همه چیز درباره تب: از دلایل ابتلا تا درمان آن

در انتظار بازبینی توسط تیم پزشکی درمانکده

تب (Fever) یکی از واکنش‌های طبیعی بدن به عفونت‌ها و بیماری‌ها است. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که دمای بدن از محدوده طبیعی آن که حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد است، بالاتر رود. Fever به‌خودی‌خود خطرناک نیست. اما در بعضی موارد ممکن است از یک مشکل جدی خبر دهد و به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشد.

در این مقاله از مجله سلامت درمانکده، شما را با علائم، دلایل و راه درمان Fever آشنا می‌کنیم. همچنین عوارض درمان نکردن آن را توضیح می‌دهیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

چگونه دمای بدن را اندازه‌گیری کنیم؟

برای اندازه‌گیری دمای بدن می‌توانید از چند نوع دماسنج یا تب‌سنج استفاده کنید، از جمله: دما‌سنج دهانی، مقعدی، گوشی (تمپانیک) و پیشانی (شریان تمپورال).

دما‌سنج‌های دهانی و مقعدی معمولا دمای بدن را با دقت بیشتری اندازه می‌گیرند. دما‌سنج‌های گوشی یا پیشانی راحت‌تر هستند، اما دقت کمتری دارند. در نوزادان، دمای مقعدی کمی دقیق‌تر است.

هنگام گزارش دما به پزشک هم عدد خوانده‌شده و هم نوع دما‌سنج استفاده‌شده را اعلام کنید.

۱. اندازه‌گیری دمای دهانی

  • دماسنج دهانی را در یک طرف زبان قرار دهید و آن را به سمت عقب برانید.
  • دماسنج را با لب‌های خود نگه دارید، نه با دندان‌ها.
  • پس از سه دقیقه، دماسنج را از داخل دهان بردارید و عدد روی آن را بخوانید.

اگر بینی کودک گرفته است، ابتدا بینی‌ او را تمیز کنید. چون تنفس دهانی هنگام اندازه‌گیری درجه حرارت بدن روی عدد گزارش‌شده تاثیر می‌گذارد.

در صورتی که قبل از قرار دادن دماسنج در دهان نوشیدنی گرم یا سرد مصرف کرده‌اید، ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس دمای بدن را اندازه بگیرید.

۲. اندازه‌گیری دمای مقعدی

  • دماسنج دیجیتال را تمیز کنید.
  • نوک دماسنج را با وازلین مرطوب کنید.
  • کودک را روی شکم یا به پشت بخوابانید.
  • دماسنج را به اندازه یک تا ۲ سانتی‌متر در دهانه مقعد قرار دهید.
  • پس از شنیدن صدای بوق، دماسنج را به آرامی بیرون بیاورید و عدد روی آن را بخوانید.

۳. اندازه‌گیری دمای زیر بغل

  • دماسنج دهانی را زیر بغل قرار دهید.
  • بازو را به سینه نزدیک کنید.
  • پنج دقیقه منتظر بمانید.
  • دماسنج را از زیر بغل خارج کنید و عدد آن را بخوانید.

درجه حرارت زیر بغل معمولا در مقایسه با دمای دهانی ۰/۵ درجه پایین‌تر است.

علائم تب

علائم این عارضه به شدت آن بستگی دارد.

۱. تب خفیف (۳۸ تا ۳۸/۹ درجه سانتی‌گراد)

در صورت خفیف بودن Fever ممکن است:

  • گونه‌هایتان قرمز شود.
  • احساس خستگی کنید.
  • زمان لمس، گرم باشید.

شما به طور کلی قادر خواهید بود فعالیت‌های روزمره عادی را انجام دهید.

۲. تب بالا (۳۹ تا ۳۹/۹ درجه سانتی‌گراد)

اگر دمای بدن بالا باشد، احتمالا:

  • زمان لمس احساس داغی می‌کنید.
  • احساس می‌کنید حال‌تان آن‌قدر خوب نیست که به سر کار بروید.
  • درد دارید.

۳. تب بسیار بالا (۴۰ درجه سانتی‌گراد یا بالاتر)

در صورتی که دمای بدن بسیار بالا باشد، می‌خواهید در رختخواب بمانید یا بی‌تحرک باشید. چون احساس می‌کنید حال‌تان آن‌قدر خوب نیست که بتوانید فعالیت‌های عادی را انجام دهید. همچنین بدن‌تان در لمس داغ خواهد بود و ممکن است اشتهایتان را از دست بدهید.

تصویر یک فرد تب‌دار که در بستر استراحت می‌کند
اگر دمای بدن به شدت بالا برود، نمی‌توانید فعالیت‌های روزمره را انجام دهید.

نوزادان زیر سه ماه مبتلا به Fever باید توسط پزشک بررسی شوند. اگر کودک شما سه تا ۶ ماهه است و دمای بدنش به شدت بالا است، با متخصص اطفال تماس بگیرید و از او در مورد اینکه برای تب بچه چی خوبه سوال کنید.

تب در بارداری ممکن است برای سلامت جنین خطرناک باشد. اگر باردار هستید، دمای بدن‌تان ۳۸/۵ درجه سانتی‌گراد است یا Fever بیش از سه روز طول کشیده است، به پزشک مراجعه کنید.

نکته:

بسیاری از بیماری‌های ویروسی مثل تب دنگی یا باکتریایی مثل تب مالت علاوه بر افزایش درجه حرارت بدن، علائم دیگری هم ایجاد می‌کنند. توجه به این علائم به تشخیص سریع‌تر بیماری کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله «علائم تب دنگی»، «علائم تب مالت» را بخوانید.

عوارض تب

کودکان ۶ ماه تا پنج ساله در معرض خطر تشنج ناشی از Fever قرار دارند. حدود یک‌سوم کودکانی که یک بار دچار تشنج می‌شوند، ممکن است طی ۱۲ ماه آینده دوباره این عارضه را تجربه کنند. تشنج ناشی از Fever با علائم مختلفی مثل از دست دادن هوشیاری، لرزش اندام‌ها در هر ۲ طرف بدن، چرخش چشم‌ها به عقب یا سفتی بدن همراه است. اگرچه این وضعیت برای والدین نگران‌کننده است، اما در بیشتر موارد هیچ اثر ماندگاری به‌جا نمی‌گذارد.

در بزرگسالان، Fever شدید درمان‌نشده باعث مختل شدن عملکرد اندام‌ها و در نهایت از کار افتادن آن‌ها می‌شود. حتی Fever متوسط می‌تواند برای بزرگسالان مبتلا به اختلالات ریوی یا قلبی خطرناک باشد. چون باعث افزایش تنفس و ضربان قلب می‌شود. بالا رفتن دمای بدن همچنین ممکن است وضعیت روانی افراد مبتلا به زوال عقل را بدتر کند.

علت تب در بزرگسالان و کودکان

انسان هم مانند سایر پستانداران دارای سیستم تنظیم خودکار دمای بدن است. مرکز این سیستم در هیپوتالاموس مغز قرار دارد. همچنین در بدن ۲ گروه گیرنده حرارتی به نام ترمورسپتور وجود دارد: دسته اول در هیپوتالاموس قرار دارند و گیرنده‌های درجه حرارت مرکزی نامیده می‌شوند و دسته دیگر گیرنده‌های حرارتی در پوست هستند که درجه حرارت محیط را دریافت می‌کنند. بدن شما در اثر تغییر دمای محیط ۲ نوع واکنش مختلف نشان می‌دهد که عبارت‌اند از: واکنش‌های ارادی و واکنش‌های غیر ارادی.

زمانی که دمای محیط بالا می‌رود، شما لباس‌های خود را کاهش می‌دهید و به سایه می‌روید یا سیستم تهویه را روشن می‌کنید. این‌ها واکنش‌های ارادی هستند. در فرآیند‌های غیر ارادی، پوست‌تان شروع به تعریق می‌کند تا با تبخیر عرق دمای بدن کاهش یابد. همچنین عضلات غیر ارادی در عروق سطحی پوست منبسط می‌شوند و خون بیشتری را به سطح پوست منتقل می‌کنند تا خون در مجاورت با پوست بدن، خنک شود. در هوای سرد عکس این اعمال اتفاق می‌افتد.

شما با مجموعه‌ای از واکنش‌های ارادی و غیر ارادی، دمای بدن خود را تنظیم می‌کنید. در شرایط طبیعی همه این واکنش‌ها منجر به این می‌شوند که دمای قسمت‌های داخلی بدن در محدوده ۳۷ درجه سانتی‌گراد ثابت باقی بماند. با این حال، عوامل زیر باعث می‌شوند دمای بدن بالا برود و Fever رخ دهد:

  • عفونت ویروسی از جمله تب دنگی
  • عفونت باکتریایی مانند حصبه، تب روماتیسمی و تب مالت
  • گرمازدگی
  • بعضی از بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید (روماتیسم)
  • تومور سرطانی (بدخیم)
  • مصرف بعضی از داروها مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهایی که برای درمان فشار خون بالا یا تشنج استفاده می‌شوند
  • بعضی از واکسن‌ها مانند واکسن دیفتری، کزاز و سیاه سرفه (DTaP)، پنوموکوک یا کووید (کرونا)
اینفوگرافی «دلایل ابتلا به تب»
بالا رفتن دمای بدن دلایل مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها جدی هستند و به درمان نیاز دارند.

برای آشنایی با دلایل Fever توصیه می‌کنیم مقاله «حصبه چیست» را مطالعه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعضی از بیماری‌ها از جمله تب یونجه علیرغم نام خود معمولا باعث افزایش درجه حرارت بدن نمی‌شوند.

درمان تب

اکنون که با علائم و علت تب بالا در بزرگسالان و کودکان آشنا شدید، باید در مورد راه‌های درمان این عارضه اطلاعات کسب کنید. برای Fever خفیف به دارو نیاز نیست. اما در صورت سردرد، درد یا پریشانی می‌توانید از داروهایی مانند استامینوفن استفاده کنید.

درمان‌های خانگی

در هنگام Fever توصیه می‌شود:

  • مایعات و به‌خصوص آب فراوان بنوشید. سعی کنید در طول ۲۴ ساعت ۲ تا سه لیتر مایعات مصرف کنید. این کار خطر کم‌آبی بدن را کاهش می‌دهد.
  • استراحت کنید.
  • مطمئن شوید دمای اتاق مناسب باشد (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد).
  • در صورت امکان، یک پنجره را برای تهویه باز بگذارید. اما از سوز سرما دور بمانید.
  • از لباس و ملحفه سبک استفاده کنید.
  • به طور منظم لباس و ملحفه خود را عوض کنید.
  • از بطری آب داغ یا تشک برقی استفاده نکنید.

راه‌های پیشگیری از افزایش دمای بدن

شما ممکن است بتوانید با کاهش قرار گرفتن در معرض بیماری‌های عفونی از Fever جلوگیری کنید. در ادامه چند راه‌کار برای پیشگیری از این عارضه آورده شده است:

  • واکسن بیماری‌های عفونی مانند آنفولانزا و کووید-۱۹ را دریافت کنید.
  • دست‌های خود را به طور منظم بشویید و به فرزندان خود بیاموزید که چگونه این کار را به درستی انجام دهند.
  • برای مواقعی که به آب و صابون دسترسی ندارید، از ضد عفونی‌کننده دست استفاده کنید.
  • تا حد امکان از لمس کردن بینی، دهان یا چشم خود خودداری کنید. چون‌ این‌ها راه‌های اصلی ورود ویروس‌ها و باکتری‌ها به بدن هستند.
  • هنگام سرفه، دهان و هنگام عطسه،  بینی خود را بپوشانید و همین کار را به فرزندان خود بیاموزید.
  • از به اشتراک گذاشتن لیوان، بطری آب و ظروف غذاخوری خود با دیگران بپرهیزید.
تصویر فردی که دست‌های خود را می‌شوید
رعایت بهداشت از بیماری‌های عفونی که باعث بالا رفتن دمای بدن می‌شوند، پیشگیری می‌کند.

کلام پایانی

تب خفیف و موقت معمولا نگران‌کننده نیست. اما Fever ‌ بالا و مداوم می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات جدی‌ باشد. به‌ویژه اگر Fever با علائم دیگری مانند درد شدید، مشکل در تنفس، گیجی یا سردرد شدید همراه باشد، مهم است که فورا به پزشک مراجعه کنید. تشخیص علت Fever و درمان به موقع آن می‌تواند به جلوگیری از مشکلات جدی‌تر و بهبود سریع‌تر وضعیت شما کمک کند.

شما می‌توانید به وب‌سایت درمانکده سر بزنید و با بهترین پزشکان متخصص از جمله دکتر عمومی آنلاین مشورت کنید و یا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری دکتر عمومی به دکتر مد نظر خود مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با متخصص بیماری‌های عفونی آنلاین مشاوره داشته باشید و یا از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی جهت مراجعه حضوری متخصص بیماری‌های عفونی به متخصص مد نظر خود مراجعه کنید.

سوالات متداول

دمای طبیعی بدن در بزرگسالان چقدر است؟

درجه تب نرمال از فردی به فرد دیگر و در ساعات مختلف روز کمی متفاوت است. دمای بدن انسان به طور میانگین ۳۷ درجه سانتی‌گراد (۹۸/۶ درجه فارنهایت) است. اگر دمای دهان از ۳۷/۸ درجه سانتی‌گراد (۱۰۰ درجه فارنهایت) بالاتر باشد، Fever در نظر گرفته می‌شود.

آیا تب 37.5 زیر بغل بالا است؟

بله. این عدد کمی بالاتر از دمای طبیعی بدن است. در نتیجه، می‌تواند نشانه Fever خفیف باشد. برای اندازه‌گیری دقیق‌تر دمای بدن بهتر است از دماسنج دهانی یا مقعدی استفاده کنید.

تب چند درجه خطرناک است؟

در بزرگسالان، Fever کمتر از ۱۰۴ فارنهایت (۴۰ درجه سانتی‌گراد) که از عفونت‌‎های ویروسی رایج مانند آنفولانزا ناشی می‌شود، به سیستم ایمنی در مبارزه با بیماری کمک می‌کند و به طور کلی مضر در نظر گرفته نمی‌شود. با این حال، اگر دمان بدن‌تان بالاتر از ۱۰۳ درجه فارنهایت (۳۹/۴ درجه سانتی‌گراد) است، با پزشک تماس بگیرید. کودکانی که دمای بدن‌شان بالا است به خصوص کودکان کمتر از ۲ سال باید حتما توسط متخصص اطفال معاینه شوند.

علت تب در شب در بزرگسالان چیست؟

این مشکل به ندرت نشانه یک مشکل جدی است و معمولا از بیماری‌های عفونی ناشی می‌شود. اما اگر بیش از سه روز ادامه داشته باشد، باید برای ارزیابی بیشتر نزد پزشک بروید.

علت قطع نشدن تب چیست؟

علت تب طولانی مدت در بزرگسالان و کودکان اغلب به عفونت‌های ویروسی مثل سرماخوردگی مربوط می‌شود. اما گاهی‌اوقات ممکن است از عوامل دیگری مثل عفونت‌ دستگاه ادراری، مصرف بعضی از داروها (از جمله فنی‌توئین و کاربامازپین)، دندان در آوردن (در نوزادان)، استرس مزمن، بیماری سل، اختلالات تیروئید، مشکلات خود ایمنی یا سرطان ناشی شود.

منابع: hse, mayoclinic

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد رای‌ها 541

هنوز امتیازی ثبت نشده

elh.zamani@yahoo.com
الهام زمانی

الهام زمانی هستم. در رشته تغذیه در مقطع فوق لیسانس تحصیل کردم و به دلیل علاقه‌ای که به نوشتن دارم وارد حوزه تولید محتوا شدم. خوشحالم که با نوشتن مطالب به‌روز و قابل فهم، ضمن آموختن چیزهای جدید به افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری‌ها و سبک زندگی سالم کمک می‌کنم.

مشاهده سایر مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
(اختیاری)

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

578 پرسش و پاسخ
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سؤال ها
تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل

سلام دوست عزیز وقتت بخیر، بهتره هر چه سریعتر جهت بهبود شرایط فرزندت با یه مشاوره آنلاین بیماری‌های عفونی تب‌دار مشورت کنی تا نسخه مناسب شرایط رو تجویز کنه البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد تب کودکان مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده. امیدوارم حال فرزند دلبندت هر چه زودتر بهتر بشه.

محمدی
محمدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید از ۲۸مهر دخترمن مریض شده ۸سالش هست تاحالا پنج بار دکتر بردم ولی دوروز خوبه دوباره تب وسرفه الان یک ماه شده انتی بیوتیک ها رم کامل استفاده کردم حتی مدرسه هم نرفته ولی خوب نمیشه چیکار کنم

امیرعلی
امیرعلی
1 سال قبل
پاسخ به  محمدی

سلام دختر من نه ماهه هستش سینه اش عفونت کرده و ازامروزهمراه باتب و بی قراری می‌باشد دکترهم بردم چندان اثرندغشته

Farimah
Farimah
1 سال قبل
پاسخ به  محمدی

عزیزم انتی بیوتیک زیادش خوب نیست اصلا برای قلب خطرناکه

آلما
آلما
1 سال قبل
پاسخ به  محمدی

حتما تو گلوش چیزی مونده ببرش چوپچی
دختر منم اینجوری بود استخون ریز مرغ مونده بود گلوش

رها
رها
1 سال قبل
پاسخ به  محمدی

سلام دوستان منم دخترم ایجوری بود دکتر بهش فقط یه قرص جویدنی داد مخصوص آلرژی دخترم خوب شد

فرهاد
فرهاد
1 سال قبل
پاسخ به  محمدی

ببر متخصص آسم آلرژی

هلنا اله آبادی
هلنا اله آبادی
4 ماه قبل

سلام ببخشید تب دخترم ۳۹ درجه باید ببرم دکتر یا نه

شهر
مشهد
هلنا اله آبادی
هلنا اله آبادی
4 ماه قبل

شربت و شیاف هم براش گذاشتم

رضا جمشیدی
رضا جمشیدی
19 روز قبل

تب زیر بغل نوزاد یک سال و نیم ۳۹.۳بالاست چکار کنم

شهر
شیراز
کوروش
کوروش
1 ماه قبل

الان مادرم تب دارد و طول کشیده با پاشویه و استامینوفن پایین نیامده

شهر
اصفهان
کوروش
کوروش
1 ماه قبل

الان مادرم تب دارد روی ۳۹است چگونه بیارمش پایین با پاشویه هم نشد

شهر
اصفهان
حمیده
حمیده
1 ماه قبل

سلام دختر من ۳ ساله است یک هفته پیش تب واسهال ودل درد داشت بردمش دکتر وبا خوردن دارو میترونیندازول وشربت زینک و هیوسین خوب شد حتی الانم داروهاش تموم نشده ومیخوره والان بعد از هشت روز دوباره تب داره ولی تبش از۵/ ۳۷بیشتر نشده لطفا راهنمایی کنید

شهر
اصفهان
مهرداد
مهرداد
6 ماه قبل

سلامالان تب دخترم که پنج ماهشهر ۳۸٫۵
چکار کنم؟؟
ببرمش‌دکتر؟؟؟!!!

شهر
تهران
ارسام
ارسام
7 ماه قبل

پسرم 19ماهشه یماه همش تب می‌کنه خوب میشه الآنم ساعت دو شبه بازتاب کرده چیکارکنم

ارسام
ارسام
7 ماه قبل

پسرم ازدیروزتب شدی داره پایین نمیاد الآنم دو شب چیکارکنم

شهر
تهران
نجمه علیزاده
نجمه علیزاده
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید من بچه ۷سالشه شبی پیتزا خورد و نوشابه زیاد خورده حالا بیدار شد دل دره و نبش رو ۳۸٫۶ بود من عرق نعناع و قرص تب بر دادمش آیا چیزی مهم است یا نه

شهر
اصفهان
نازنین
نازنین
8 ماه قبل

سلام دختر من سرو صورتش تب کرده دست وصورتش یخ زده ،دهنشم بو میده کمی هم خروسک شده هر هفته هم میبرمش دکتر ،به نظر شما چرا همش مریض میشه

شهر
تهران
یگانه
یگانه
8 ماه قبل

سلام پس من نه ماهشه ازدیروزتب داره ولی فقط سروشکمش داغه تازه داره دندون درمیاره این تب بخاطر ندونشه یانه

  1. 
دلارام
دلارام
9 ماه قبل

سلام پدر من آبله گرفته پر شده صورتش و خیلی بالا داره 41/2 چکار کنم؟!

