربزرگمان برای درمان سرفه به سینه ی ما میمالید و واقعا هم اثر داشت .

ایران
ایران
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام پسرمن بعد از سرماخوردگی تا مدتی سرفه های وحشتناکی داشت که نمیتونست بخنده من تا سه روز روزی یک انار کامل رو با پوست رو حرارت کم گذاشتم تا مواد داخلش کاملا آبدار ومغزپز بشه بعد بهش دادم بعد از سه روز کاملا خوب شد.شماهم حتما اینکار رو بکننید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  سهیلا

سلام سهیلا جان
لطفن بدون هماهنگی با پزشک، هیچ دارویی به دخترتون ندید. برای مراجعه به پزشک، در صورتی ساکن تهران، مشهد، اصفهان یا شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک کودکان نوبت بگیرید تا دخترتون معاینه بشه و نسخه داروی مناسب ایشون تجویز بشه. اگه نیاز به مشورت تخصصی دارید، از سامانه مشاوره آنلاین متخصص کودکان کمک بگیرید.
سلامت و تندرست باشید.

فاطی
فاطی
1 سال قبل
پاسخ به  سهیلا

با سلام بچه برادرم الان دو غده یا شاید هم بیشتر ک فقط شب ک میشه سرفه های پشت سر هم و خشک دارع بخدا دکتری هم نمونده ک نبردیمشه از انواع آمپول شربت و چ وقتهای هم ک خیلی درد دارع شیاف میزنم و همه ای این هارو هم استفاده کرد بخدا دیگه طاقت مون طاق شد دیگه تحمل هیچی نداریم از بس ک شب ها ک موقع استراحت هم خودش اذیت میشه هم خانوادش حتی داروهای گیاهی هم استفاده کرد آب نبات عسل و …. هم ک گیاهی باشه بهش دادیمه اما نتیجه ای نگرفتیمه نمی‌دونم دیگه چکار کنیم ک شب راحت بدون سرفه بخواب اگ میشه ی راهنمایی کنید چون ک واقعا خسته شدیمه و دیگه اینکه حساسیت ب بوی سفند عطر پر متکا دارع چ وقتهای هم اسپری میزنه گفتم بدونید بهتر ک راه چاره یا راه جلومون بزارید با تشکر فراوان

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام. پسرم 7 سالشه سرفه عصبی داره. راه درمانش چیه؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام و عرض ادب
برای پیدا کردن درمان، باید از به پزشک متخصص مراجعه کنید. اگه از ساکنین شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک کودکان، برای معاینه پسرتون نوبت بگیرید. اگه ساکن این چهارشهر نیستید، از مشاوره آنلاین پزشک کودکان استفاده کنید تا با بررسی شرایط و علائم پسرتون، توصیه‌های تخصصی دریافت کنید.
سلامت باشید.

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام بچه های من تن تن مریض میشن سرفه خف اشون میکنه تاسرمامیخورن دیگه سرفه هی خفه میکنه هرسه تاشون ماهی دوسه بامیبرم دکتر

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام منم پسرم چهازسالشه چهارماه سفره های خفیف داره علتش چیه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام
وقت به‌خیر
سرماخوردگی کودکان علت‌های مختلفی داره. برای اینکه به‌صورت تخصصی راهنمایی بشید، باید از مشاوره آنلاین پزشک کودکان یک وقت برای مشورت بگیرید. برای مراجعه حضوری به پزشک کودکان در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز، از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک کودکان یک وقت برای معاینۀ پسرتون دریافت کنید.
سلامت باشید

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دختر من ۵سال داره یک ماهه سرفه میکنه شب بیشتر تا حدی که استفراغ میکنه دو بار دکتر بردم هیچ فرقی نمیکنه دو روزه شدید تر شده نگرانم عکس ریه هم گرفتیم هیچ مشکلی هم نداره

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

به بندی(طب سنتی که تو دماغ فوت میکنن و استخون و اشیا از گلوی بچه ها در می یارن) نشون بدید

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

راست میگن ببریدش پیش کسی که دونه در میاره

نمیدونم تو شهر شما بهش چی میگن از بینی فوت میکنن از دهانش چیزی که گیر کرده میپره بیرون
پسر من تب ۴۰ درجه داشت با سرفه اینکار رو کردن خوب شد هسته آلبالو داخل بینیش مونده بود عفونت کرده بود

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

اسمش قاریقه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
باید با پزشک متخصص کودکان مشورت کنید و با شرح علائم و مدارک پزشکی، بتونه تجویز مناسبی برای درمان دخترتون داشته باشه. اگه در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد یا شیراز ساکن هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک کودکان یک نوبت دریافت کنید. اگه فقط به مشورت با پزشک متخصص نیاز دارید تا نگرانی‌هاتون برطرف بشه، از مشاوره آنلاین پزشک کودکان برای دریافت نظر پزشک متخصص کمک بگیرید.
با آرزوی سلامتی برای شما و دخترتون

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
بچه‌ها بیشتر از بزرگترها حساس هستن و همین می‌تونه سرماخوردگی رو افزایش بده. اگه زودبه‌زود سرماخوردن بچه‌هاتون باعث نگرانی‌تون شده، حتمن این نگرانی رو با پزشک متخصص درمیون بذارید. در صورتی که ساکن شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد هستید، از نوبت دهی آنلاین متخصص کودکان درمانکده استفاده کنید و یک نوبت برای مراجعه به پزشک متخصص دریافت کنید. در صورت نیاز به مشورت با پزشک متخصص، از مشاوره آنلاین متخصص کودکان کمک بگیرید.
سلامت باشید.