دلارام
دلارام
9 ماه قبل
پاسخ به  دلارام

تب بالا داره

Mjd
Mjd
10 ماه قبل

با سلام و درود و خسته نباشید.
من وقتی دمای بدنم رو اندازه گیری کردم ۳۰ درجه بود و دمای داخل گوشم ۳۴ درجه.
آیا این دما طبیعی است. برخی واقع احساس گرگرفتی و افزايش دما و بعد سردی احساس میکنم آیا دمای بدنم پاییین هست؟ چون همیشه نوک انگشتهای پا و دستم یخه.

سودا
سودا
10 ماه قبل

سلام دختر من سرما خورده درجه تبش ۴۱ بود ولی ببا اب و سرکه پاشویی کردم الان ۳۸ هست چیکار کنم

شهر
تبریز
کوروش
کوروش
7 ماه قبل
پاسخ به  سودا

شیاف بهترینه من انجام دادم تبش اومد پایین

شهر
کرج
هانیسا
هانیسا
10 ماه قبل

لطفا کمکم کنین من کسی دور اطرافم نیست بچمو ببرم دکتر

هانیسا
هانیسا
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دخترم 20روزش هست و خیلی کم وزن هست ۲۵۰۰گرم هس الان از ادیشب سرش گرمه 37.۵درجه هس لطفا بگید خطرناک یا ن سینم صدامیده گریه هاش گرفتس لطفا جواب بدید من ی مادر ۱۷سال کم تحربم

کوکب سوهانی
کوکب سوهانی
10 ماه قبل

با سلام
آیا شخصی که شش روز بعد از عمل جراحی مغز در کما هست تب کردن خطرناک است سطح هوشیاری هم سه هست

شهر
تهران
فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

سلام دخترم 8ماهشه وتب داره دست وپاش سرده ولی شکم وسرش داغ آیاخطرناک است

انیل موسی زاده
انیل موسی زاده
11 ماه قبل

سلام دخترم ۵سال ونیم سالش ۵روز تب داره با گلو درد تبش هر ۴یا۵ساعت میشه استامینوفن وپروفین هر وقت تب کرد میدم ازترمایسن ۲۰۰دکتر گفت گلوش عفونتش زیاد نیست ولی تبش قطع نمیشه چیکار کنم

شهر
تبریز
ایلماه
ایلماه
1 سال قبل

سلام تب برای یک نوجوان که هذیون همراه باشد باید چکارکنم

شهر
تبریز
یعقوب نسب
یعقوب نسب
1 سال قبل

سلام خسته نباشید تورو خدا حتما جواب بدین و منو از سردرگمی در بیارین
پدر من ۱۰ روز پیش تصادف کرده با شکستگی لگن و ران و زانو،پارگی دیافراگم و معده .حالا اول پرده و معده رو عمل کردن ولی بقیه رو نه .اما بعده چهار پنج روز از جراحی معده و دیافراگمش تب ۳۹ درجه داره دلیلش چی میتونه باشه پریروزم عمل رو چک کردن گفتن مشکلی نداره و دیگه بخیه های رویی رو زدن چون لایه بیرونی شکم باز بود برای بررسی محل داخلی جراحی
ممنون میشم جواب بدین اجرتون با امام حسین

پنننن
پنننن
1 سال قبل

وکممکککک

شهر
مشهد
آیسان
آیسان
1 سال قبل

سلام بچه من تب ۳۷ نیم دارد چکار کنم بچه ۱۱ ماه دارد

شهر
اصفهان
مهین
مهین
1 سال قبل

سلام پسرم هشتاد روزش تبشرو37ایا خطر ناک

شهر
کرج
علیرضا بنی اسد آزاد
علیرضا بنی اسد آزاد
1 سال قبل

ممنون

شهر
مشهد
علیرضا بنی اسد آزاد
علیرضا بنی اسد آزاد
1 سال قبل

چیه میشه تشناج می کنه یا نه

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط علیرضا بنی اسد آزاد
علیرضا بنی اسد آزاد
علیرضا بنی اسد آزاد
1 سال قبل

سلام تب خاهرم زهرا روی ۴۰ درجه است

شهر
تهران
Pink
Pink
1 سال قبل

سریعا به کتر مراجعه فرمایید

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال قبل

دمای بدن فرزند من 37.9است
فرزند من پسر و نه ماه است
ممکنه مربوط به دندان درآوردن باشه چون دفعه قبل هم که می‌خواست دندون در بیاره همین حالت بی قراری و تب خفیف داشت
فقط سرش داغ و مابقی اعضا بدن طبیعی است
آبریزش و اسهال و سرفه هم نداره

مادر ابوالفضل
مادر ابوالفضل
1 سال قبل
پاسخ به  ابوالفضل

سلام معمولا تب دندان در آوردن فقط سر بچه داغ میشه نگران نباشید اما اگه بدنش هم داغ شد بدونید مریض شده

زینب
زینب
1 سال قبل

سلام پسر من ۸ سالشه یهو حالش بد میشه صورتش سفید میشه بالا میاره میگه سردرددارم خسته شدم نمیدونم چشه

تیم پزشکی درمانکده
تیم درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  زینب

سلام دوست عزیز.استفراغ در اطفال رو حتما باید جدی بگیرید و ارزیابی کامل کنید.تکرار زیاد ممکنه خطرناک باشه.حتما نوبت حضوری متخصص اطفال بگیرید و مراجعه کنید.

Hadi
Hadi
1 سال قبل

من ۱۵ سالم هست وقتی که تب لرز میگیرم خیالاتی میشم و توی خیالات هم اذیت میشوم و پر از استرس دلهره هست و از بچگی همراهمه موقعی که سر ما میخورم یا حالت تهوع دارم اینطور میشم و واقعا برای من کم کم داره ترسناک میشه لطفا کمک کنید

شهر
تهران
ماهل
ماهل
1 سال قبل
پاسخ به  Hadi

من تو این سن تو دقیقا مثل تو بودم دقیق همینجوری که توضیح دادی ، اگه دکتری رفتی و علتشو گفت لطفا اینجا به منم بگو .
ممنون .

ارزو
ارزو
1 سال قبل

سلام من دو هفتس ابریزش بینی همراه با کمر درد.سردرد.سرفه خفیف.تب.حالت تهوع .تنگی نفس.و بالا رفتن ضربان قلبم همراه با قرمزی چشم امروز هم بالا اوردم .نمیدونم چرا؟پهلوهام شونم مدام درد میکنن

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

سلام پسرم ۳ سالش چند دفعه که مریض میشه با تب ۳۸درجه

شهر
تهران
علیرضا
علیرضا
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضا

پسرم سه سالش دوسه روز تب میکنه بردمش دکتر شیاف داد تبش میاد پایین دوبار بعد دوسه ساعت می بالا

شهر
تهران
سام
سام
1 سال قبل

سلام بچه من دوساله اش تو داره دو روز با شیاف میاد پایین بعد دوباره می‌ره بالا چکار کنم

شهر
اصفهان
سپهر ساعدی
سپهر ساعدی
1 سال قبل

سلام من الان تب و لرز دارم و خیلی میلرزم و میترسم آیا خطرناک است و امروز گلوم یکم گرفته بود

شهر
تهران
131
131
9 ماه قبل
پاسخ به  سپهر ساعدی

13132

شهر
کرج
حسین
حسین
1 سال قبل

سلام پسرم 12 روزه مریضه تب داره بی حاله 2 بار بردیمش دکتر همراهش شربت هم خریدیم براش میشه بگید علت چیست

نغمه
نغمه
9 ماه قبل
پاسخ به  حسین

سلام شايد كاوازاكي باشه حتما چك كنين با يه دكتر پسر من هم داشت دير فهميديم با يه امپول مخصوص خوب ميشه فقط اه دير تشخيص داده شه قلب و كليه رو سوراخ مسكنه با ازمايش خون مخصوص كاوا زاكي مشخص ميشه

شهر
تهران
نسیم
نسیم
1 سال قبل

سلام
برادرم 18 سالشه حدودا 5 روزه تب داره که میانگینش 40 درجه است
دو روز پیش حالش خیلی بد بود رفتیم دکتر فقط یه امپول زدن بعدش یکم تبش پایین اومد ولی دوباره برگشت
علائم خاص دیگه ای هم بجز سردرد نداره
چند وقت قبلش چند بار سرفه میکرد ولی خوب شد
نمیدونم چرا دکتر ها هم انقد بیخیالن:/

جاوید
جاوید
1 سال قبل

باسلام و احترام
دخترم سه ساله است و حدود ده روز است که مریضه. در اوایل تب و لرز داشت و بعد از سه چهار روز آب ریزش بینی پیدا کرد و به مرور سرفه های خشک . ولی تب از بین نرفته و هنوز تب در حد ۳۹ یا ۴۰ درجه میکنه و هیچ غذایی نمیخوره. الان دقیقا ده روز است که مریضه و دو مرتبه هم دکتر بردیم ولی فایده ای نداشته. دکتر فقط نوشیدنی توصیه میکنه و داروی انتی بیوتیک تجویز نکرده تا عفونت در بدن بچه را از بین ببرد. چه کنم تا بتوانم بچه م زودتر خوب بشود. تب بعد از ده روز آیا نرمال است

فرناز
فرناز
1 سال قبل

سلام دختربچه۵۰روزه داریم ازامروزوقتی شیرمیخوره بعدش حالت تهوع میگیره ولی بالانمیاره وخیلی بیقراری میکنه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  فرناز

سلام فرناز عزیز، وقتت بخیر
عزیزم برای تشخیص ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری های عفونی و تب دار نیاز به اطلاعات دقیقتری از نوزادتون داریم. پس بهت پیشنهاد می کنم یه مشاوره آنلاین بیماریهای عفونی تب‌دار داشته باشی و شرح حال فرزند دلبندتو به پزشک بدی اینطوری میتونی شرایط دخترگلتو بهبود بدی پزشک کمکت میکنه و برای دخترت نسخه و داروی مناسب تجویز میکنه البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد تب کودکان مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده.
امیدوارم حال دختر عزیزت هر چه زودتر بهتر بشه

فاطی
فاطی
1 سال قبل
پاسخ به  فرناز

سلام دخترم دوازده سالشه برا دوبار بردمش دکتور تب ولرز داره یعنی تبش خوب میشه وبعد تب برمیکرده دلیله برگشتن تب چیست؟وآیا خطرناک هست ؟چون دکتورش آزمایش نوشت براش بخاطره همین تو فکر هستم هنوز آزمایش رو نگرفت فردا به امید خدا میگیره

آریا
آریا
1 سال قبل
پاسخ به  فرناز

احتمالا به پروتئین گاوی حساسیت داره مادرش نباید شیرگاو و گوشت گاو و بز مصرف کنه دختر منم اینجوری بود بردم پیش متخصص گفت آلرژی به پروتئین گاو داره .هر فرآورده ای از گاو یا بز باشه حالشو بد میکنه

شهر
تهران
نغمه
نغمه
9 ماه قبل
پاسخ به  فرناز

شير خشت بدين

شهر
تهران
بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

سلام پسر من هم یکسالشه الان یک هفته تب میکنه پایین نمیاد شربت چرک خشک با شربت استامینفون امیخوره پایین نمیاد چکار کنم

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر
بهتره هرچه زودتر برای شرایط سلامتی پسرت به یه مشاوره آنلاین بیماریهای عفونی تب دار نیاز داری تا نسخه مناسب شرایط رو تجویز کنه البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد تب کودکان مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده.
امیدوارم حال پسر عزیزت هر چه زودتر بهتر بشه.

سعیده رمضانی
سعیده رمضانی
1 سال قبل

سلام پسر۶ساله ام درطول ۳ماه پنج نوبت تب طول کشیده داشت الان هم دمای بدنش درطول روز بادماسنج شیشه ای زیربغل تاسی وهفت وهفت دهم میرود وشب تاصبح زیر سی وهفت می آید آیااین طبیعی است

رویاحقیقی
رویاحقیقی
1 سال قبل

سلام وقت بخیربچه من ۹سالشه ۱هفتس مریض شده گلودردایناداره ولی تبش همش بالامیره هرکاری میکنیم میادپایین بازمیره بالاتاحدی که الان نزدیک۴۱شده بودبردمش داخل وان حمام نمیدونم چیکارکنم ممنون میشم کمکم کنید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  رویاحقیقی

حتما ببرینش دکتر

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

موافقم با شما حتما با یه مشاوره انلاین ارتباط بگیرند خیلی سریعتر و بهتر میتونن کمک کنن مشاوره آنلاین بیماریهای عفونی تب دار

مریم
مریم
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

هیچ وقت بچه ای که تب داره رو حموم نبرید چون لحظه ای تبش میاد پایین و بعد اینکه از حموم درمیاد بخاطر شک دمایی و تبی که داره شروع به لرز میکنه. بدن برای گرم کردن خودش لرز میکنه و اینطوری تب بالاتر میره. تب بچه هم سی و هشت خطرناکه و نیاز به بستری هم گاها داره چون احتمال تشنج هست.

درخش
درخش
1 سال قبل
پاسخ به  رویاحقیقی

بالای ۴۰ خطرناکه حتتتتما ببرینش پیش پزشک عفونی

maryam
maryam
1 سال قبل
پاسخ به  درخش

سلام دختر منم 5سالشه تبش بالا رفته پاییم نمیاد
دارو خونه هام ک دارو نمیدن

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  maryam

سلام مریم عزیز وقتت بخیر
عزیزم بهتره هر چه سریعتر با یه #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) ارتباط بگیری و کمکت کنن اصلا نباید رفت سراغ داروخانه و داروساز در چنین شرایطی نمیتونن کمکت کنند. البته بهتره قبلش برای پیش آگاهی مناسبی که داشته باشی کمی وقت بزاری یه مقاله کوتاه درمورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) بخونی و بتونه راهنماییت کنه بعد با یه متخصص متبحر این حوزه درمانی صحبت کنی.

آیلین
آیلین
1 سال قبل
پاسخ به  maryam

سلام دختر من 4سالشه خروسک گرفته تب میکنه گلو درد هم داره آزیترو 100دکتر بهش داده ولی اصلا خوب نشده..کسی هست راهنماییم کنه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  درخش

بله همینطوره تب بالای 40 ممکنه اتفاق ناخوشایندی رو رقم بزنه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  رویاحقیقی

شیاف دیکنوفناک ۵۰ بزار براش خیلی تبش بالاست

ملسا
ملسا
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

این چه ویروسی یک هفته س دخترم تب داره سه تا دکتربردمش، سه تا انتی بیوتیک خورده
خدارحم کنه بچه هاچه گناهی دارن، خب مدرسه مزخرف وتعطیل کنین چندتا خانواده درگیرشدن بااین قضیه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  ملسا

پسر منم همش مریض میشه تب میکنه گلوش چرک میکنه این مدرسه های خراب شده رو نمیدونم چرا تعطیل نمیکنن همش مریضه خوب هم نمیشه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
وقتت بخیر
شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن پسرتون بهتره از یه #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید، بله همینطوره مدرسه ها و اماکن عمومی شلوغ میتونن عامل شیوع ویروس ها و ابتلا به برخی بیماری های ویروسی باشه که بهتره با کمک متخصص متبحر عفونی و مطالعه مطالب مهم در این زمینه نسبت به مراقبت های بهداشتی اطلاع کافی کسب کنید.

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  ملسا

راست میگی بچه منم هرهفته انتی بیوتیک می خوره هر هفته تب می کنه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر
امیدوارم هر چه زودتر این شرایط بهبود پیدا کنه
البته با کمک #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) میتونید این وضعیت فرزندتون رو درمان کنید. البته قبل از اقدام به ارتباط با مشاوره و متخصص میتونید یه مقاله مهم و کوتاه درمورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) بخونی و بتونه راهنماییت کنه بعد با یه متخصص متبحر این حوزه درمانی صحبت کنی.

یزدان
یزدان
1 سال قبل
پاسخ به  ملسا

والله معلوم نیست چیه انداختن به جون بچه ها برادرزاده منم ۹ سالشه الان بیشتر از سه هفته ست همه نوع دارویی رو از پزشکا گرفته ولی اوضاعش هیچ فرقی نکرده همچنان یه روز خوبه دو روز تب شدید داره غذا هم به هیچ عنوان نمیخوره خدا ازشون نگذره واقعا برای کنترل پاندمیشون

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  یزدان

سلام یزدان عزیز وقتت بخیر
بهتره برای کنترل این اوضاع عزیزتون از یه متخصص متبحر در این حوزه درمانی به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید، یه مقاله مهم و کوتاه درمورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) هست میتونید به عنوان پیش اگاهی ازش کمک بگیرید.

عباس
عباس
1 سال قبل
پاسخ به  یزدان

سلام. پسر منم ۸ سالشه و دقیقاّ همین وضع رو داره . هر سه نوع آنفولانزا رو گرفت. الانم حدوداّ دو هفته میشه که کمی بهتر شده اما دو سه روز یه بار تب میکنه و سرفه اش هم خوب نشده. چقدر هم دارو خورده و دکتر رفته. نمیشه این همه دارو و آنتی‌بیوتیک به بچه داد. بدنشون به دارو عادت میکنه و تاثیر نمیذاره.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  ملسا

سلام ملسا عزیز وقتت بخیر
بله همینطوره متاسفانه عدم رعایت موارد بهداشتی در اماکن عمومی و شلوغ مثل مدرسه عامل شیوع انواع ویروس ها و بیماری های عفونی است برای شناخت راهکار های مراقبتی در این مورد میتونید #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) داشته باشید

ریحانه
ریحانه
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام خانم فرناز
رفلاکس معده داره. ببرش دکتر حتما

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  ریحانه

سلام ریحانه جان وقتت بخیر
همینطوره بعد از ابتلا و بروز علائم باید در اسرع وقت با یه متخصص متبحر در این زمینه مراحعه کرد چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری

علی
علی
1 سال قبل

سلام د‌وستان
چهارروزه دخترپسرم تب میکنن وگلو دردوسرفه های آزاردهنده
دکتر هم بردمشون ولی وضعیت همونطوریه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر
بهتره بزاریم دوستمون حتما از یه متخصص متبحر مشورت بگیره بعد اقدام به انجام کاری کنه

مهرخ
مهرخ
1 سال قبل
پاسخ به  رویاحقیقی

سلام عزیزم
پسرمن هم دقیقا همینطوره.اون۷سالشه.ولی تبش پایین نمیاد.الان ۷روز شد.همچنان دارو میگیره و مایعات و انتی بیوتیک

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مهرخ

سلام مهرخ عزیز، وقتت بخیر
بله همینطور مایعات و انتی بیوتیک میتونه خیلی کمک کننده باشه اما بهتره برای کنترل این اوضاع پسرتون از یه متخصص متبحر در این حوزه درمانی به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید، یه مقاله مهم و کوتاه درمورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) هست میتونید به عنوان پیش اگاهی بخونید و ازش کمک بگیرید.

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  رویاحقیقی

انفولانزا شده

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز
بله همینطوره عدم رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی باعث شیوع این ویروس ها شده است.
امیدوارم سراسر زندگیتون شادی و سلامتی رو بگذرونید.

مامان ارتا
مامان ارتا
1 سال قبل
پاسخ به  رویاحقیقی

عزیزم پسر منم الان ۷رپز تبش بالا پایین میشه مالوم‌نیست چیه این ویروس لعنتی

شقایق
شقایق
1 سال قبل
پاسخ به  مامان ارتا

وای خدا منم بچم اینطور شده اخه چیه این لعنتی

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  شقایق

سلام شقایق عزیز وقتت بخیر
امیدوارم حال فرزند دلبندتون هر چه سریعتر بهتر بشه
متاسفانه عدم رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی باعث شیوع چننی ویروس های در سطح اماکن عمومی و فضاهای شلوغ میشه بهتر با کمک از یه متخصص این حوزه درمانی به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مامان ارتا

سلام مامان ارتا عزیز وقتت بخیر
امیدوارم حال پسرت هرچه سریعتر بهتر بشه
اما لازمه برای بهبود شرایط و تسریع در روند بهبودی از یه متخصص متبحر به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید، یه مقاله مهم و کوتاه درمورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) هست میتونید به عنوان پیش اگاهی بخونید و ازش کمک بگیرید.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  رویاحقیقی

سلام رویا عزیز وقتت بخیر
عزیزم بهتره هر چه سریعتر جهت بهبود شرایط فرزندت با یه مشاوره آنلاین بیماریهای عفونی تب دار مشورت کنی تا نسخه مناسب شرایط رو تجویز کنه البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد تب کودکان مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده.
امیدوارم حال فرزند دلبندت هر چه زودتر بهتر بشه.

لیلا
لیلا
1 سال قبل
پاسخ به  رویاحقیقی

سلام پسرم ۳سالشه.از خیلی وقت پیش مرتب تب میکنه.الان یک ماهه سرما خورده .تب داره.دل درد داره.آبریزش داره سرفه میکنه.بینی اش گرفته.۴تا دکتر تا بحال بردمش .داروهای متعددی براش تجویز کرده ان دادم بهش بیفایده بوده.نمیدونم به کجا مراجعه کنم نمیدونم چشه

افسانه
افسانه
1 سال قبل

این ویروس لعنتی همه گیر شده و متاسفانه دولت به فکر این نیست که مدارس رو مدت کوتاهی تعطیل کنه تا کمی اوضاع بهتر بشه
دختر منم از اول مهر تا الان یک ماهه ک مریضه چنددفعه دکتر بردیمش متاسفانه خوب نشده ک هیچ بدترم شده و الان تب داره از درس و مدرسه هم افتاده
کاش یه فکری برمیداشتن بچه هامون چ گناهی دارن ک تو تب بسوزن

پارسیس
پارسیس
1 سال قبل
پاسخ به  افسانه

دقیقا
منم دو تا بچه ۱۰ سال و ۱۲ ساله دارم، فقط دو هفته اول مهرو کامل رفتن مدرسه بعد از اون هر هفته ۲ تا ۳ روزش مریض بودن و نرفتن، الان ده روزه که علایم سرماخوردگی ، سرفه، سردرد، دل درد، اسهال و استفراغ دارن، ده روز پیش دو سه روزی روز تب کردن بعد حالشون بهتر شد باز الان بعد یک هفته دوباره تب کردن، دخترم دوروزه حتی با دارو و تب بر تبش از ۳۹ درجه پایینتر نیومده، دیشبم پسرم تب ۴۰ درجه داشت.
کاش مدتی مدارس رو تعطیل میکردن تا هم این بیماری کنترل بشه هم بچه ها دوباره جون میگرفتن.

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  پارسیس

دخترم دقیقا همینطور شده شما آنتی بیوتیک هم دادین؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر
بهتره برای تشخیص و دریافت راهکاردرمانی و نسخه مورد نظر از یه متخصص متبحر در این زمینه به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید.

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

نباید انتی بیوتیک بدین اون بزای باکتری هست نه ویروس

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  پارسیس

تب بچه هارو با چی میارن پایین

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

من پسرم تب شدید داره چکار کنم

سحر
سحر
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

شیاف برمیداری براش؟تو‌ملول اب و سرکه. بشینه کل بدنش تو محلول باشه با اب ولرم..تبش پایین اومد روشو با چنتا پتو بپوشون عرق کنه حسابی پسر منم تب میکنه الان اینکارو‌کردم فعلا نرفته بالا

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر بهتره برای دریافت نسخه مورد نیاز پسرتون از یه متخصص متبحر در این زمینه به صورت مشاوره آنلاین بیماریهای عفونی و تب‌دار کمک بگیرید. همینطور برای اطلاعات بیشترتون میتونید یک مقاله جامعی با عنوان تب کودکان مطالعه کتید تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

مامان فهیمه
مامان فهیمه
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

شیاف جذبش از همه سریعتره اما چون ممکنه چهار ساعت نگذشته باشه تا بخوای نوبت بعدی رو بزنی و تب بالا باشه پاشویه با اب ولرم کشاله های رون شکم و زیر بغل بهترین راهه ولی سینه و کمر رو اب نزنید چون موجب لرز میشه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مامان فهیمه

سلام مامان فهیمه عزیز وقتت بخیر
بله این راهکار مناسبی هستش اما بهتره برای انجام هر کاری قبلش با یه متخصص مرتبط با حوزه درمانی مشورت کنید البته حالا که اینقدر راحت شده میتونید مشاوره آنلاین بیماریهای عفونی و تب‌دار ارتباط بگیرید.

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

تلفن همراه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

رسول

مهدی
مهدی
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام از اول مهر این بار سوم هست که پسرم مریض میشه هر بار هم دو سه روز تب میکنه
الان باز تب داره نمیدونم چطور تبش رو بیارم پایین ۹ سالش هست کاش یه مدت تو شاد درس میخوندن بیچاره بچم پوست و استخون شده تو این چند روزه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مهدی

سلام مهدی عزیز وقتت بخیر
متاسفانه به دلیل عدم رعایت مراقبت های بهداشتی در اماکن عمومی و فضاهای شلوغ مثل مدارس احتمال شیوع ویروس های همه گیر د راین فصل بسیار بالا بوده و باید مراقبت های لازمه و اقدامات موثر در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن را اعما ل کرد. واقعا متاسفم برای وضعیت پسرتون بهتره استراحت بکنه و از یه متخصص متبحر این حوزه درمانی میتونید به صورت مشاوره آنلاین بیماریهای عفونی و تب‌دار ارتباط بگیرید تا کمک بگیرید.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر
بهتره برای شناخت راهکارهای درمانی و دریافت نسخه مورد نیاز حتما از یه #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر
بهتره برای کمک و دریافت نسخه مورد نیاز از یه متخصص متبحر عفونی به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید.

Pink
Pink
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

حتما سریعا پیش پزشک ببرینشون اما حتما سعی کنید در دوره ی بیماری نوشیدنی های زیادی به فرزندتون بدهید..
مخصوصا هنگام تب.

دانیال
دانیال
1 سال قبل
پاسخ به  پارسیس

کاش یک‌هفته مدارس تعطیل بشه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  پارسیس

سلام پارسیس عزیز وقتت بخیر امیدوارم حال فرزندان دلبندت بهتر باشه و هرچه سریعتر سلامتی کامل رو به دست بیارن عزیزم در وهله اول بهتره با رعایت اقدامات مراقبتی و بهداشتی در خصوص جلوگیری از ابتلا به ویروس های شایع و متعدد این فصل که متاسفانه در اماکن عمومی و فضاهای شلوغ مثل مدارس احتمال ابتلا بسیار بالاتره بهتره مراقبت بشه هم چنین میتوان از یک متخصص متبحر عفونی در این زمینه به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  افسانه

سلام داروی امام کاظم ع هم خوبه برای تقویت سیستم ایمنی ودرمان سرماخوردگی

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر
صرفا یه داروی گیاهی نمیتونه به صورت صددرصدی موثر باشه برای اینکه بدونید چه نوع دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بهتره میتونید به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) ارتباط بگیرید.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  افسانه

سلام افسانه عزیز وقتت بخیر
امیدوارم حال دختر گلت بهتر باشه و هرچه سریعتر سلامتی کامل رو به دست بیاره
عزیزم در وهله اول بهتره با رعایت اقدامات مراقبتی و بهداشتی در خصوص جلوگیری از ابتلا به ویروس های شایع و متعدد این فصل که متاسفانه در اماکن عمومی و فضاهای شلوغ مثل مدارس احتمال ابتلا بسیار بالاتره بهتره مراقبت بشه هم چنین میتوان از یک متخصص متبحر عفونی در این زمینه به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

سلام پسر من ٨ سالشه هفته پيش مريض شد بعد چند روز خوب شد ولي يكم سرفه داشت دوباره از امروز عصري تب كرد برديم دكتر استامينوفن نداده الانم تبش ٣٨/٥ بنظرتون بدم استامينوفن؟

افسانه
افسانه
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

بله حتما بدین یا از شیاف استفاده کنید چون تب ناگهانی بالا میره و خطرناکه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  افسانه

سلام افسانه عزیز وقت بخیر
بهتره حتما از بهترین متخصص عفونی به صورت مشاوره آنلاین کمک بگیرید.

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام به نظرم استامینوفن بدین

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر
عزیزم بهتره از یه متخصص با تجربه در این باره مشورت بگیرید. #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید.

خانم میری
خانم میری
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دخترم یکسال ودوماه داره نبش رسیده به 38.2پاشورمیکنم پایین نمیاد استامینوفن هم دادم فایده ندارد آیا نبش حطرناکه؟؟آیاا نیازی به بیمارستان هست؟؟؟

درخش
درخش
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

تب که دوباره برگرده نشانه خوبی نیست حتما ببرید پیش پزشک

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  درخش

سلام درخشش عزیز وقت بخیر
بله همینطوره باید هر چه سریعتر با یه متخصص مبتحر در این زمینه به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) مشورت بگیرند.

پارسیس
پارسیس
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

شربت ایبو بروفن بدین ، فکر کنم ۷ سی سی کافی باشه.
من که برای تب هم بروفن میدادم هم استامینوفن ولی فقط نیم درجه تب بچه میومد پایین و فقط برای دو ساعت، دوباره تبش میرفت بالا

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  پارسیس

سلام پارسیس عزیز وقتت بخیر
بهتره هرنوع دارویی با توجه به شرایط بیماری توسط یه متخصص متبحر عفونی و تب تجویز بشه.

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

این که سوال کردن نداره، همیشه باید شربت استامینوفن و شیاف تثی خونه داشته باشین
هر موقع بالای 37/5، 38 بود تب هستش
هرچی بالاتر بدتر
همیشه اول شربت استامینوفن بدین اگر تب پایین نیومد بعد چهار ساعت شیاف
اگر تب پایین نیاد باید با پاشویه دمای بدن رو پایین آورد حتما

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام وقت بخیر دوست عزیز
بله این مواردی که فرمودیدمفید و مناسبه اما برای هر فردی با توجه به شرایطی که داره ممکنه متفاوت باشه راه کار درمانی برای همین هستش که پیشنهاد میکنم حتما از یه متخصص متبحر عفونی به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید.

مامان فهیمه
مامان فهیمه
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

بله حتما

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام واحترام خودم ۳۵ساله هستم کمی تکلیف عصاب دارم ولی همه وقت تب دارم بعضی وقت خیلی شدید وبعضی وقتم تبم کم است اماهمه وقت دارم ممنون

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقت بخیر
عزیزم با توجه به شرایطی که دارید بهتره #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دوست عزیز وقتت بخیر
بهتره برای انجام هر کاری در خصوص اقدامات بهداشتی و درمانی با متخصص متبحر این حوزه درمانی مشورت کنی چرا که در غیر این صورت متحمل عوارض جدی به سلامتی وارد می کند بهتون پیشنهاد می کنم #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیرید.

فرشته
فرشته
1 سال قبل

سلام من پسرم ده سالشه ی هفتس هی تب میکنه گرفتگی بینی هم داره و سرفه میکنه دو بار به دکتر مراجعه کردم دفعه اول گفتن حساسیت داروهای حساسیت تجویز کردن دفعه دوم گفتن گلوش ویروسی شده و شربت برم هگزین و شیاف دیکلوفناک ۵۰ برا تبش دادن هر چی هم برا سرفه خوب بوده بهش دادم ولی ن گلوش خوب شده ن بینیش تب هم که میکنه به نظرتون باید چیکار کنم ممنون میشم جواب بدید

سحر
سحر
1 سال قبل
پاسخ به  فرشته

شربت عسل لیمو‌درس کنین هر از گاهی ی جرعه ازش بخوره گلوش خوب میشه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  سحر

سلام سحر عزیز وقتت بخیر امیدوارم حالت خوبه باشه، این ترکیبهای گیاهی همیشه به صورت قطعی نمیتونن عامل درمانی مارو فراهم کنن اما میتونه موثر واقع بشه، میتونم بهتون پیشنهاد کنم یه مقاله مفید با عنوان تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/)در این مورد مطالعه کنید.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  فرشته

سلام فرشته عزیز وقتت بخیر، بهتره هر چه سریعتر جهت بهبود شرایط فرزندت با یه #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) مشورت کنی تا نسخه مناسب شرایط رو تجویز کنه البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده. امیدوارم حال فرزند دلبندت هر چه زودتر بهتر بشه.

فرشته
فرشته
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من پسرم ده سالشه الان ی هفتس هی تب میکنه گرفتگی بینی هم داره و سرفه میکنه دو بار بردمش دکتر ولی هنوز خوب نشده.دفعه اول که بردمش داروهای حساسیت بهش دادن دفعه دوم گفتن گلوش ویروسی شده شربت برم هگزین دادن هر چی هم برا سرفه خوب بوده بهش دادم ولی ن داروها اثرمیکنه ن چیزایی که بهش میدم میشه بفرمایین چیکار کنم خیلی ممنون

طاهره
طاهره
1 سال قبل
پاسخ به  فرشته

سلام دخترم ۷سالشه ۷روزه تب داره میاد پایین ولی دوباره میره بالا بخدا خسته شدم ازمریضی .تفلک از درس ومدرسه مونده عقب

شقایق
شقایق
1 سال قبل
پاسخ به  طاهره

دقیقا مشکل پسر من الان دوهفته اس مدرسه نرفته تبش اومده پایین ولی یهو بدنش گرم میشه الان ۱۰روز دارم شربت سینه بش میدم بروفن نمیدم با شربت دکتر متورفان برم‌هگزین دمای بدنش تنظیم‌میشه چه خاکی تو سرم کنم این اخه چه ویروسیه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  شقایق

سلام شقایق عزیز وقتت بخیر، بهتره هر چه سریعتر جهت بهبود شرایط فرزندت با یه #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) مشورت کنی تا نسخه مناسب شرایط رو تجویز کنه البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده. امیدوارم حال فرزند دلبندت هر چه زودتر بهتر بشه.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  طاهره

سلام طاهره عزیز، وقتت بخیر، بهتره هر چه سریعتر جهت بهبود شرایط دختر گلت با یه #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) مشورت کنی تا نسخه مناسب شرایط رو تجویز کنه البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده. امیدوارم حال فرزند دلبندت هر چه زودتر بهتر بشه.

✨
1 سال قبل
پاسخ به  فرشته

سلام
ممکنه سینوس هاش عفونت کرده باشه
حتماً پیگیری کنید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به 

سلام. دختر منم یه هفته ابریزش داشت بعد ترشحاتش غلیظ شد دکتر گفتن سینوسهاش عفونت داره. الان دو هفته ست سفکسیم داده بهش میخوره. سه روز تب میکنه سه روز خوبه .اما هنوزم ابریزش داره. البته چرکی نیست دیگه ولی تبش نگرانم کرده‌ . تورو خدا بگید چیکارکنم . مردم از نگرانی

شقایق
شقایق
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

منم نگرانم مشکل بچه منم هست دارم دق میکنم ب خداااا

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  شقایق

سلام شقایق عزیز وقتت بخیر
عزیزم میفهمم و درکت میکنم که نگران فرزند دلبندت باشی اما بهتره تمام تلاشتو بکنی در این مورد بیشتر اگاهی داشته باشی در مورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) تا بتونی خیلی بهتر از فرزند مراقبت کنی و از بهترین متخصصین این حوزه هم کمک بگیری امیدوارم هر چه سریعتر سلامتی شونو به دست بیارن و خوشحال باشی.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به 

سلام وقت بخیر دوست عزیز
امیدوارم حالت خوب باشه، بله پیگیری همیشه گام اول درمان محسوب میشه و برای شروع هم میتونی از بهترین متخصص عفونی کمک بگیری

ساسان
ساسان
1 سال قبل
پاسخ به  فرشته

برای سرفه یکمی زردچوبه توی اب گرم معجزه میکنه درجا قطع میشه سرفه
ولی تب من خودم درگیرشم هر ۱۲ ساعت استامینوفن میندازم

محدثه
محدثه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید.دختر من ۵سالشه تب کرده بود بردم دکتر اماخوب نشده فقط شباتب میکنه میشه راهنمایی کنید

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  محدثه

پیش دکتر حسین اخوان زنجانی فوق تخصص بیماری های تب دار ببرید کارش عالیه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام ببخشید مطبشون کجاست

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام،وقتتون بخیر.
امکان داره تب بالا باعث آسیب به رگهای مغزی و خونریزی مغزی تو کودک بشه؟

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام وقت بخیر دوست عزیز، متاسفانه تب بالا برای کودکان بسیار مضر و خطرافرین هستش بله در صورت عدم درمان و کنترل تب ممکنه آسیب های جدی به کودان وارد بشه در این مورد هم میتونید بیشتر مطالعه کنید. تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/)

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام دوست عزیز وقتت بخیر ، ممنون از نظری دادید اما اینطور نیست که صرفا فقط و فقط یک پزشک فوق العاده باشه خداروشکر ما پزشکان متخصص بسیار خوبی در سطح کشور داریم هم اکنون میتونن به صورت انلاین به مراحعه کننده خدمات مشاوره انلاین از بهترین متخصص عفونی داشته باشن و تو هر ساعتی از هر جای کشور حال بیمارشونو خوب کنند.

هلاله
هلاله
2 سال قبل

سلام من پسرم ۷ سالشه گوش سمت راستش نزدیکه ۷ روزه خیلی درد میکنه و تبش هم زیاد میشه و وقتی و آموکسی کلاو بهش میدم میگه درد گوشم خوب شده ولی بعد ۶ ساعت دوباره تب میگیره این یعنی چی چیکار کنم خیلی از تبش میترسم

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  هلاله

حضورا به پزشک حتما مراجعه کنید.

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام داداشم ۳۹ ونیم تب داره فکرکنم آنفلانزا یا کرونا گرفته دارو بهش دادیم سرفه داریم

رها
رها
1 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام دخترم 9سالش از غروب تب داره تبش 40،3بوده شیاف زدم استامینوفن دادم تازه الان تبش 39،9شده میتونم الان بازم شیاف بزنم یا اینکه خطر داره ممنون میشم پاسخ بدین

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  رها

شیلف دیکلوفناک بزن ولی نصفشو زود میاره پایین

هامین مرحمتی
هامین مرحمتی
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام اقا دکتر پسرم ۱۱ ماهشه تبش بالای ۳۷ هست چکار کنم شیاف استفاده میکنم براش شربت استامینفون استفاده میکنم بعدش هم خودش عفونت خون داره

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  هلاله

سلام دختر من هم این علائم داره چکار کنم

۲
۲
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

مثل اینکه آنفلوانزاست علائم همه بچه هامون یکیه.
بدتر ازهم گرفتگی بینیه که تمومی نداره. پسر من خیلی خروپف هم میکنه تو خواب. احساس خفگی داره نمیدونم چیکار کنم.

افسانه
افسانه
1 سال قبل
پاسخ به  ۲

دخترمنم یک ماهه گرفتگی بینی داره هرکار کردیم دکترم بردیم خوب نشده الانم تبش هی میره بالا کاش این ویروس لعنتی زود شرش رو کم کنه

✨
1 سال قبل
پاسخ به  افسانه

سلام
ممکنه سینوس هاش عفونت داره
حتماً پیگیری کنید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  ۲

سلام بخور روشن کنید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  ۲

بخور روشن کنید

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  ۲

سلام دوست عزیز وقتت بخیر بهتره هرچه زودتر برای شرایط سلامتی پسرت به یه مشاوره آنلاین بیماریهای عفونی تب دار نیاز داری تا نسخه مناسب شرایط رو تجویز کنه البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد تب کودکان مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده. امیدوارم حال پسر عزیزت هر چه زودتر بهتر بشه.