ریحانه
ریحانه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر دخترم سرفه های خروسکی میکنه موقع خواب هم نفس کشیدنش صداداره چه باید بکنم؟

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  ریحانه

سلام دستگاه بخور سرد بزار بالا سرش. با شربت کتوتیفن سیتریزین فقط درمانش اینه بخور سرد

کسری
کسری
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

کدام دکتر نادونی به بچه سیتریزین میده میدونی چقدر عوارض داره واسه خودت نسخه میدی

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  ریحانه

سلام ریحانه جان
حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. از سامانه نوبت دهی آنلاین متخصص کودکان برای شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و مشهد یک نوبت دریافت کنید و دخترتون رو برای معاینه نزد پزشک متخصص ببرید. در صورتی که نیاز به مشورت دارید، مشاوره آنلاین پزشک کودکان راه کوتاه‌تری برای دریافت نظر تخصصی از پزشکان باتجربه است.
سلامت و تندرست باشید.

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام دخترم هفت سالش سرفه می‌کنه چه دارویی بدم بهش بهتره

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  مریم

شربت پلارژین کیدز

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مریم

سلام مریم عزیز
برای گرفتن نسخه دارویی باید به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که ساکن شهرهای تهران، مشهد، اصفهان یا شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین متخصص کودکان استفاده کنید تا در اسرع وقت دخترتون توسط پزشک معاینه بشه. اگه امکان مراجعه به دکتر ندارید، مشاوره آنلاین متخصص کودکان در سراسر ایران برای شما مهیا شده تا علائم دخترتون رو با پزشک متخصص درمیون بذارید و در صورت لزوم نسخۀ مناسب رو دریافت کنید.
با آرزوی سلامتی برای شما و دخترتون

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

سلام. پسرم ناگهان در شب سرفه های خشک می کنه تا حدی ک حالت استفراغ بهش دست میده. باید چیکار کنم

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

غرغر کردن نمک وشربت دیفن هیدرامین عالیه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

ب ب کلد رو از داروخانه آخرین و داشته باشین در منزل .موقع سرماخوردگی بمالید به زیر گلو و قفسه سینه اطفال، حتی برای بزرگسالان ک درد قفسه سینه دارن عالیه .در کنار شربت های ضد سرفه گیاهی

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام
امیدوارم حال پسرتون بهتر باشه.
با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا نسخه مناسبی برای درمان پسرتون تجویز بشه. مشاوره آنلاین دکتر کودکان از سراسر ایران در دسترس شماست تا یک متخصص صحبت کنید. همین‌طور اگه در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز ساکن هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین متخصص کودکان برای مراجعه به پزشک، نوبت بگیرید.
سلامت باشید.

اوستا
اوستا
2 سال قبل

سلام پسرم 9ماهشه سرفه شدیدداره چیکارکنم

اسین
اسین
2 سال قبل
پاسخ به  اوستا

سلام منم دخترم 1 سالشه هیی سرفه میکنه سرفه های خشک چیکار کنم تا تمام بشه میشه بگید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  اسین

سلام اسین عزیز
برای پیدا کردن درمان دخترتون، باید از پزشک نوزادان کمک بگیرید. یک وقت مشاوره آنلاین پزشک نوزادان دریافت کنید و با شرح علائم دخترتون، تجویز مناسب بگیرید. همینطور اگر ساکن شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستید، با سامانه نوبت دهی آنلاین متخصص نوزادان، یک وقت برای مراجعۀ حضوری دریافت کنید.
سلامت و سرزنده باشید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  اوستا

سلام
من 10سالمه سرماخوردگیم خوب شده ولی سرفه ها بند نیومده وواقعا خسته شدم
چیکار کنم؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
نگران نباشید. اگه سرفه‌هاتون به‌حدی زیاد شده که اذیت‌تون می‌کنه، می‌تونید از مشاوره آنلاین پزشک عمومی استفاده کنید. در صورتی که ساکن شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و شیراز هستید، کافیه از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک عمومی کمک بگیرید و همراه یک بزرگ‌تر برای معاینه مراجعه کنید.
سلامت باشید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  اوستا

سلام اوستا
امیدوارم حال پسرتون بهتر شده باشه. در این زمان باید از متخصص پیگیر باشید. برای مراجعه حضوری به پزشک، اگر ساکن شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان هستید، از نوبت دهی آنلاین متخصص نوزادان استفاده کنید. در سراسر ایران هم امکان استفاده از مشاوره آنلاین متخصص کودکان رو دارید. با مشورت گرفتن از پزشک‌های باتجربه خیلی سریع‌تر به نتیجه می‌رسید.
سالم و سرحال باشید.