آیلین
آیلین
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

تو رو خدا یکی بیا راهنماییم کنه..دخترم خروسک گرفته .یک ماه نیست که گرفته آمپول دگزا دوتا زد خوب شد..الان دیگه دکتر نمیده میگه خطرناکه ولی بچم خفه س

اسماعیل آتش آب پرور
اسماعیل آتش آب پرور
1 سال قبل
پاسخ به  هلاله

سلام دختر من هم این علائم داره چکار کنم تب بالا، گوش درد،،،،

ندا
ندا
1 سال قبل

سلام خوبید ؟ خسته نباشید . یکی از دانش اموزان ما دیشب تب کرد ولی هیچ کدوم از علایم سرما خوردگی رو نداره . صبح مادرش زنگ زد گفت تبش قطع شده . خواستم بپرسم نگران کننده ست . امروز پیش ما کلاس داره .

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  هلاله

سلام هلاله عزیز وقتت بخیر
امیدوارم هرچه سریعتر حال فرزند دلبندتون خوب بشه، بهتره از متخصص متبحر حوزه عفونی و تب به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماریهای_عفونی_تب دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیری تا نسخه مناسب شرایط رو تجویز کنه البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد تب کودکان (https://www.darmankade.com/blog/fever-induced-seizures-are-the-most-common-type-of-seizures/) مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده.

ملیح
ملیح
2 سال قبل

با سلام
پسر من ۹سالشه نزدیک یک هفته بود سرما خورده بود سه روزم میشه که تب داره دکترم بردم سرم داد داخل سرم آمپولم زدن ولی باز شب تب کرد چیکار کنم؟

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  ملیح

سلام. پسر منم یک هفته است که تب میکنه. شربت اموکسی سیلین هم مصرف ولی خوب نشده هر 12 ساعت که اثر شیاف 5 میلی دیکلوفناک تموم میشه تب شروع میشه. از دوستان هرکس که به نتیجه رسیده اطلاع رسانی کنید

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام محمد عزیز وقتت بخیر
امیدوارم هر چه زودتر حال پسر گلت بهتر بشه . اما بهتره برای رسیدن به نسخه مناسب و نتیجه مفید که بهبودی حال فرزند دلبندته #مشاوره_آنلاین_بیماری_های_عفونی_تب_دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) کمک بگیری، البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد #تب_کودکان(https://www.darmankade.com/blog/fever-in-children/) مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده.

عسکری
عسکری
2 سال قبل

سلام پسرم 3ماهشه آبریزش بینی تب وسرفه داره بردم دکترشربت ستیریزین واموکسی سیلین واسپری بینی داده روی برگه راهنمای اسپری خواندم نوشته برای کودکان زیر شش سال استفاده نشود چیکارکنم

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  عسکری

سلام نده

مهران
مهران
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

به هیچ عنوان دارو هایی که در بروشور آنها نوشته نشده که برای کودک شما مجاز است استفاده نشود

سوگند
سوگند
2 سال قبل
پاسخ به  مهران

برادر من دوز دارو مهمه
دارویی که برای کودکان بالای شش‌ماه داده میشه ۱۲ ساعتی هست با مقدار بالا کودکان زیر ۶ ماه یک بار در شبانه روز با دور خیلی پایین دارو نخوره بجه کل بدن درگیر میشه

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  سوگند

سلام سوگند عزیز، وقت بخیر
میتونی برای دریافت راهنمایی در مورد دوز داروهای کودکان با یه پزشک متخصص عفونی به صورت #مشاوره_آنلاین_بیماری_های_عفونی_تب_دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) ارتباط بگیری، البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد #تب_کودکان(https://www.darmankade.com/blog/fever-in-children/) مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمیگیره اما بهت اطلاعات خوبی میده.

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  مهران

سلام مهران عزیز، وقتت بخیر
بله همینطوره همیشه باید بر اساس دستورالعمل ها داروها استفاده بشوند. ممنون از نظرت

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  عسکری

دوز دارو مهم بچه من ۴۰ روز همین دارو با دوز خیلی پایین براش تجویز شده

گیرا
گیرا
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

لعنت به این آنفلوانزا

تیم پزشکی درمانکده
تیم پزشکی درمانکده
1 سال قبل
پاسخ به  عسکری

سلام عسکری عزیز
وقت بخیر، میتونی به صورت آنلاین از طریق #مشاوره_آنلاین_بیماری_های_عفونی_تب_دار (https://www.darmankade.com/c/infectiology/) از بهترین متخصص عفونی کمک و مشورت بگیری، البته بهتره که برای داشتن یه پیش آگاهی یه مقاله در مورد #تب_کودکان(https://www.darmankade.com/blog/fever-in-children/) مطالعه کنی خیلی هم زمانتو نمی گیره اما بهت اطلاعات خوبی میده.

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام وقت بخیر بچم دوسالونیم داره تب کرده تبش پایین نمیاد چکارکنم

فروزان
فروزان
2 سال قبل
پاسخ به  محمد

باید تنشویش کنید از حوله خیس میتونید استفاده کنید اما چون کوچک هست بهتر که دست خودتون را خیس کنید تا سرد شود به شکم فرزندتون مدام بگذارید تا تبش پایین بیاد
همزمان هم از شیاف استامینوفن استفاده کنید
طریقه تن شویه کردن و پایین آوردن تب را در کتاب کودک من نوشته آقای دکتر فیض کامل توضیح داده شده

امیر
امیر
1 سال قبل
پاسخ به  فروزان

الان دخترم از تب داره میمیره، پاشم برم کتاب بخرم؟؟؟
خب یکم توضیح میدادی :/

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  امیر
السا
السا
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام عزیزم باید پاشویش کنی حالش بد تر میشه کتاب واسه چی خودت براش قصه بگو… بعد با حوله خیس صورتشو خیس کن خشکش نکن بزار با دمای بدنش خشک بشه پاشو توی آب هم بزارالبته یکم توی آبه نمک بریز

صادقزاده
صادقزاده
2 سال قبل
پاسخ به  محمد

دخترم تبش بلا۳۸ هستش باید چیکار کنم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  صادقزاده

شربت استامینوفن دوبرابر وزنش مثلا ۲۰ کیلو رو ۲۰ سی سی .
اگه نوزاد هستن مثلا ۵ کیلو ۱۰ قطره .
با پاشویه
به حوله نمناک به پیشانی،زیر بغل،روی سینه و کشاله ران

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

توروخدا اطلاعات ندارین ترین ۲۰ کیلو ۱۰ سی سی

ناصر
ناصر
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

دوستی که میفرمایید ب وزن بیست کیلو ، بیست سی سی، اشتباه میگی درواقع ب وزن بیست کیلو ده سی،سی هستش.. اطلاعات اشتباه ندین

مهرناز
مهرناز
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

2۰کیلو ۲۰ سی‌سی اشتباهه ندی اصلا اشتباههه

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

۲۰ کیلو ۲۰ سی سی مگه بچه رو میخواید بکشین

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

دقیقا
چه خبره بیست سی سی
الان پسر من18کیلو هست
دکتر گفته 8سی سی
ولی خب من خودم یه قاشق مرباخوری بهش میدم

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

کارو سخت نکنید اگر وزن کودک 10 کیلو هست دو برابر وزنش یعنی ۲۰ قطره استا اگر ۲۰ کیلو هست ۴۰ قطره
بهداشت اینطور به من گفت

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

شربت نصف وزن و قطره دو برابر وزن با هم اشتباه نکنید

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

یعنی چی دوبرابر وزن!!!!
عزیزم بیست کیلو نهایت ۷ سی سی شربته
یک دوم وزن باید بدین نه دوبرابر!!

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

روشربت تایلوفن وزن و سن بچه و مقدار مصرفش هم نوشته پسر من ۱۱سالشه بهش بیست سیسی میدم با توجه به وزنش نصف وزنش تقریبن

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

شربت رو باید نصف وزن بدی…قطره رو دوبرابر وزن….اطلاعت علط ندین

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام ببخشیدشربت باقرص استامینفون فرق نمیکنه هرکدوم بدیم؟

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام
همسرم یه سه سالی میشه که تب می‌کنه
اوایل ماهی یکبار بود ، بعدها هفته ای شد
انواع و اقسام آزمایش ها رو انجام داده ولی علت ش هنوز مشخص نشده
لطفاً اگر که امکان ش هست راهنمایی کنید

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

دکتر جان هنوز جواب کامنت می دهید

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

نه هوا گرمه حال نداره

ارزو
ارزو
2 سال قبل

سلام دکتر پسرم سه سال و ۸ماهه دو روز دو شب تب داره البته شبا بیشتر خیلی هم دیر پایین میاد ۳۹ درجه است چکار کنم

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

درود صبح بیدارشدن چون تو حیاط خوابیده بودم وسرد بود .
اومدن داخل تبم ۳۷/۴ بود بعد اب دهنم را که میدادم پاییدرد میگرفت بعدش رسید ب ۳۸ و الن ۳۹ درجه رسیده وفقط دماغم گرفته

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام آقای دکتر من ناگهانی در یک ثانیه دچار تبولرز شدم وسوزش ادرار شدید ومرتب دستشویی می رفتم امروز8روزگدشته وتبم بااستامینوفن بعد از سه روز قطع شد دکتر برام سیپرو فلوکساسین 500تجویز کردند 10عدد بود و3عدد دیگه مونده ما هنوز سوزش دارم است کرونا هم بعد از 3روز دادم کرونا هم نبود هنوز تحمل سرما ندارم ضمنا قرص فلویو پردازیم 1هم شبی یک عدد مصرف میکنم برای معده دکتر دادند ۶۰ عدد بوده و۴۲ عدد خوردم

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  مریم

9

سعید
سعید
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام دختر من 13ماهه می‌باشد تب داشت بعد از استفاده از شیافت الان دمای بدنش به 35/9 رسیده آیا این دمای بدن خوبه یا بد

آوا
آوا
2 سال قبل

سلام تب دخترم ۳۸ درجه س لازمه پاشویه کنم یا با دستمال روی پیشونیش بر طرف میشه

عالی
عالی
2 سال قبل

سلام آقای دکتر تو رو خدا من رو راهنمایی کنید پسرم ۱۱ ماهه است یه هو تب کرد درجه ۳۸ بود بردمش دکتر دارو دادخوب شد این کار رو در ماه سه بار انجام داد یعنی تب کرده دلیلش چیه من باید چی کار کنم ممنون

ابوالفضل
ابوالفضل
2 سال قبل

سلام آقای دکتر علت تب شدید چی هست و خطرات آن چیا می‌تونه باشه

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

س
لام خسته نباشی من پسرم 5سالش هست از ظهری تب میکنه از عصری هم میگه چشام درد میکنه حتی نمیتونه به نور نگاه کنه احتیاج هست ببرمش دکتر

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

باسلام دخترم ۵سالشه بایخورده گلو درد مریضش اغاز شده وتبش از فن م۳۷و۸تا۳۷درنواسان هست بعضی اوقات یهو میاد پایین ۳۶و۵ میاد دارویداموکسی کولا
۳۱۸با پروفن مصرف میکنه احتمال گرونا هست توهیت زنجیر زنی بوده

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من بچه سه ساله دارم شیش روزه باهم کرونا گرفتیم که تب و لرز شدید داشتیم در روز دوم دکتر رفتیم و دارو رو شروع کردیم پسرم یدونه سرم هم زد در روز چهارم هردو حالمون خوب شد اما در روز پنجم در حالی که هنوز دارو هاش رو میدادم باز هم تب بالایی سراغش امد به زور دارو و پا شویه قطع شد اما تا الان سه بار دیگه اینجوری شده باید چیکار کنم

زهره
زهره
2 سال قبل

سلام پسرم دوروز اسهال بود الان باز تب کرده تب پاین نمیاد چه کار کنم از چی آقای دکتر

R.ab
R.ab
2 سال قبل

سلام ببخشید من دوستم یه شب بدنش داغ میکنه و درد میگیره و به مامانش میگه بریم دکتر حالشم خیلی بد بوده و ۱۸ سالش بوده فکنم ، بعد دکتر بهش چند تا قرص میده و خب نمیدونم چه قرصی بوده چون حتی نمیدونست چه ویروسی گرفته فقط میدونست دیگه این قرصا اثر ندارن و نمیتونه غذا بخوره میگه هر وقت غذا میخوره بدنش میسوزه دمای بدنشم ۴۰ درجه هست و خیلی لاغر شده میشه بگین چه مشکلی داره این ممکنه باعث مرگش شه…:(((((((

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام، دخترم حدوددوسال ونیمه هست،یک ماه هست سرهرچهارپنج روزدوروز وشبش راتب داره،علائم سرماخوروگی حالت تهوع،داره،بردمش دکترچندبار،بازم تب میکنه سرچندروز،چکارانجام بدم ایاکروناست

somayeh
somayeh
2 سال قبل

سلام من قبلا حدود ۱سال پیش تب ۴۰داشتم هرروز مراجعه کردم دکتر بستری شدم
یکم بهترشدم دیگه پیگیری نکردم
دوباره ۴روزه تب میکنم شدید درصورتی ک استخوونام میترکه و بدنم داغ میشه نمیفهمم چیکارمیکنم
بنظرتون چیکارکنم تبم خیلی بالاس میترسم مث پارسال عفونت نگرفته باشم

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام وقت بخیر دخترم چهار سالشه آقای دکتر دو روزی هست من و همسرم دچار کرونا شدیم وبعد دخترم به پزشک مراجعه کردیم شربت استامینوفن و اموکسیسیلین تجویز کردن ولی دختر من هنوز تبش قطع نشده کم وزیاد میشه ولی قطع نشده دخترم بدنش خیلی ضعیفه به نظرتان چیکار کنیم که تبش قطع بشه .

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام من ۳۶ سالمه و با همسرم سه دوز واکسن سینوفارم زدیم. متاسفانه همسرم‌ کرونا گرفت و دو روزه حالش خیلی بهتر شد ولی منم ازش گرفتم و الان سه روزه مداوم تب دارم شدید با قرص تب بر و دستمال خیس هم یکم خوب میشم باز ادامه داره. تب سنج ندارم ببینم چنده. دو روز اول سردرد و استخوان درد مخصوصا کمر درد شدید داشتم که الان بهتر شده ولی گلوم داره درد میگیره. خوابم هم دچار اختلال شده و دو شبانه روزه نخوابیدم. خیلی خیلی بیحالم بیشتر از ۵ قدم نمیتونم بردارم. نیازه دکتر برم یا درمان خانگی انجام بدم ؟

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

حتما دکتر مراجعه کنید

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام آقای دکتر دخترم از دیشب تب کرده تب 39/5صبح بردم دکتر سرم و آمپول تب زده و گفته کروناس ظهر هم بهش قرص استامینوفن دادم ولی هنوز تب 39/2درجه داره خیلی نگرانم چیکار کنم میتونم شیاف بگیرم واسش 12سالشه با وزن 56

امیر
امیر
2 سال قبل

باسلام دمای بدن من ۳۷/2 درجه هست سنم ۵۳ سال خوبه یا تب خفیف دارم

طاها
طاها
2 سال قبل

سلام چیکار کنم تب پسرم پایین بیاد شیاف دادم اثر نکرد

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  طاها

ح

طاها
طاها
2 سال قبل

سلام چیکار کنم تب پسرم پایین بیاد دکتر بردم دارو شیاف داد ولی نیومده پایین حالا چیکار کنم 38,8هست

دیانا
دیانا
2 سال قبل

سلام آقای دکتر دوستم دیروز سرما خورده بود و من باهاش بیرون بودم‌ صبحش تب‌ کردم چیکار کنم خیلی شدیده دکتر هم رفتم میگه مسکن بخور

حمیده
حمیده
2 سال قبل

سلام پسرم ۱۵ماهشه تب داره هرچی استامینوفن میدم بالا میاره چیکار کنم؟

رویا
رویا
2 سال قبل

امروز تبم روی 38خوبه یانه

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  رویا

بستگی به شرایط داره

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  رویا

عالیه تبت تبریک هههه

محمد
محمد
2 سال قبل
پاسخ به  رویا

عالیه تبریک

محمد
محمد
2 سال قبل
پاسخ به  رویا

بهتر از این نمیشه خخخ

مینا
مینا
2 سال قبل

من از شنبه ۱مرداد بدن درد و تب لرز گرفتم و گلویم درد میکرد دیروز هم بدتر شد وهمین طور سرم و گوشم ویکم معده درد دارم هنوزم

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام پسر2 ساله ام تب داره از صبح آیا لازمه به دکتر مراجعه کنم نشانه چیست

محیا
محیا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید پسرم یک سالو یک ماهشه چند روزه تب کرده دکتر میبرم میگن داروش فقط داروهای ضدتب و مسکنه امشب دوبار بالا اورده چکار کنم؟

نیکا
نیکا
2 سال قبل
پاسخ به  محیا

من تبم۳۶ رو ۶ هست خطرناکه؟؟

Aliakbar Alizada
Aliakbar Alizada
2 سال قبل

سلام برادرم تبش بالا است چه کار کنم از چه داروی استفاده کنم‌

حدیث
حدیث
2 سال قبل
پاسخ به  Aliakbar Alizada

استامینوفن

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام‌پانزده‌روز‌هرچه‌داروی.ضدتب.وازیترومایسین.وشربت.خوردم.نتیجه‌نداده.دوآمپول.هیدروکورتیزون‌وبتامتازون‌.ال.آ.زده‌ام.فقط‌عطسه.وریزش.آب‌بینی‌لطفا‌راهنمایی‌فرمایید

سیدرسول‌طباطبایی
سیدرسول‌طباطبایی
2 سال قبل

سلام‌آقای‌دکترمدت۱۷روزاست‌آمیکرون‌گرفتم‌‌سرفه‌ام‌قطع‌شده‌آستومینوفن.وقرص‌سرماخوردگی‌وکپسول‌آزیترومایسین‌دکتردادآمپول‌بتامتزون.ال.آ.وآمپول‌هیدروکورتیزون.تزریق.کردم.مشکلم.فقط‌عطسه‌ریزش.آب‌ازبینی‌است.دکترجان‌چی.بخورم.لطفاراهنمایی‌فرمایید.ممنونم.طباطبایی.اقلیدفارس

حمید رضا
حمید رضا
2 سال قبل

بگم 5 سالشه 1 ماه در

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

س

سنا
سنا
2 سال قبل

سلام آقایی دکترمن داداشی دارم ۱۳سالشه هرچند وقت یه بارتب میکنه تاسه شب هم ادامه داره بعداون خوب میشه بنظرشمامشکلش چیه ممنون ازلطفتون

حمید رضا
حمید رضا
2 سال قبل

سلام دکتر بچی من ماه پیش تب کرد با استامینفن خوب شد الان دوباره تب کرده علتش چی

مهدی
مهدی
2 سال قبل

سلام من سه روزه تب دارم، چندبار تا مرحله لرز هم رفتم، روز اول جلوی سرم به شدت درد میکرد. ترشح پشت حلق هم دارم ولی چرکی نیست، دکتر رفتم گفت حلق عفونت داره ولی چرکی نیست. سرماخوردگی بزرگسالان و شربت گل بنفشه و چیزهایی که خودم میدونستم و دکتر گفته بود خوردم. ولی تبم قطع نشد. تب کم میشه باز میره بالا! الان بعد سه روز فقط همین تب رو دارم. (نکته: داشتم بررسی میکردم من بعد از زدن واکسن هر دو یا سه ماه مریض شدم!) به نظرتون چی بخورم که تبم قطع بشه؟

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  مهدی

گل بنفشه یا علمی یا سنتی هر دو باهم جور در نمیاد

عرفان
عرفان
2 سال قبل

سلام خسته نباشید سه روزه بچم تب شدید داره دکتر بردم خوب نشده باید چکار کنم مشکل بچه من چیه که اینجور تب میکنه

احسان
احسان
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
ممنونم از دکتر عزیز
پسرم از صبح تب شدید داره شربت سفالکسین ۲۵۰و شیاف ۱۲۵ براش گذاشتیم دوتا آمپول سفازولین و کوتریزون بهش زدیم
الان خوابیده پاهاش مثه یخ سرد میمونه از شکم به بالا تب داره تبشم از ۳۸ میزنه بالا
الان نمیدونم چکار کنیم

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  احسان

سلام تب در اثر ویروس کروناست

احسان
احسان
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
ممنونم از دکتر عزیز
پسرم از صبح تب شدید داره شربت سفالکسین ۲۵۰و شیاف ۱۲۵ براش گذاشتیم دوتا آمپول سفازولین و کوتریزون بهش زدیم
الان خوابیده پاهاش مثه یخ سرد میمونه از شکم به بالا تب داره تبشم از ۳۸ میزنه بالا
الان نمیدونم چکار کنیم

پ ن
پ ن
2 سال قبل

سلام دخترم ی سال و۵ماهشه دیروز تالاتب کرد سروگردن وشکم تب دارن دستاش سردن قطره هم بش دادم بنظزتون چکارکنم ببرم دکتر یاخودش خوب میشه

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  پ ن

سلام امروز تب دارم سردرد هم دارم سه ماه گرامی قلب. باز کردم چه کنم خیلی استرس دارم

محمد
محمد
2 سال قبل

ببرش دکتر

یزدانی
یزدانی
2 سال قبل

سلام آقای دکتر من دخترم ۱۴ ساله هست دیروز واکسن سینوفارم دوز اول زد از شبش شوهرم با سردرد و تب و بدن درد افتاد خیلی نگران دخترم هستم تب شوهرم روی ۳۸/۵ میره که با نوافن پایین میاد

پریا
پریا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
دختر من ۲سال و نیمشه و دو روزه تب داره روزه اول تبش تا ۴۰هم رفت بهش هر ۴ساعت استا میدم و هیچ علاعمی جز تب نداره، روز دوم هم تبش ۳۸ هست بعضی وقتاهم یک لحظه میلرزه. چکار باید بکنم؟

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام ممنون از وقتی که می گذارید من تست کویدم مثبت هست و از سه شنبه دارو گرفتم (این پیام رو پنج شنبه ساعت ۱۱ شب نوشتم) فقط استامینفن و دیفن هیدرامین مصرف کردم به دستور پزشک متخصص عفونی … فقط تب داشتم و سرفه. الان سرفه ام کم هست ولی تبم قطع نشده با استامینفن رو ۳۷.۹ قرار می گیره. نیاز هست کار دیگه ای انجام بدهم. تا چند روز تب طبیعی هست؟

مجید
مجید
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
همسرم کرونا مثبت شده و از ۸ آبان علائم داشت
الان درحال مصرف دارو هست، اکسیژنش کمتر از ۹۴ نشده تا حالا، علایم فعلی تب ۳۸/۵ درجه، لرز، و سرفه هایی که اکثرا خلط دارن و برخی هم خشک، بعلاوه خستگی.
استامینوفن ۵۰۰ رو ۶ ساعت یکبار استفاده میکرد که امروز از ساعت چهارم بعد از قرص، تبش میره بالا و مجبور میشه زودتر بخوره.
آیا نیازه باز هم بریم دکتر یا باید به مصرف همین داروها ادامه بده؟
داروها:
ویتامین c
استامینوفن ۵۰۰
دکسترومتورفان
سرماخوردگی
فاویپیراویر
ازیترومایسین
فاموتیدین

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
2 سال قبل
پاسخ به  مجید

سلام
وقت بخیر
اگر تب ادامه پیدا کرد یا مجددا ایجاد شد، مهمه و باید مراجعه کنید.
صرفا بالا بودن سطح اکسیژن خون کافی نیست

سمانه
سمانه
2 سال قبل

سلام خسته نباشيد دوروزه نيم درجه تب دارم با استامينوفن يكم مياد پايين دوباره مى شه ٣٧/٨ و اينا يكم خارش گلو داشتم كه ازيترومايسين خوردم بهتر شدم الان فقط يكم بينى هام كيپ شده سرفه هم كم داشتم كه بهتر شده اكسيژن خونمم خوب هس و تنگى نفس ندارم احساس مى كنم با استامينوفن تبم قطع نمى شه بدنم به ژلوفن بهتر واكنش نشون مى ده مى تونم ژلوفن بخورم در ضمن بدن درد هم ندارم

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  سمانه

سلام من همش بی حالم و سردر دارم از نظر خودم تب هست و بدنم هم داغه ولی به دکتر که مراجعه کردم و تمام آزمایش هام رو دادم گفت هیچ مشکلی نداری پس من الان چکار کنم؟چرا بدنم هنوز داغه و بی حالم ؟من ۱۴ سالمه

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر .دکتر ممنون میشم جوابمو بدین همسرم کرونا داره .۱۰ روزه از شروع علائم کروناش میگذره .و توی این ۱۰ روز تب میکنه و با استامینوفن قط میشه باز تب میگیرتش.سی تی اسکن داده ۵ درصد درگیره.علت این همه تب چیه که قطع نمیشه؟اکسیژن خونش ۹۵ هستش

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
2 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام
وقت بخیر
علت ادامه دار شدن تبشون، درگیری ریوی ایشونه.

مینا
مینا
2 سال قبل

اقای دکتر منم دقیقا دو هفتس که میگذره و همچنان تب دارم ، اگه ریه هام درگیر باشه باید چیکار کنم؟ اینکه گفتین نشانه ی درگیری ریه هستت راه حلش چیه؟

آیلار
آیلار
3 سال قبل

با سلام و خدا قوت
آقای دکتر ما خارج از ایران زندگی میکنیم، هفته پیش جمعه همسرم شب تب و لرز داشت استامینوفن دادم فرداش رفتیم تست دادیم، همچنان 38.5 تب داشت. پس فرداش اعلام کردن مثبت شده و بلافاصله داروی favicovir رو آوردن خونه تحویل دادن و به مدت 5 روز همسرم مصرف کرد دو روز اول هر دوزش 8 قرص بود و بقیه روزها هر دوزش 3 قرص بود. توی اون 5 روز اصلا تب نداشت ولی روزی که داروش تموم شد تا به امروز به مدت 3 روزه که تب و لرز داره. اینجا دکترش گفتن که تب داشت هر 6 ساعت قرص پارول رو مصرف کنه، امروز روز 9 هست از روزی که تب و لرز داشت(یعنی از شب جمعه)، تا به امروز بدن درد و تب داشت سرفه نداره فقط گاهی یک بار سرفه کوچیک میکنه شبها اصلا سرفه نداره اقای دکتر دستم به دامنتون خواهش میکنم راهنماییم کنین که این تب و لرز رو جدی بگیرم ببرمش سی تی اسکن یا نه چون اینجا گفتن علایمت چون فقط تب هست نیاز به سی تی نداره خیلی استرس دارم که نکنه یهو ریه هاش دارن الان شروع به درگیر شدن میکنن که تب و لرز گرفته، تبش دو شبه 38.8 میشه و با مصرف پارول میاد پایین ولی بعد از 5 ساعت باز تب میره به بالای 38، به نظرتون هر 5 ساعت میتونم پارول رو بدم

هاجر
هاجر
3 سال قبل

ما پنج روزه که کرونا گرفتیم دقیقا.با مصرف استامینوفن ۵۰۰ تب بعداز پنج روز پایین اومده و روی ۳۶.۶ الان باید مصرف قرص را قطع کرد یا خیر؟
راه حلی برای سرفه و گلو درد وحود دارد؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
2 سال قبل
پاسخ به  هاجر

اگر بعد از پنج روز برای پایین آوردن تب هنوز نیاز به تب بر هست باید معاینه و بررسی های بیشتر انجام بشه.

زهرا
زهرا
3 سال قبل

سلام دخترم یک سال و ۱۷ روزشه از دیروز تب و اسهال و استفراغ داشته بردمش متخصص اطفال دارو دادن و از زمانی که استفاده کردم استفراغ یک بار بیشتر نداشته اما همچنان اسهال داره و دمای بدنش میره بالا با پاشویه و شربت استامینوفن کنترل کردم اما بی حاله و غذا رو پس میزنه و فقط شیر خودمو میخوره باید چیکار کنم‌ لازمه دوباره ببرمش دکتر

نازنین
نازنین
2 سال قبل
پاسخ به  زهرا

سلام من یک بچہ یک سال ونیمہ دارم یک سری مریض شد بردم دکتر دارو داد خوب شد ولی بعد از چند روز دوبارہ فقط ہم تب دارہ باشیاف استامینو فن پروفن ہم بہ زور پایین میاد علت چیست تشکر

neda
neda
3 سال قبل

سلام و عرض ادب آقای دکتر مادرم هفته پیش علایمشون شروع شد اول کمردرد و تب، از روز سوم سرفه خشک (خیلی کم) روز پنجم و ششم اسهال و سردرد و معده درد داشتن روز هشتم حالشون خیلی خوب بود و فکر میکردیم دیگه تمون شد اما امروز که روز نهم هست دوباره تب و بدن درد دارن سرفه هم همچنان دارن تب ۳۸ با خوردن استامینوفن بلافاصله نرمال شد ولی بدن درد همچنان دارن ، خیلی نگرانم شدت بگیره بیماری، نیاز به اسکن ریه یا اندازه گیرس اکسیژن هست؟

مقدم
مقدم
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر چند شب پیش ودر چهارشب پیش همسرم سردرد و تهوع داشت صبح حالش خوب شد غروبش دختر بزرگم حالت سرماخوردگی و تب و سنگینی سر داشتند که روز دوم دخترم خودم ، سرفه و آبریزش بینی و کمی بدن درد داشتم که الان بهترم .اما روز دوم من هم دختر کوچیکم تب کرده و سرفه تک میکنه و بینیش کیپ شده.آیا کروناست؟ چیکار میشه کرد؟

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  مقدم

ہم

Niloofar
Niloofar
3 سال قبل

سلام ، وقت بخير
دكتر ما خانوادگي به كرونا مبتلا شديم و رو بهبودي هستيم اما پدرم ديابت (كنترل نشده) داره البته از وقتي مبتلا شده روزي 2 عدد متفورمين مصرف ميكنه و بسيار شديد تر از بقيه خانواده مبتلا شده و علائمش شديد تره و الان 5 روزه كه تب داره 38-38.5 عموما و استامينوفن مصرف ميكنه ولي هنوز تب قطع نشده ممكنه خطرناك باشه ؟ و اين كه روز سوم اسكن كردن 15 درصد از ريشون درگير شده بود و اكسيژن خونشون الان 92-93 هست ، ايشون تقريبا يك ماهي هم هست كه دو دوز واكسن سينوفارم رو هم زدن با اين وضعيت ايشون جاي نگراني وجود داره يا خير ؟ نياز به بستري هست؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
2 سال قبل
پاسخ به  Niloofar

سلام
وقت بخیر
تبی که ادامه پیدا کنه مهم هست و حتما باید بررسی های بیشتر انجام بشه مخصوصا برای ایشون که در گروه پر خطر هم قرار دارند. حتی اگر هر دو دوز واکسن رو زده باشن.

عاطفه
عاطفه
3 سال قبل

سلام بابای من ۶۵ سالشه نزدیک ۱۲ روزه کرونا گرفته دکتر بردیم گفتن خفیفه ولی چنروزه حالش بد شده همش تب و لرز میکنه هنگام تبم بدن درد هم داره روزای اول سرفه داشت ولی الان سرفه نداره فقط تب و لرز و بدن درد داره مایعات هم زیاد میدیم میخوره لطفا بگین چیکار کنیم براش حالش خوب بشه؟

لیلا حق پرست
لیلا حق پرست
3 سال قبل

باسلام اقای دکتر شوهرم یازده روزه کرونا الفا گرفته بعداز گذشت یازده روز خداروشکر بهترشدن میخاستم ببینم چند روز دیگه باید قرنطینه باشیم امادختر یکساله ای دارم تقریبا۳۶ساعته که تب۳۶.۵تا۳۷.۸داره قرنطیه هستیم واز داروی ابوپروفن وسرماخوردگی واستامنیفن براش استفاده میکنم پایین میاد تبش ولی باز میره بالا.لازمه به دکتر مراجعه کنم

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل

سلام دکتر
چن روزی هست که ب کرونا مبتلا شدم احتمالا ۱۰ روز گذشته اما هنوز یک روز در میان احساس میکنم بدنم داغ میشه..حدودا چن ساعتی طول میکشه..استامینوفن مصرف میکنم خوب میشم دوباره فردا غروب بدنم داغه..تب رو اندازه گیری نکردم چون تب سنج ندارم و تنها هستم در قرنطینه..ایا این تب میتونه خطرساز باشه و باید ب دکتر مراجعه کنم؟؟؟علائم دیگ ای ندارم تقریبا گاهی گلوم خشک میشه و در روز شاید سه تا سرفه بزنم..ممنون

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام
وقت بخیر
تب حتما باید با تب سنج اندازه گیری بشه و با این که احساس داغی می کنید نمیشه نظر داد. اگر تب باشه مهمه و باید مراجعه کنید درمانگاه

محمد جوانبخت
محمد جوانبخت
3 سال قبل

سلام من تب بسیار بالا دارم سردرد و گلودرد هم یکم دارم امروز رفتم دکتر برام سُرُم اما هنوز خوب نشدم و دارم بدتر هم میشم من ۱۴ سالمه لطفاً کمک کنید
ممنونم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل

سلام
اگر با گرفتن داروی تزریقی، تب کاهش پیدا نکرده، باید مجددا مراجعه کنید درمانگاه.

امیرطاها
امیرطاها
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
پسرم 3 سالشه و امروز ساعت 7 بعدازظهر یهو تب کرد طوری که بدنش داغ شد و بیحال شد ولی باز بعدش خوب شد و چای و مایعات و غذا خورد و بعد حالش بهم خورد وکمی تبش پایین اومده و خیلی به مایعات نیاز داشت و دوساعت قبل از اینکه بخابد یک لیوان آب پرتقال درخواست کرد و بهش دادم و چای هم خورد
ولی بازم کمی تب داشت تا اینکه شیاف زدم و تبش پایین اومد الان هم خابیده
میگم این تب مشکلی نداره؟

شادی
شادی
3 سال قبل

سلام جناب دکتر
من چهارشنبه شب شروع کردم به سرفه های خفیف، پنج شنبه شب لرز شدیدی به همراه بدن درد داشتم، جمعه شب تب و لرز شدید بهمراه بدن درد اما شنبه شب لرز نداشتم تقریبا و کمی تب داشتم. صبح یکشنبه که بیدار شدم دیدم توی بزاقم خون و چندین لخته ی خون هست ک این ها رو ۵ ۶ بار دادم بیرون. مشکل از لثه نبود. سرفه هام هم خیلی کم شده و تقریبا امروز تب ندارم، فقط کمی سر درد دارم، خیلی کم.

بنظرتون دلیل این خون چیه ؟ و بنظرتون تب دوباره بر میگرده ؟ یا اینکه تب قطع شده، دلیل خوبیه ؟

ممنونم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  شادی

سلام
وقت بخیر
منشا اون خون باید بررسی بشه و نمیشه همینجوری گفت به چه علت بوده.
اگر هنوز علائمی دارید بهتره مراجعه کنید درمانگاه و معاینه بشید.

مهدی
مهدی
3 سال قبل

سلام آقا دکتر خواهرم .یک هفته بیشتر کرونا گرفته الان دو روز وضعیتش خورده خوب شد.لکن امروز یهویی تب ولرز گرفت .دلیلش چیه.باید الان چی مصرف کنه

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
وقت بخیر
اگر بعد یک هفته، مجددا تب کرده حتما به درمانگاه مراجعه کنید تا بررسی های مورد نیاز انجام بشه.

طهوری
طهوری
3 سال قبل

سلام اقای دکتر
۱۲ روز قبل تب شدیدی کردم وسه روز ادامه داشت.نزد پزشک متخصص رفتم و بعد از PCRمعلوم شد کوید دارم.بامصرف استامینوفن ۵۰۰ تبم برطرف شد.آزیترو مایسین ۲۵۰طبق دستور و ویتامینهای مخصوص .ضمنابرنامه غذایی داشتم.بعد از ۱۰روز اسکن ریه دادم.ریه هام سالم است.البته شکر خدا تنگی نفس و سرفه و آبریزش هم نداشتم و ندارم . استخوان درد و ماهیچه های بدنم تا الان درد گهگاهی میکند.حرارت ودمای بدنم ۳۶تا۳۶/۸ بوده.خودم حس میکنم وقتی دمای بدنم ذره ایی زیاد میشود.اکسیزن خونم یکبار ۹۷بود واخرین بار۹۵.از ویتامینهای C&D32000&ZINKPLUSوشربت پروسپان وگایافنزین طبق دستوراستفاده میکنم .در ضمن تنها زندگی میکنم…..آیامدت قرنطینه در کرونادلتا۲۱ روزاست یا بیشتر؟
چه موقع باید مجددا تست PCRوانتی بادی بدم؟تقریبا یکماه از دوز اول واکسن من گدشته است؟لطفا راهنمایی بفرمایید
ممنونم از صبر و شکیبایی شما….ارادتمندم…..

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  طهوری

سلام
وقت بخیر
بهتره تا 18 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رو رعایت کنید.
نیازی هم به انجام تست PCR یا آنتی بادی برای خروج از قرنطینه نیست.

رضا نقی
رضا نقی
3 سال قبل

سلام
من تب رو میارم پایین ولی بعد از خواب بازم میره بالا و احساس کوفتگی میکنم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  رضا نقی

سلام
وقت بخیر، بهتره مراجعه کنید به درمانگاه و معاینه بشید. قرنطینه رو هم رعایت کنید.

آرین
آرین
3 سال قبل

سلام بنده 36 ساله هستم تقریبا 6 هفته پیش آبریزش بینی و گلودرد و سرفه داشتم بعد از 4 روز تست دادم و مثبت بود دکتر مراجعه کردم کلی دارو داد استفاده کردم گفت اگه تب داشتی برو سی تی بده بیاد ببینم ولی من دیگه سی تی ندادم چون خوب شده بودم و تب نداشتم ولی الان دو روزه اخیر قفسه سینه احساس فشار و درد دارم رفتم بیمارستان اکسیژن خون 98 تبم 37.1 گفتند خوبه با این وجود درخواست سی تی دادم گفتن نرماله گفتن از بیمارستان فرار کن ولی فشار قفسه سینه را هنوز دارم چطور ممکنه آخه تو فاصله یکماه مگه میشه دوباره کرونا بگیریم. آیا کروناست یا عوارض یا چیز دیگه ؟؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  آرین

سلام
وقت بخیر
اگر بررسی های انجام شده و بعد این مدت مشکلی نبوده جای نگرانی نیست ولی اگر احساس فشار و دردی که دارید ادامه پیدا کرد یا شدید شد، مراجعه کنید تا از نظر قلبی هم بررسی انجام بشه.

امیر
امیر
3 سال قبل

سلام. من با فردی ملاقات داشتم و فردای ان روز ایشون کرونا گرفت. منم از چند روز بعدش گلو درد دارم و الان که تقریبا ۱۲ روز میگذره سردرد هم دارم با گرفتگی بینی. اما تب و بدن درد و تنگی نفس و سرفه اصلا ندارم. میخواستم بدونم ممکنه کرونا باشه ؟

علی
علی
3 سال قبل

سلام جناب دکتر وقتتون بخیر جسارتا مادرم الان سه روزه احساس خستگی و بیحالی موقت و بدن درد موقت دارن و از امروز تب ۳۸درجه دارن احتمال اینکه مبتلا شدن باشن هستش چون با هیچکس در ارتباط نبودن

حامد
حامد
3 سال قبل

سلام اقای دکتر ….۲ روزه که تب دارم و کوفتگی بدن…میخاستم بدونم ایا کروناس…تب داشتم که با پارچه خیس و شیاف دیکلوفناک برطرف شده ولی بازم میترسم کرونا باشه…پریروز از سرکار اومدم خونه خوابیدم با چادر ولی هوا خراب شد و باد میومد و سردم شد ممکنه راهنمایی کنید…الان بدنم نرماله ولی میترسم برم ازمایش بدم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  حامد

سلام وقت بخیر، این علائم کاملا می تونه بخاطر کرونا بوده باشه.