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام دخترم جمعه شب حدود نیم ساعت سرفه کرد از شنبه تا دوشنبه شربت اسماویت دادم خیلی کم سرفه کرد اما امروزم دوشنبه صبح حدود ده دقیقه سرفه کرد بردم دکتر دارو دادن اما بیشتر شده سرفه هاش. ممکن عوارض دارو باشه ؟

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام اگه با دادن دارو سرفه بدتر شده امکان حساسیت داره

مهتا
مهتا
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

پسرم ۸سالشه و دو هفتست سرفه خشک داره،شربت پیروسپان دادم خوب نشد چیکار کنم،یه بار بالااورد از بس سرفه کرد خونی بود،علائم دیگه ای نداره

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مهتا

سلام مهتا جان
لطفن بدون مشورت با پزشک متخصص دارو به پسرتون ندید. با توجه به خونی بودن، حتمن موضوع رو با پزشک کودکان درمیون بذارید. برای دریافت وقت مشاوره آنلاین پزشک کودکان همین حالا اقدام کنید. اگه ساکن شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک کودکان برای معاینۀ پسرتون وقت بگیرید.
سلامت باشید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام
وقت به‌خیر
برای اینکه نظر تخصصی بشنوید، باید از مشاوره آنلاین پزشک متخصص کودکان استفاده کنید. اگه مایل هستید حضوری به پزشک مراجعه کنید، با سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک کودکان این کار رو انجام بدید. امیدوارم دخترتون خیلی زود خوب بشه.
سلامت باشید

کیان
کیان
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام من هم پسرم هفت سالشه شبها از صدای سرفه هاش عصبی میشم که چرا با چند بار دکتر بردن خوب نمیشه ، حتی دکتر پردنیزولون پنج هم داده چند روزی خوب بود دوباره شروع شده ، اسپری هم که گیر نمیاد

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام پسرم سرما خوردگی داره سرفه های شدید باابریزش بینی چکار کنم

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
بهترین کار مراجعه به پزشکه تا متناسب با معاینه‌ای که انجام میدن، دارو یا روش درمانی مناسب رو برای پسرتون تجویز کنن. اگه در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان زندگی می‌کنید، از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک عمومی استفاده کنید. در صورتی که ساکن شهرهای دیگری هستید از مشاوره آنلاین دکتر عمومی استفاده کنید.
امیدوارم حال پسرتون زود خوب بشه. سلامت باشید.

مهتاب
مهتاب
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

بچه ها منم دخترام هردو. سرماخوردن. ولی چهارهفتس هنوز سرفشون برطرف نمیشه. یعنی ممکنه. به خاطر اون واکسنای کرونا باشه. که بچه هامون انقد منفگی شدن

سوگند
سوگند
2 سال قبل

سلام سرما خوردم 12 سالمه سرفه می کنم چیکار کنم

سیاوش کاکاوند
سیاوش کاکاوند
2 سال قبل
پاسخ به  سوگند

سلام پسرم در ماه دو بار میبرم دکتر همش سرما میخوره الاژی بلا هست و سورفه هاش خشک چی کار کنم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

بیشتر پزشکان ماتوایران متاسفانه خوب درمان نمیکنن.یامادیاتین یااینکه دانشکده پزشکی به اشتباه آموزششون داده یااینکه سر کلاس درس خواب بودنه یااینکه …..

خانم محمدی
خانم محمدی
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام منم دختر ۱۲ سال داره سرفه های خشک میکنه راهنمایی میکنید ممنون

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  خانم محمدی

سلام خانم محمدی
برای راهنمایی بیشتر لازمه علائم دخترتون رو برای دکتر عمومی شرح بدید. برای دریافت وقت مشاوره آنلاین پزشک عمومی، همین حالا اقدام کنید. همین‌طور اگه ساکن تهران، مشهد، شیراز و اصفهان هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک عمومی، یک نوبت برای معاینۀ دخترتون دریافت کنید.
سلامت و سرزنده باشید

عزیز.فیض.
عزیز.فیض.
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

طفل من 18 ماه داروی رفع زیادوارده برایش مناسب است ..رااحترام

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل

سلام سیاوش جان
برای دریافت تجویز پزشک، از سامانه مشاوره آنلاین پزشک عمومی استفاده کنید. اگه پسرتون نیاز به معاینه‌ی حضوری داره، در صورتی‌که ساکن شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستید، از سامانه نوبت دهی آنلاین پزشک عمومی، یک نوبت دریافت کنید.
سلامت باشید

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  سوگند

سلام سوگندجان
در اینجور مواقع نباید بدون مشورت با پزشک دارویی مصرف کنید. اگه در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز زندگی می‌کنید، از نوبت دهی آنلاین پزشک عمومی استفاده کنید تا دکتر بعد از معاینۀ شما بتونه داروی مناسب رو تجویز کنه. اگه در شهرهای دیگه‌ای هستید، می‌تونید از مشاوره آنلاین پزشک عمومی استفاده ببرید تا زودتر خوب بشین.
سالم و تندرست باشید