تیمورپور
تیمورپور
3 سال قبل

سلام آقای دکتر. من همیشه ترشح ته حلق داشتم، الان ۲-۳ هفته ست تشدید شده. و ۲-۳ روزه تبم ۳۷/۳ یا ۳۷/۴ هستش. تب بر هم هر ۸ ساعت میخورم پایین نمیاد. امروز تست دادم هنوز جوابش نیومده. ممکنه کرونا باشه؟ یا سینوزیته؟ پلیپ هم دارم البته

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  تیمورپور

سلام
این علائمی که گفتی کرونا نیست. تب هم نداری. دمای بالای 37.5 درجه رو تب در نظر میگیرم.

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام دخترم ۵سالشه تبش بالا ست بردم دکتر یه آمپول بهش زدن رفتم داروهاشو بگیرم بخاطر قطع بودن اینترنت وبسته بودن سایت نتونستیم داروهاشو بگیریم الان تبش خلی بالاست دیت وپاها ش سرد ولی بدن وسرشار داغ علائم کروناست یا انفولانزاست

رزیتا
رزیتا
1 سال قبل
پاسخ به  بدون نام

سلام ببخشید من امروز داشتم میرفتم کلاس زبان رفتم توی اتوبوس قسمت زنان وایسادم کلی هل میدادن یه نفر تو صورتم سرفه کرد کلی هم اوذرخپاهی کرد تا قبل ازینکه برسم کلاس خوب بودم اما وقتی رسیدم کلاس سرم گیج میفرت بعد یک ساعت پاهام درد گرفت تا زانوهام موقعی که برمیگشتم پیاده اومدم الان هم سرم درد میکنه و هم کلی پاهام درد میکنه و حس میکنم داق هستم

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام پسر من ۵ سالشه از این ویروسیای جدید گرفته میگن انفولانزاس
الان دمای بدنش ۳۵ هست گاهی ام میشه۳۴/۸نگرانم چیکار باید بکنم؟هی دمای بدنش بالا و پایین میره دکترم بردم دوبار ولی خوب نشده قبلا هم تبش ۳۸/۶شده بود

راضیه
راضیه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسر13سالم چند روزی بود سرفه می‌کرد بعد چشمش چرک کرد الان امروز تب داره و بهش استامینوفن با قرص سرماخوردگی دادم تبش قطع شد ولی همینجور عرق میکنه میگه گرمه و جاهایی از بدنش میگه انگار تیر میکشه و درد میگیره این چه مریضی هست و چکارش کنم؟

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  تیمورپور

ج

حمیدرضا پیران
حمیدرضا پیران
3 سال قبل

سلام .من دیروز با تب شدید رفتم دکتر پس از ویزیت وصل سرم وآمپول تبم اومد پایین وبدنم سرد شد آیا مبتلا به کرونا هستم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل

سلام
اگر علائم ادامه پیدا کرده یا تکرار شده، بله احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.

ملیکا
ملیکا
1 سال قبل

سلام دختر من ۶سالشه الان ۱۲روزه ک تب داره دکتر بردم چندبار گفتن ویروسه
ایا این تب ۱۲روزه خطرناک نیس؟
انتی بیوتیک هم مصرف کردم هم سفکسیم هپ ازیترو باتجویز پزشک

پرستو
پرستو
2 سال قبل

سلام من یه دختر ۶ساله دارم که الان شیش روزه تب مداوم داره تا ۳۹/۵هم تبش میره تا دیروز بااستامینیفون به ۳۷میرسید ولی امروز استامینیفون۳۲۵ هم دادم پایین نیومدسرفه هم میکنه صداشم بدشده وقتی سرفه میکنه اگه قرص دمیترون نخورده باشه بالا میاره دوروزپیش بیمارستان کودکان مفید بردمش بهش شربت دیفن هیدرامین اسپره سالبتامول دادواستامینیفون ودمیترون بستریش نکرد چیکارکنم دوباره بردارم ببرمش بیمارستان امشب شیاف ۳۲۵استامینیفون براش گذاشتم تبش روآورد پایین

ریحان
ریحان
3 سال قبل

سلام
وقت بخیر
من دیروز صبح از سرمای زیاد از خواب بیدار شدم و درطول روز کمی شکم درد داشتم ولی از بعدازظهر تبم تا 39.1 بالا رفت به دکتر مراجعه کردم و دیشب تبم پایین اومد و کاملا توی محدوده نرمال بود ولی امروز صبح دوباره تبم بالا رفت و با خوردن دارو کنترل شد
ممکنه کرونا باشه؟
علائم دیگه ایی ندارم و دکتر گفت گلوت هم عفونت داره

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  ریحان

سلام
وقت بخیر
این علائمی که گفتید می تونه بخاطر کرونا باشه و بهتره فعلا قرنطینه رو رعایت کنید.
اگر تب ادامه پیدا کرد حتما به درمانگاه مراجعه کنید.

مینا احمد
مینا احمد
3 سال قبل

با عرض سلام
دخترم ۱ سال و ۳ ماهشه تقریبا ۱ سالگی در اثر تب ناشی از واکسن تشنج کرد الان ۲۰ روزه تبش ۳۷.۲ بردمش دکتر میگه ن نورماله تست کرونا هم گرفتن ولی خدا را شکر کرونا نبود میشه از دندون هاش باشه ؟
دکتر مشه راهنمایی کنید که تشنج تب بچه م عود نکنه خیلی ممنونم اگر جوابم را بدید

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مینا احمد

سلام
وقت بخیر
در مورد تب تشنج، وقتی تب شروع بشه، حتی اگر زود هم درمانش کنید، تشنج باز رخ میده. ولی اینطور هم نیست که هر وقت فرزندتون تب کنه حتما تشنج رخ میده. اگر تب تشنج تکرار شد یا تشنج بدون تب رخ داد اون وقت مراجعه کنید به متخصص اطفال.

محیا
محیا
1 سال قبل

سلام دکتر دخترم ۷سالشه دو روزه تب شدید داره با هیچ دارویی پایین نمیاد چکار کنم

علی پور
علی پور
3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید ،دختر ۵ساله دارم با علایم تب
و سوزش گلو و دل دردبردمم دکتر ،دکتر بهش شربت ایبوپروفن و آموکسی کلاو داد با خوردن ایبوپروفن تبش قطع شد ولی الان که دو روز گذشته رنگ صورتش زرد شده و گرفتگی بینی داره اینا نشونه کروناست؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  علی پور

سلام
وقت بخیر
این علائمی که ذکر کردید اگر با فرد مشکوک به کرونا برخورد نداشته، نه کرونا نیست.
ولی اگر تب تکرار شده باید برای بررسی های بیشتر مراجعه کنید.

محمودرضا
محمودرضا
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
من دو روزه که تب و لرز دارم تبم قطع میشه ولی لرزم هست معمولا
یک شب کنار فن اتاق خوابیده بودم ،ترموستات فن خراب شده بود تقریبا ۸-۹ ساعت در معرض هوای گرم خیلی زیاد زیر پتو بودم وقتی بیدار شدم سردرد و تب و لرز داشتم وقتی فهمیدم که ترموستات خراب بوده رفتم دوش گرفتم و یه ۲/۳ ساعت حالم خوب بود تا لرز و تب دوباره اومد و هنوز بعد ۲ روز نرفته فکر میکنم سیستم تنظیم دمای بدنم مشکلی پیدا کرده ممکنه مشاوره بدید

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمودرضا

سلام
وقت بخیر
هیچ مشکل دیگه ای نداشتین؟ فقط تب و لرز؟
بدن درد ندارید؟ ضعف و بیحالی؟ بی اشتهایی؟

زینبرکرمانی
زینبرکرمانی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید دختر من شش روزه تب داره دکتر هم بردمش گفت شاید کرونا باشه چکار کنم تبش قط بشه

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل

سلام من تبم قطع نمیشه و درد بیحالی دارم وطحالم درد میکنه مشکل چی میتونه باشه ،من دوماهه تب دارم و پایین نمیاد

مهدیه
مهدیه
3 سال قبل

سلام وقت بخیر ۴ روزه که تب ۳۸درجه دارم و روزه اول بدن درد و کمر درد هم داشتم تست کرونا هم دادم ولی منفی بود میخواستم بدونم علت قطع نشدن تبم با مصرف استامینوفن چیست؟ واینکه آیا ممکن است که تست pcr من اشتباه بوده؟؟؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مهدیه

سلام
وقت بخیر
چون طی هفته ی اول علائم، تست PCR دادید احتمال منفی کاذب بودنش زیاده.
الان تب هاتون قطع شده؟

دژار
دژار
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
پریروز بعد از ورزش بدن درد داشتم که به نظرم طبیعی بود چند ساعت بعدش حس کردم تب دارم با دماسنج اندازه گرفتم 38.2 بود با وجود تب و لرز دارویی مصرف نکردم با کیسه یخ تبمو کنترل کردم.فرداش دمای بدنم از 37.8 بالاتر نرفت ولی گاهی اوقات لرز داشتم و سرم هم یه کم سنگین بود شب قبل خواب یه آسپرین خوردم که با تب بیدار نشم.امروز که روز سومه اصلا تب ندارم ولی سرم همچنان سنگینه و حس میکنم که عفونت توی بدنم هست توی این مدت تپش قلب داشتم و دارم ( ضربان بالای 100) از همون اول پوستم جوش و تاول های ریز میزد و داره همینطور بیشتر میشه تمام بدنم هم هست مخصوصا توی پوست سر و صورتم زیاده. تاول ها فقط خارش دارن بدون درد ولی اونایی که روی پوست سرم هست درد میگیرن وقتی سرمو روی بالش میذارم. اول فکر میکردم کرونا گرفتم ولی الان نمیدونم. ممکنه آبله مرغون باشه؟تا حالا نگرفتم و واکسنش هم نزدم . 29 سالمه و سابقه بیماری خاصی ندارم .میترسم برم دکتر با یه بیماری جدید برگردم خونه لطفا راهنمایی کنین. تشکر

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  دژار

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد بخاطر کرونا هستش.
و بخاطر علائم پوستی و تاول هایی که گفتید حتما باید به مرکز درمانی مراجعه کنید.

دژار
دژار
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
دیروز بعد از ورزش یه کم احساس کوفتگی داشتم که به نظرم طبیعی اومد چند ساعت بعدش احساس کردم دمای بدنم بالاست با دماسنج اندازه گرفتم 38.2 بود دارویی مصرف نکردم با کیسه یخ تبمو پایین آوردم و یکی دو بار هم از تب بیدار شدم. امروز دمای بدنم از 37.8 بالاتر نرفته تپش قلب دارم (ضربان بالای 100) پوستم چند تا جوش چرکی زده که به نظرم تو این مدت کم غیر عادیه. بی قرار و کلافم و یه کم سرم سنگینه .29سالمه سابقه بیماری خاصی ندارم ولی یه مدتی میشه که گهگاهی تپش قلب میگیرم
ارتباط با بیمار کرونایی نداشتم البته 5 روز پیش پدرم مریض شد و خودش میگه یه سرماخوردگی ساده بوده و 3روزه برطرف شد
باید دارویی مصرف کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  دژار

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید که شامل تب هم میشده و این که پدرتون هم علامت دار شده بوده،احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه.
مایعات زیاد مصرف بشه. برای تقویت ایمنی بدن غذاهای مقوی مصرف بشه و استرس نداشته باشید. خواب منظم و مناسب داشته باشید. شربت آبلیمو عسل هم میشه استفاده کرد.
اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده، بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی همچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

دژار
دژار
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر چند ساعتی میشه که احساس کردم دمای بدنم بالاست با دماسنج اندازه گرفتم 38.2 بود یه مقدار بدن درد هم دارم که احتمال میدم به خاطر ورزش باشه .علائم دیگه ای ندارم البته هفته پیش سردرد و اسهال گرفته بودم که یک روزه برطرف شد
به نظرتون باید چیکار کنم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  دژار

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه.
تب رو با استامینوفن 500 کنترل کنید.
مایعات زیاد مصرف بشه. برای تقویت ایمنی بدن غذاهای مقوی مصرف بشه و استرس نداشته باشید. خواب منظم و مناسب داشته باشید. شربت آبلیمو عسل هم میشه استفاده کرد.
اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده، بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی همچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

نازیلا جنگی
نازیلا جنگی
2 سال قبل

سلام دخترم 11سالشه چند روزه نبش نمیاد پایین چکار کنم نبش پایین بیاد ممنون تشکر

بیژن
بیژن
3 سال قبل

تب دارم بدنم گرمه گوشام‌ ،چشمام ، دیشب فک کنم بعد حمام نیم‌ساعت بعد رفتم حیاط لباس گرم تنم‌نبود یه ۲۰ دیقه اونجا بودم‌ولی احساس سرما نمیکردم ، صبحش چشمام‌ که میچرخوندم درد میگرفت ، کمی سرفه هم‌دارم تا شبش هم تبم‌ نخوابیده هنوزم بدنم گرمه مخصوصا سرم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  بیژن

این علائم که گفتید بیشتر به کرونا میخوره تا سرماخوردگی ساده.
تبتون رو اندازه گرفتید؟

مهدی
مهدی
2 سال قبل

سلام اقای دکتر من چندروزه فقط تب و لرز بدن درد گاهیم عرق میکنم و اگه مسکن نخورم عین ادمای فلج میشم.علت چیه

نازیلا جنگی
نازیلا جنگی
2 سال قبل

39تب داره پاشوریش میکنم پایین میاد ولی دوباره میره بالا

ناربه مگردومیان
ناربه مگردومیان
3 سال قبل

سلام،
وقت بخیر
دمای نرمال بدن من حدود ۳۶.۵ هست ، از اول کرونا تقریبا روزی ۴‌ بار کنترل می کنم و همیشه بین ۳۶.۴ تا ۳۶.۸ هست.
از دیروز که تب بدنم رفته روی ۳۷.۱ الی ۳۷.۳ ، آیا تب خفیف محسوب میشه ؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل

سلام
وقت بخیر
نه این مقدار افزایش رو تب در نظر نمی گیریم.
الان علائم دیگه ای دارید؟

نسیم
نسیم
3 سال قبل

سلام
من مدتی هست که احساس تب میکنم اما دمای بدنم بالا نیست حتی گاهی دما کمتر از ۳۶.۵ هست و بدنم سرده اما احساس تب دارم و خیلی کم عرق میکنم در حدی که فقط بین انگشتام یکم خیس میشه . علتش چی میتونه باشه

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  نسیم

سلام
وقت بخیر
وقتی دمای بدن بالای 37.5 درجه باشه میگیم تبه.
ولی احساس گرمایی که می کنید می تونه دلایل مختلفی داشته باشه.
چند سالتونه؟

رضایی
رضایی
3 سال قبل

سلام پسر ۱ساله ۴ماهه دارم که ۲ روز هس تب خفیف داره و احساس میکنم تو تنفس مشکل داره…بی قراری میکنه و غذا ب زور میخوره…گاهی کاملا خوب میشه و دوباره اوج میگیره…چیکار کنم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  رضایی

سلام
وقت بخیر
این علائمی که گفتید مهم هست و ممکنه به خاطر کرونا باشه ولی قطعی نمیشه گفت.
حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید تا از نظر تنفسی بررسی و اکسیژن خونش اندازه گیری بشه.

یاسین
یاسین
3 سال قبل
پاسخ به  رضایی

با سلام،پسرم 13ماهشه،یک هفته پیش تب کرد بریم بیمارستان تبش39بود با آمپول بتامتازون و شیاف تبش پایین اومد ولی دو روز بعدش باز تب کرد و تو خونه تبش رو پایین آوردیم،امشب باز هم تب کرد،دلیلش چی میتونه باشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  یاسین

سلام
وقت بخیر
بدون معاینه و آزمایش نمیشه دلیل تب رو مخصوصا برای این سن مشخص کرد.
اگر تبش ادامه دار شده یا علائم دیگه هم داره به متخصص اطفال مراجعه کنید مجددا.

ماری
ماری
3 سال قبل

با سلام خدمت اقای دکتر
دختر ۸ ساله من جمعه هفته پیش تب کرد بردیم بیمارستان ۳ روز بستری شد ازمایش های عفونت ادرار و کرونا منفی بود، علایمش سردرد تهوع و تب بود، پس از ۴ روز تبش قطع شد مرخص شدیم، ولی بعد از ۲ روز دیگه دوباره تب کرده و الان ۵ روزه دوباره تب داره. با استامینوفن تبش نمیاد پایین، به نظر شما چه دارویی بهش بدم؟ ایا کروناست؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  ماری

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید می تونه کرونا باشه و چون پنج روز دوباره ادامه داشته و با دارو کنترل نمیشه حتما مجددا به مرکز درمانی مراجعه کنید.

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل
پاسخ به  ماری

سلام دختر هیجده ماهش هست دوهفته پیش تب داشت بردیم دکتر امپول زد خوب شد الان بعد دوهفته دوباره تب کرده همراه اب ریزش بینی میشه راهنمای کنین

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام خدمت شما
من حدود ۱۵ روز پیش بدن درد و سوزش چشم و تب حدود ۳۷/۵ داشتم . به دکتر مراجعه کردم . اکسیژن خون و … اوکی بود و گفتن اگه تا سه روز اینده علائمی اضافه شد باید به دکتر دوباره مراجعه کنی. بهم ازیترومایسین دادن و استامینیفون . حدود ۲ روز بعد بدن دردم قطع شد و دیگه علائمی نداشتم و ندارم. ولی الان حدود ۱۵ روزه که تب دارم و تبم حدود ۳۷/۴ است. به نظرتون طبیعیه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام
وقت بخیر
دمای بدن زیر 37.5 درجه تب محسوب نمیشه و نگران نباشید.
در حال حاضر اگر تا سه روز آینده تب و علائم تنفسی ندارید می تونید از قرنطینه خارج بشید.

میلاد
میلاد
3 سال قبل

باسلام، خانم من ۷ روز هست که تب میکنه و شش روز هست که جواب تست پی سی آر مثبت شده. تا زمانی که نوبافن یا استامینوفن مبخوره ۳۷ درجه است ولی اثر دارو میره دوباره ۳۹ درجه دهانی میشه.
تا چند روز ادامه پیدا کنه باید نگران بشیم؟
تک و توک هم سرفه داره و سوزش گلو و سردرد

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  میلاد

سلام
وقت بخیر
اگر تب تا 5 روز پشت سر هم ادامه داره به متخصص عفونی مراجعه کنید.
قرنطینه هم تا روز 14 بعد شروع علائم ادامه بده.

ناشناس
ناشناس
3 سال قبل

سلام من الان نزدیک یک هفته تب دارم احساس میکنم سوزش شگم دارم احساس میکنم شگم میسوزونی تبم بالا پایین میشه وضمن بنده سه سال پیش درحین دعوا چاقو خوردم الان بطرف که چاقو خوردم درد میکنی چون چاقو رسیده ریه ام بخاطر همین درد میکنی سرفه هم دارم هم غلط اور هم خشک بنظرت کرونا نباشه احساس افسردگی هم میکنم استرس هم دارم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه.
مایعات زیاد مصرف بشه. برای تقویت ایمنی بدن غذاهای مقوی مصرف بشه و استرس نداشته باشید. خواب منظم و مناسب داشته باشید. شربت آبلیمو عسل هم میشه استفاده کرد.
اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده، بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی همچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

حمید
حمید
3 سال قبل

سلام
من ۱۰ روز هست که مبتلا شدم و روزهای هفتم و هشتم تب و گلودرد داشتم، روز نهم اوکی بودم و امروز تا بعد از طهر تب نداشتم ولی بعد از ظهر دوباره تب کردم، شب قبل هم سرفه می کردم به نظر شما اقدام خاصی به جز استراحت و مصرف استامینوفن باید انجام بدم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  حمید

سلام
وقت بخیر
مایعات زیاد مصرف کنید. تبتون رو با استامینوفن کنترل کنید و حتما با تب سنج اندازه بگیرید.
اگر تب، 5 روز پشت سر هم ادامه پیدا کرد به مرکز درمانی مراجعه کنید.
آب سیب هم می تونید استفاده کنید.

hanie akbari
hanie akbari
3 سال قبل

سلام آقای دکتر من مادرم علائم داشت بردیم دکتر گفت عکس ریه بعدم که عکسو دید گفت ده درصدش تقریبا درگیری داره آزیترومایسین داد و زینک هر کدومم روزی یدونه،روزا حالش بهتره اما شبا هم بدن درد شدید داره هم تب،استامینفون ۵۰۰ میدیم بهش،بنظرتون خطرناکه؟چیکار باید کنیم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  hanie akbari

سلام
وقت بخیر
قرنطینه رو حتما تا روز 14 براش ادامه بدید.
اگر مشکل معده ندارن برای بدن دردشون ناپروکسن بدید. تب رو هم با همون استامینوفن کنترل کنید ولی اگر تا 5 روز تب قطع نشد به مرکز درمانی مراجعه کنید.

حامد
حامد
3 سال قبل

سلام و اردت آقای دکتر. من دو روزه تب دارم. ولی صبح ها که بیدار می شم تا ظهرش حالم خوبه و خبری از تب نیست اما دوباره تب سراغم میاد و تا شب ادامه داره. هیچ علائم دیگه ای هم به جز تب ندارم. به نظرتون کرونا ست؟ اگه پاسخ مثبته، نیاز به مراجعه به درمانگاه دارم یا خودش خوب میشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  حامد

سلام
وقت بخیر
این تبی که دارید و حالت دوره ای بودنش، به احتمال زیاد می تونه بخاطر کرونا باشه.
با فرد مشکوک به کرونا برخورد داشتید؟
فعلا نیازی به مراجعه به مرکز درمانی نیست. تبتون رو با استامینوفن 500 کنترل کنید.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

بدون نام
بدون نام
2 سال قبل
پاسخ به  حامد

سلام دکتر من الان چهار شبه که تب و گلو درد بودن درد دار تست ندادم. ولی گلو درد دارم خواستم ببینم نباید آمپول 6cc بزنم. ممنونم

امید
امید
3 سال قبل

سلام چند روز هست چند تا سرفه کم داشتم با حالت بی حالی امروز مشکلم اینه که آب گلوم که می‌خوام قوت بدم در ناحیه گلو درد میگیره مشکل من چیه

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  امید

سلام
وقت بخیر
علائم دیگه ای ندارید؟
با فرد مشکوک به کرونا برخورد نداشتید؟

وحید
وحید
3 سال قبل

با سلام..
من و همسرم حدود ۴ روز با تب و سرفه در منزل بودیم و امروز که روز ۵ هست تقریبا در یک حالت پایا هستیم…اویل فکر میکردیم کرونا است..اما پزشک به ما گفت احتمالا سرماخوردگی هست و سرم و امپول زدیم……امروز من کاملا حس بویایی رو از دست دادم..و هردو بعلاوه کودک ۴ ساله ام سر درد داریم و کودک ما تب حدود ۳۷.۴ داره…ولی همچنان حالمون خوبه و مثل روزها اول بدن درد و تب و سرفه نداریم….ایا امکان داره کرونا باشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  وحید

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.

بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

صبا
صبا
3 سال قبل

وقتتون بخیر
به مرکز درمانی مراجعه کردن ولی باز آزیترومایسین تجویز کردن براشون، آقای دکتر ایشون هیچ علائم دیگه ای ندارن،فقط تب دارن،
برای پایین آوردن تبشون که ۳۹ درجه است چکار باید کرد؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  صبا

از چه تب بر هایی براشون استفاده کردید؟
به متخصص عفونی هم مراجعه شد؟

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید

مصرف آزیترومایسین ۵۰۰ را به محض اینکه علایمی مثل سرفه یا بیحالی ایجاد بشه توصیه می کنید؟

در صورت ابتلا و قرنطینه برای اینکه از خونه خارج نشیم و پزشک نریم چه داروهایی توصیه میشه در طول قرنطینه استفاده بشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام
وقت بخیر
نه با این علائم توصیه به مصرف آزیترومایسین نمیشه.
اگر سرفه داشتید می تونید دیفن هیدرامین رو سه نوبت در روز مصرف کنید، هر بار ده سی سی.
فقط در صورتی که علائم خطر رو داشتید به مرکز درمانی مراجعه کنید.
در صورت بروز تب از استامینوفن استفاده بشه.
و اگر مشکل معده ندارید، برای بدن درد و بی حالی، می تونید ناپروکسن 500 مصرف کنید.
مایعات زیاد مصرف بشه. و برای تقویت ایمنی از ویتامین سی و زینک استفاده کنید.

صبا
صبا
3 سال قبل

سلام آقای دکتر
من پدرم ۷۳ سالشونه
از الان نزدیک به ۱۰ روزه در قرنطینه کرونا هستند، تقریبا از همون روز اول شروع به مصرف قرص آزیترومایسین کردند، اما تبشون کامل قطع نمیشه
به ۳۷ میرسه ولی باز تا آخر روز ۳۹ میشه
استامینوفن و ناپروکسن هم استفاده میکنن
طبق تجویز دکتر باد کش هم انجام دادن
اما تب بالاشون خیلی نگرانمون کرده، ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  صبا

سلام
وقت بخیر
اگر تبشون با استامینوفن کنترل نمیشه و بیشتر از پنج روز ادامه داشته باید به مرکز درمانی مراجعه کنید.

Sava
Sava
3 سال قبل

یعنی بستری بشن؟
هیچ علائم دیگه ای ندارن،نه سردرد نه گلو درد نه بدن درد، به دکتر باز مراجعه کردن قرص آزیترومایسین تجویز شد براشون

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Sava

نه لزوما نیاز به بستری نیست. همین که تبشون پنج روز طول کشیده مهمه و باید توسط پزشک بررسی بشن.

کوثر
کوثر
3 سال قبل
پاسخ به  صبا

سلام اقای دکتر.خسته نباشین.
من دو سه روزی هست که سردرد دارم و دیشب تبم ۳۸/۵ بود که با مصرف یک قرص استامینوفن ۳۷/۵ شده.کل علائمم سردرد و تب و گرفتگی صداست.
شوهرمم سردرد داره با کمی سرفه ولی تب نداره.
ایا ما کرونا داریم ؟ با توجه به اینکه میگن هفته اول فرصت طلایی درمانه ایا نیازه به دکتر مراجعه کنیم یا قرص خاصی رو بخوریم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  کوثر

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید می تونه شروع علائم کرونا باشه.
تب رو با استامینوفن کنترل کنید. اگر مشکل معده ندارید می تونید برای سردردتون از ناپروکسن 500 استفاده کنید. برای کاهش گرفتگی صدا هم روزانه دو الی سه نوبت آب ولرم غرغره کنید.
نیازی به مصرف قرص خاصی نیست و دوره ی بیماری باید بگذره.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

مهدی
مهدی
3 سال قبل

سلام و خداقوت خدمت همه کادر درمان
آقای دکتر ی شب تب و لرز و یکم گلو درد داشتم و سر درد ولی الان گلو درد و سر درد و ندارم و یکم احساس لرز میکنم میشه کورنا باشه؛حس بویایی چشایی خوبه سرفه ندارم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
وقت بخیر
علائمتون دیگه تکرار نشد؟
با شخص مشکوک برخورد نداشتید؟

Asal
Asal
3 سال قبل

سلام اقای دکتر مادرم ۱۱ روزه که مبتلا شدن میتونن از قرنطینه دربیان فقط گهگاهی سرفه دارن از روز نهم سی تی اسکن هم ندادیم هنوز ناقل هستن؟
نیاز به انجام سی تی هست ؟حال عمومی خوبه و فقط سرفه دارن‌دو روزه

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Asal

سلام
باید تا روز 14 ام قرنطیه رو رعایت کنن و تازه بعدش اگر سه روز متوالی تب و علائم تنفسی نداشت می تونه از قرنطینه خارج بشه.
اگر علائم خطر ندارن فعلا نیازی به انجام سی تی و مراجعه به مرکز درمانی نیست.

Ghazal
Ghazal
3 سال قبل

سلام جناب دکتر مادر من امروز دهمین روزی که مبتلا هستن
از ابتدا روزی چندتا سرفه کوتاه میکردن از دیروز تعداد سرفه در طول روز چتد تا افزایش پیداکرده سرفه های خشک و کوتاه علائم دیگه ای الان جز ضعف در پا ندارن
نیازه به سی تی هست ؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Ghazal

سلام
تنگی نفس یا درد و سوزش سینه ندارن؟
سایر علائم خطر چی؟
چند سالشونه؟

Ghazal
Ghazal
3 سال قبل

خیر دکتر سوزش و تنگی نفس هم‌ندارن
۵۶ سالشونه بیماری زمینه ای هم‌ ندارن
فقط سرفه دارن و شبا تو خواب هم‌اصلا سرفه نیس

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Ghazal

با این علائمی که گفتید جای نگرانی نیست و فعلا نیاز به انجام سی تی اسکن ریه ندارن.
اگر علائم خطر بروز کرد به مرکز درمانی مراجعه کنید.

نجمه
نجمه
3 سال قبل

سلام آقای دکتر دیشب جایی بودیم میزبان بدن درد بودن اما علائم دیگه ای نداشتن استرس دارم نکنه کرونا باشه و ما هم گرفتار بشیم الان چکار کنیم که پیشگیری بشه یا سخت نگیریم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  نجمه

سلام
علائمی که اون فرد داشته می تونه کرونا باشه.
ازش خبر دارید علائم جدیدی داره یا نه؟
بعد از برخورد، کار خاصی برای پیشگیری نمیشه کرد.

رضا اصفهانی
رضا اصفهانی
3 سال قبل

سلام تست خانمم وپسرم مثبت شد من منفی بعد از سه چهاروز من تب خفیف کردم خوب شدفردا شب مجددا تب خفیف وتا چند روز یک شب داشتم تب یهو یک شب نداشتم الان دوسه روز نداشتم مجدد امشب تب کردم اونم ازداخل میسوزم ولی تب گیر درجش روی ۳۷حدود ده روز هم هست گزشته از اولین نشانه ایا کورنا است هنوز درضمن دارو ۶روز اریتزمایسین خوردم واموکسی کلاو هم هر ۸ساعت خوردم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  رضا اصفهانی

سلام
تست منفی که داشتید رد کننده ی ابتلای به کرونا نیست.
تب ناشی از کرونا می تونه دوره ای باشه، چند روز باشه چند روز نباشه.
تا 14 روز بعد شروع علائم قرنطینه باشید. بعدش اگر سه روز متوالی تب نداشتید می تونید از قرنطینه خارج بشید.

00000
00000
3 سال قبل

سلام ببخشید یه سوالی داشتم من همیشه بدنم گرمه
مشکلی دارم ؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  00000

سلام
دمای بدنتون رو اندازه گرفتید چنده؟
چه وقت هایی؟

Sasa
Sasa
3 سال قبل

سلام خسته نباشید یکی از اعضای خانواده ما مریض شده و بیشتر شبیه سرما خوردگیه چون همه ما سرما خوردگی گرفتیم و بعد از ۳ روز خوب شدیم اما یکی از ما نزدیک یک هفته است که تب دارد تبش هم نزدیک ۳۹.۳ هست و با دارو و پاشویه تب پایین میاد و نزدیک ۳۶.۷ میاد ولی دوباره میره بالا دلیلش چی میتونه باشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Sasa

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید و این که خانوادگی مبتلا شدید به احتمال زیاد کرونا بوده.
اگر تبش یه هفته ست که ادامه داره به مرکز درمانی مراجعه کنید.
همه ی خانواده به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

میرزایی
میرزایی
3 سال قبل

سلام.همسرمن کرونا گرفتن والان درخونه بستری هستن.خودم پرستاریشون میکنم ودو بچه کوچیک دارم.خودم دو سه روزی هست که گاهی تک سرفه های خشک دارم.ولی سطح اکسیژن خونم بین ۹۶ تا۹۸ هست.تب ندارم واحساس بیماری هم نمیکنم.نمیتونم به دکتر مراجعه کنم چون همسرم اگر بفهمه که ممکنه منهم ریه هام درگیر شده باشه،حالش بدتر میشه.چه کار کنم که وضعیتم بدتر نشه.آیا درمانی در خونه هست که انجام بدم؟ممنون میشم اگه توضیح بدین.

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  میرزایی

سلام
وقت بخیر
احتمال زیاد شما هم مبتلا شدید و اگر علائم خطر رو داشتید حتما به مرکز درمانی مراجعه کنید و سلامت خودتون در اولویته.
برای هر دوتون به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
می تونید روزانه ویتامین C و زینک مصرف کنید.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

خسروی
خسروی
3 سال قبل

سلام آقای دکتر
همسرم تست کرونا دادن و مثبت شده
دختر یکسال و ۹ ماهه ام هم پنج شنبه صبح دچار تب ۳۹ درجه شد دکتر رفتیم کوریزان و بروفن و ازیترومایسین نوشتن گفتن تا شنبه تبش قطع شد ک هیچ اگر نه باید ازمایش بده.. ایا امروز تبش باید بدون دارو قطع شده باشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  خسروی

سلام
وقت بخیر
بله اگر بازهم برای کنترل تب نیاز به مصرف دارو داره بهتره به پزشکشون دوباره مراجعه کنه برای درخواست ازمایش.

حسن
حسن
3 سال قبل

سلام
آقای دکتر من در هفته چهارم کرونا هستم.
متاسفانه همچنان تب دارم. تب ۳۶.۸ ولی کاملا ممتد احساس تب دارم و با این همه رعایت و دارو و تحت نظر بودن تبم پایین نیامده.(هیدروکسی کلروکین سولفات هشت عدد و دو تا در روز خوردم) به نظرتون آنتی بیوتیک در سرم بزنم؟(اصلا به من آزیترومایسین ندادند)
ریه درگیر نشده است.

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  حسن

سلام
زیر 37.5 درجه اصلا تب محسوب نمیشه و دیگه نیازی به مصرف دارو هم ندارید.

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل

سلام چند روزی بدن درد و گلو درد دارم اما امروز تو خواب یهو انگار خون به مغزم نرسید خیلی گرمم شد بقدری ک انگار از گوشام اتیش میومد دور سینه و مغز سرم انگار فشار با گرما بود نمیدونم چمه قرص کدئین خوردم هنوز خوب نشدم اما کمتر شد

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام
وقت بخیر
این علائمی که میگید می تونه بخاطر کرونا باشه…
علائم جدیدی طی این دو روز تا من جواب کامنتتون رو بدم ایجاد نشده؟

Bita aghazadeh
Bita aghazadeh
3 سال قبل

سلام خسته نباشید هفته پیش من باعلائم سردرد و بدن درد و گلو درد و درد کمر به دکتر مراجعه کردم دیفن و چرک خشک و امپول زدم دو روز بعد بهتر شدم بعد از من همسرم دچار علائم من شد ولی ب همراه تب و لرز ،الان نزدیک به ۶ روز هست که مریض شدن و ۴ روز هست ک تب و لرز دارن و با مسکن و تب بر تبش پایین میاد ازمایش خون داده منفی بوده برای تبش باید چیکار کنم در ضمن پسر ۴ سال و نیمه ای هم دارم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Bita aghazadeh

سلام
وقت بخیر
اگر تب همسرتون تا پنج روز ادامه پیدا کرد و قطع نشد، مهمه و حتما باید به مرکز درمانی مراجعه کنید.

Bita aghazadeh
Bita aghazadeh
3 سال قبل

ممنون بابت پاسخگویی تون ،ببخشید یک سوال دیگر هم دارم همسرم چندروز هست از گلوش خلط زرد رنگ و خونی میاد ولی اصلا احساس درد قفسه سینه نداره چیکار باید بکنم قرص داکسی سایکلین تاثیری داره برای کرونا میگن برای عفونت های ویروسی هست ممنون میشم جوابمو بدین

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Bita aghazadeh

خواهش می کنم.
اگر سرفه های خلط دارشون ادامه پیدا کرد به متخصص عفونی مراجعه کنید.
داکسی سایکلین هم تاثیری نداره و مصرف نشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

mobina
mobina
3 سال قبل

سلام آقای دکتر من دو روز پیش سرفه خشک دشتم از دیروز هم سردرد دارم که با مسکن قطع نشده تا الان.از صبح تب ۳۸/۵دارم که با استامینوفن تقریبا ۳۸ شده ولی پایین‌تر نمیاد تبم.
آیا کرونا گرفتم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  mobina

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

Ghazal
Ghazal
3 سال قبل

سلام وقت شما بخیر
اقای دکتر مادرم کرونا داره امروز روز پنجم و نسبت به روزای قبل درد بیشتری داره و تبش طولانی شده استامینوفن ۵۰۰ دادم اما هنوز پایین نبومده و روی ۳۸.۲ از زیر بغل هست
چیکار کنم خیلی استرس گرفتم خدایی نکرده به ریه نزده باشه این تب خطرناکه روزای اول خیلی وم تب میکرد اما امروز ادامه داره
سرفه و تنگی نفس هم نداره

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Ghazal

سلام
وقتتون بخیر
با توجه به این که تبشون پنج روز ادامه داشته و با دارو هم کنترل نمیشه بهتره به مرکزدرمانی مراجعه کنید.
در مورد درگیری ریه شون، اکسیژن خونشون هم اندازه گیری میشه اگر افت داشته باشه و لازم بدونن درخواست انجام سی تی اسکن میدن.

پریسا
پریسا
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر دکتر روز پنجشنبه گذشته همسرم احساس گلو درد داشت و کم کم علائم تب. بی حالی. خستگی و ضعفش شدت گرفت و تاروز یک شنبه کاملابیمار یود از روز دوشنبه حالشون خداروشکر بهتر شدو الان فقط کمی سردرد داره متاسفانه با وجود احتمال بیماری کرونا اجازه ندادند که در خونه قرنطینه بمونه روز شنبه کم کم علایم من هم شروع شد تب و سردرد طوری که چشمم رو نمیتونم تکون بدم و ضعف و بی حالی
دو سه روز اول در حد تک سرفه های خشک داشتم اما الان نه
فقط تب و لرز دارم
احساس میکنم سینوس هام پر هستند اما راه تنفسیم بازه و آبریزش هم ندارم
6 ساعت یکبار قرص استامینوفن کدیین میخورم تا تبم رو کنترل کنم و روزی بدونخ آزیترومایستین و با خوردن خاکشیر و مایعات حالم بهتر میشه اما همچنان ضعف و بی حالی دارم
احتمال ابتلا به کرونا وجود داره درسته؟
من ازرفتن به بیمارستان میترسم و هزینه های تست هم برام در شرایط فعلی ناممکنه
میخوام بدونم میشه داخل خونه قرنطینه بمونم و به همینروال مراقبت ادامه بدم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  پریسا

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید و این که همسرتون هم علامت دار بودن، احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
نگران نباشید. فعلا هم نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست. چون علائم شایع بیماری رو دارید، تشخیص تا حد زیادی قطعیه و با رعایت قرنطینه و طی شدن دوره ی بیماری، انشاالله بهبودی حاصل میشه.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. برای تقویت سیستم ایمنی بدنتون می تونید ویتامین C و زینک بگیرید.
اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)

بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

مه سيما
مه سيما
3 سال قبل

سلام اقاي دكتر ، من هفته اول قرنطينه ام ، توي سه روز اول علائم تب و لرز و سردرد و بي حالي از بين رفت اما هنوز سرفه هام مونده البته خيليً زياد نيس و همين طور گلودرد خيليً كمي هم دارم ، چه دارويي ميتونم براي سرفه و گلودرد استفاده كنم ؟ خيليً ممنون از وقتي كه ميزاريد

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مه سيما

سلام
وقت بخیر
برای سرفه هاتون می تونید شربت دیفن هیدرامین رو هر 8 ساعت به مقدار 10 سی سی ابتدا قرقره کنید و بعد قورت بدید.
حتی اگر علائمتون کاملا رفع شد هم تا 14 روز باید قرنطینه کامل رعایت بشه. بعدش اگر سه روز متوالی تب و علائم تنفسی نداشتید می تونید از قرنطینه خارج بشید.
سلامت باشید.

نیما
نیما
3 سال قبل

دکتر جان سلام
خانم من از دیروز با کمی علائم سردرد و کمی هم تنگی نفس مواجه شده امروز صبح تب اندازه گرفتم روی ۳۸.۳ بود خودش میگه کمی لرز داره سرفه ها یکی تا دوتا هست قرص آستامینوفن ۵۰۰ دیشب خورده آیا علائم بیماری کرونا داره؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  نیما

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام دکتر وقت بخیر
ببخشید من از دیروز تا حالا تب دارم و گاهی تبم تا 38.5میره گاهی هم میاد رو 37.5 سینوس های سرم گرفته یکم بگاه به بالا که میکنم چشمام درد میگیره ممکنه کرونا گرفته باشم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام
وقت بخیر
قطعی نمیشه گفت که حتما کروناست…ولی خب احتمالش هست.
با فرد مشکوک به کرونا برخورد نداشتید؟
سابقه ی سینوزیت دارید؟
بهتره فعلا قرنطینه رو شروع کنید تا ببینید علائم دیگه ای شروع میشه یا نه.
از هفته ی آینده تست PCR هم میشه داد.

محمد
محمد
3 سال قبل

سابقه ی سینوزیت دارم و هر سال این سینوزیت همراه با سرفه خشک زیاد میومد سراغم و آسم خفیف میگرفتم ولی الان تب دارم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

اگر اینطوره و فقط تب هست باز هم میگم همچنان رعایت کردن قرنطنیه ضرری نداره و برای بررسی بیشتر منشا تب به متخصص عفونی مراجعه کنید.

mobina
mobina
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام آقای دکتر من دو روز پیش سرفه خشک دشتم از دیروز هم سردرد دارم که با مسکن قطع نشده تا الان.از دیروز صبح تب ۳۸/۵دارم که با استامینوفن تقریبا ۳۸ شده ولی پایین‌تر نمیاد تبم.
امروز هم حالت تهوع و بدن درد دارم
آیا کرونا گرفتم؟تب کرونا تا چند روز ادامه داره؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  mobina

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
تب ناشی از کرونا می تونه دوره ای باشه و چند روز باشه چند روز نباشه و تا اخر 14 روز قرنطینه هم ادامه پیدا کنه. ولی در اکثر موارد طی هفته ی اول بروز پیدا می کنه و به اوج میرسه و بعد اون کم میشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)

بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

محمد
محمد
3 سال قبل

مزه دهانم هم تلخ شده

محسن
محسن
3 سال قبل

سلام آقا دکتر
همسر من دو سه روز هست تب داره مخصوصا دیروز که ۴۰ درجه بود و با شیافت دیکنوفنک بعداز ۳ ساعت ۳۷ درجه شد ؛ امروز هم تا مرز ۳۹ پیش رفت ولی امروز از شیافت استامینوفن استفاده کرد و بین ۳۸.۳ شد منتهی بیحال و خواب آلود هست منتظر راهنماییی های ارزشمند شما هستم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محسن

سلام
وقت بخیر
با توجه به تب و بی حالی که دارن احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
تب ناشی از کرونا معمولا دوره ایه و شدتش کم و زیاد میشه.
تب هاشون رو با استامینوفن 500 هر 6 ساعت کنترل کنید.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر شوهرم از هفته پیش پنجشنبه استفراغ داشتن بعد از اون بی حالی و بعد تب تا 38.5 درجه داشتن البته روز اول تب کردن بعد استفراغ دیگه تب نکرد تا این دیروز پنجشنبه دوباره تب کرد و بعدش دوباره استفراغ. وقتی استفراغ میکنه تبش میاد پایین امروز بازم تب داشت صبح باز استفراغ که خودش میگفت زرد آب داشت. و بعد از اون تب رفت و حالش خوب شد ولی دوباره از ساعت 10شب تب داره البته تبش از38.5بالا نمیره خدا رو شکر. مشکل چی دکتر هم رفتیم. گفت کرونا خفیف داره ممنون میشم راه کاری دارین بگید ممنون میشم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه.
برای تقویت سیستم ایمنی بدنشون می تونید ویتامین C و زینک روزانه بهشون بدید.
تبشون رو هم با استامینوفن کنترل کنید.
اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.

محسن مساعدی
محسن مساعدی
3 سال قبل

سلام
پدر من ۷۸ سال سن داره
بدون دلیل تب ۳۸ و نیم داره
تمامی ازمایشات خون و کشت ادرار و مدفوع هم گرفتیم
همه چی سالمه
سرماهم نخورده چون علائمشه نداره
این تب مال چیه
ممنون

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محسن مساعدی

سلام
وقت بخیر
این تب از کی شروع شده؟
هیچ مشکل دیگه ای ندارن؟

مونا
مونا
3 سال قبل

سلام ببخشید چند روز پیش یک جشن خانوادگی داشتیم بعد جشن همسرم با سردرد و بدن درد و اب ریزش بینی مواجه شد ۳ روز خودش قرنطینه کردن وقتی دیدن حالشون بهتره از قرنطینه خارج شدن اما من بعد اومدن همسرم سردرد و گلو درد گرفتم با توجه به اینکه باردار هستم ایا احتمال کرونا وجود دارد باید چکار کنم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مونا

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
حتی اگر علائم رفع بشه هم باید به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه.
خودتون هم چون این علائم رو دارید و با فرد مشکوک به کرونا برخورد داشتید، مبتلا محسوب میشید و با توجه به باردار بودنتون بهتره به مرکز درمانی مراجعه کنید.
از بابت انتقال ویرویس به جنین هم نگران نباشید، ویروس از طریق جفت منتقل نمیشه.
مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. ولی هنچنان تا دو هفته ی بعدش باید پروتکول های بهداشتی کامل رعایت شده و ماسک زده بشه.
مادر شدنتون رو تبریک میگم و انشاالله این دوره رو به سلامتی پشت سرمیذارید. باز هم اگر سوالی بود در خدمتم.

Mina
Mina
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
من ۳ روز پیش درد شدید در گردنم داشتم که با مصرف ژلوفن خوب شد
و امروز بعد از ۳ روز احساس میکنم ضربان قلبم بالا رفته و کمی گر گرفتم آیا احتمال کرونا هست؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Mina

سلام
وقت بخیر
مصرف ژلوفن در این شرایط فعلی پیک کرونا کار درستی نیست و بدنتون رو هم در برابر ابتلا به بیماری ضعفیف می کنه.
این علائمی که گفتید به کرونا میخوره ولی دقیق نمی تونم بگم.
دمای بدنتون رو اندازه بگیرید، بالای 37.5 درجه تب محسوب میشه.
با فرد مشکوک به کرونا برخورد نداشتید؟
علائم گوارشی مثل اسهال نداشتید؟
ترجیحا بهتره قرنطینه رو شروع کنید.

Nsim
Nsim
3 سال قبل

سلام من دو هفته هست ک کرونام تموم شدع ولی امروز تب و بدن درد داشتم ممکنه دوباره کرونا گرفتع باشم؟؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Nsim

سلام
وقت بخیر
احتمالا یا دفعه ی قبل کرونا نبوده یا بهبودی کامل نداشته و ادامه دار شده.
در بعضی موارد کرونا بیشتر از دو هفته طول می کشه.
دفعه قبل چند روز قرنطینه بودید؟ و با چه شرایطی از قرنطینه خارج شدید؟

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام اقای دکتر
من دمای پیشونیم معمولا بین ۳۴/5 تا 35/5 هستش البته تا ۳۴ هم پایین میاد اما بالا نهایتا تا ۳۶ و۲ یا ۳ دهم بره که اونم در مواقع کم . اما دمای بدنم همیشه روی ۳۶ به بالاست .میخواستم دلیل پایین بودن دمای سرم رو بدونم آیا مشکل خاصی دارم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام
نه مشکلی نداره.

زهرا
زهرا
3 سال قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشین
مادر من ۳ روز هست که سرفه های بسیار خفیف و خشکی دارن،که با مصرف ژلوکاف و ای سی سی کنترل میشه،وفقط روز اول تب ۳۷/۸ داشتن،بدون هیچ علامت دیگری و اینکه ایشون نرس هستن ولی نه در بخش بیماران کرونا
احتمالا کروناست؟
ممکن هست که حالشون وخیم بشه؟
چه کاری میتونیم تو منزل انجام بدیم برای بهبودی و کنترل اوضاع؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  زهرا

سلام
وقت بخیر و عرض خسته نباشید خدمت مادر محترمتون
علائمی که گفتید و با توجه به شغلشون، می تونه کرونا باشه.
معمولا اوج علائم طی هفته ی اول رخ میده و بعد از اون به تدریج کاهش پیدا می کنه. اگر علائم خطر رو ندارن نگران نباشید.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)

میرزایی
میرزایی
3 سال قبل

سلام همسرمن یکهفته هست که علائم بیماری دارن.گاهی تب میکنن وگاهی خوب میشن. اما بیحالی وضعف از بین نمیره. تست کرونا دادن هم از حلق نمونه گرفتن هم از بینی.آزمایش خون هم دادن.ولی همش منفی بوده.آزمایش منهم منفی بود.آیا هنوز ممکنه کرونا باشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  میرزایی

سلام
وقت بخیر
آزمایش PCR طی هفته ی اول امکان خطا داره، به انجام آزمایش آنتی بادی هم نیازی نبود. و چون علامت دار بودن، آزمایشات منفی رد کننده ی ابتلای ایشون نیست.
به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)

رضا
رضا
3 سال قبل

سلام . خسته نباشید . ببخشید من کمی بدن درد دارم و دمای بدنم ۳۷.۲ هست . کمی سرفه و سردرد هم دارم . به نظر شما این کروناست ؟؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  رضا

سلام
وقت بخیر
بدن درد و سرفه و سردرد که گفتید، احتمال زیاد می تونه بخاطر کرونا باشه.
با فرد مشکوک به کرونا برخورد نداشتید؟
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)

سیاوش
سیاوش
3 سال قبل

سلام جناب دکتر من الان پانزده روزه که کرونا گرفتم اما الان یهویی دوباره احساس بیحالی و تب هم بتدریج از ۳۵/۵ به ۳۶/۵ افزایش پیدا کرد ایا دوباره علائم کرونا برگشته باید چکار کنم ممنون

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  سیاوش

سلام
وقت بخیر
علائم کرونا می تونه در مواردی بیشتر از دو هفته هم طول بکشه. ولی این دمای بدنتون که ذکر کردید تب محسوب نمیشه. باید بالای 37.5 درجه باشه تا تب بهش اطلاق بشه.
بعد گذشت دو هفته قرنطینه، اگر سه روز متوالی تب و علائم تنفسی نداشتید می تونید از قرنطینه خارج بشید.

هستی
هستی
3 سال قبل

بصورت غیرمستقیم مشکوک به کرونا

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  هستی

لطفا در پاسخ به کامنت قبلیتون جواب سوال رو بدید تا بتونم کامل شرح حال رو بخونم. ممنون

هستی
هستی
3 سال قبل

من سه روز هست تب خفیف و بیحالی دارم ممکنه کرونا باشه

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  هستی

سلام
دمای بدنتون روی چند هستش؟
بالای37.5 رو تب در نظر میگیریم.
با فرد مشکوک به کرونا برخورد نداشتید؟

مهدوی
مهدوی
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
برادرم 34سالشه 7روزه قرنطینه هست آزیترومایسین وناپروکسن مصرف کرده .دوشب هست تب میکنه واستامینافن میخوره 1ساعت بعد خوب میشه اکسیژن خونش 93 هست سلفه وآبریزش بینی ومشکل تنفسی نداره .به نظر شما تب خطر داره

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مهدوی

سلام
وقت بخیر
علائمش احتمال زیاد می تونه کرونا باشه. حتما اگر تب تا پنج روز ادامه پیدا کرد به مرکز درمانی مراجعه کنید.

رضا ساجدی
رضا ساجدی
3 سال قبل

سلام
همسر من به کرونا مبتلا شده
الان ۱۲ روزه بدن درد شدید و تب داره هیچ کدوم هم خوب نشده
از شدت درد حتی زمان فایدگی خونریزی غیر طبیعی و بیش از حد داشت
الان خونریزی نداره ولی با کم خونی و تب و درد بدن زیاد مواجه شده
چه کاری براش خوبه

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  رضا ساجدی

سلام
وقت بخیر
با استامینوفن، تبشون رو رو کنترل کنید.
اگر تب پنج روز متوالی ادامه داشت به مرکز درمانی مراجعه کنید.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)

کاظمی
کاظمی
3 سال قبل

سلام‌تب بالا۳۹.۵ و گوش درد شدید دارم و خیلی کم احساس خستگی ولی دیگه هیچ علایمی ندارم آیا کروناست و این تب تا کی ادامه‌خواهد داشت

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  کاظمی

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید می تونه کرونا باشه.
تب از کی شروع شده؟
با فرد مشکوک به کرونا برخورد نداشتید؟
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)

مریم
مریم
3 سال قبل

سلام مادر من چند روز مریض بود دکتر رفت گفتند آفولانزاس ۴روز پیش چون بدتر شده بود دوباره رفت دکتر که تو سی تی اسکن نشون داد که ریه اش درگیره دکترش گفته ریه ۴۰،۵۰درصد درگیره مادرمم جز تیروئیدبیماری دیگه ای نداره سنشم ۵۲ هست دکتر گفت بیمارستان بستری شو ولی ما گفتیم خونه بهتره محیطش الان قرنطینس بهش رسیدگی میکنیم حالش بهتر شده ولی گاهی شبا تب میکنه باشیاف و پاشویه تبش رو پایین میاریم قرص دافلون هم روزی یدونه استفاده میکنه وکلی ویتامین c بهش میدیم آقای دکتر بازم نیاز هست دکتر ببریمشون یا آزمایش بدن چون خیلی نگرانم ،خودم و همسرمم هم علائم خفیفی داریم خمسرم ct داده کرونا نداشته ولی خودم هنوز آزمایشی ندادم به نظرتون چیکار کنیم .بیشتر نگران وضعیت مادرم هستم و اینکه پدرم فشار خون بالا داره میترسم خدایی نکرده ایشونم درگیر شه ،بچمم هم ۵سالشه نگران بچمم هستم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مریم

سلام
وقت بخیر
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
این که همسرتون فقط سی تی اسکن ریه اش منفی بوده، به معنی مبتلا نبودنشون نیست، فقط میشه گفت بیماری ریه شون رو درگیر نکرده.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)

محمد مقصود
محمد مقصود
3 سال قبل

سلام. برادر من یک هفته هست که تب بالای 38.5_39 درجه داره
تست کروناش مثبت شده، درگیری ریه ش کمه ولی اکسیژن خونش 93_94 هست. بعد از 7 روز هنوز علائم رو به بهبود نرفته وبیمارستان بستری شده، با توجه به میزان درگیری ریه ممکنه خطرناک باشه و اینکه تب معمولا تا چند روز قطع میشه?

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد مقصود

سلام
ریه هاشون توی سی تی اسکن چند درصد درگیر بوده؟
تب اگر بیشتر از 5 روز ادامه پیدا کنه خطرناکه.

آیلین
آیلین
3 سال قبل

سلام من دو روز پیش تهوع داشتم و بالا اوردم و بعدش لرز داشتم الان گاهی به صورت ساعتی توی طول روز بی حال میشم و سرفه هم دارم ولی هیچ کدوم از علائمم شدید نیست
ممکنه کرونا باشه؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  آیلین

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)

مه سيما
مه سيما
3 سال قبل

سلام ، دو روز پيش مادرم جراحي دندان داشت بعد دو روز تب و لرز كرد و احساس كوفتگي و سرفه هاي خيليً خيليً كم ، بعد دو روز بهتر شد و من مريض شدم با علائم تب بسيار شديد ، سرفه هاي كم ، درد بدن ، كمي سوزش چشم به وأسطه تب ، امكان داره كرونا باشه ؟ تب ام قطع نميشه استامينوفن ، ايبوپروفن و سرما خوردگي بزرگسالان استفاده ميكنم ، تا كِي اگر تب ام قطع نشد برم درمانگاه ؟؟؟ امكان داره وضعيت ام بدتر بشه ؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  مه سيما

سلام
وقت بخیر
علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
هم مادرتون هم خودتون،ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه. مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
اگر تبتون تا پنج روز ادامه داشت به مرکز درمانی مراجعه کنید.
معمولا اوج علائم طی هفته ی اول هستش، و بعد اون به تدریج کمتر میشه.
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد. راه دیگه اش اینه که بعد دو هفته قرنطینه، دو تا آزمایش pcr منفی بشه،(به فاصله ی 24 ساعت)

افشین
افشین
3 سال قبل

سلام ما یه خانواده ۵ نفره هستیم دو روز اول پدرم و من بدن درد گرفتیم و سرفه اما از روز دوم مریضی خوب شدیم خیلی کم شده درد بدن خیلی کم فردای روز مریضی ما خانومم و خواهر خانومم گرفتن الان هم که دو روز بعد هست حالشون خوبه مثل ما همگیم علائم بدن درد و تب و لرز و سرفه (خیلی کم ) داشتیم الان هیچکدوم بدن دردی خاصی نداریم و مقدار سرفهامونم شاید در روز به ۱۰ بار نرسه
سرفهامونم خلط داره ایا باید نگران چیزی باشیم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  افشین

سلام
وقت بخیر
با آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتون
حتی اگر همه ی علائم هم رفع شده باید تا 14 روز قرنطینه رو رعایت کنید و برای خارج شدن از قرنطینه هم سه روز متوالی تب و علائم تنفسی نداشته باشید. بعد از اون هم، همچنان پروتکول ها رو رعایت کنید و بیرون منزل ماسک بزنید.
سرفه های خشک می تونه تا دو ماه بعد بهبودی ادامه پیدا کنه ولی اگر همچنان همراه خلط بود، به پزشکتون مراجعه کنید.

حسین
حسین
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
پسرم ۷سالشه دیشب تو باغ سرد بود دو سه بار رفت بیرون امروز از صبح تب کرده بدون سرفه و بدن درد تب بر میدیم تا ۵ساعت تبش میاد پایین بعد بازم تب میکنه با درجه تب ۳۸ آیا نیاز به آنتی بیوتیک داره

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  حسین

سلام
وقت بخیر
چون تبش همچنان کنترل نشده، به متخصص اطفال مراجعه کنید حتما.

محمد حسین
محمد حسین
3 سال قبل

سلام من روز 13 بروز علایم رو سپری میکنم. تب ندارم.بی حالی و ضعف و بدن درد ندارم. سرگیجه و سر درد ندارم. فقط کمی سرفه دارم. و حس بویایی وچشایی هم ندارم. آیا من مرحله خطر را گذرانده ام. متشکرم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد حسین

سلام
وقت بخیر
قرنطینه تا 14 روز ادامه پیدا کنه و بعد از اون اگر برای سه روز متوالی تب و علائم تنفسی نداشتید می تونید از قرنطینه خارج بشید.
سرفه می تونه تا دوماه بعد بهبودی ادامه پیدا کنه.
حس بویایی و چشایی هم به تدریج شروع به برگشت می کنه.

عاطفه
عاطفه
3 سال قبل

سلام پنج روزه فقط گلو درد دارم آزیترومایسین مخورم ولی هنوز درد گلو دارم پسرم هم سه سالش هست و امروز صبح تاحالا تبش ۳۷/۴هست و تک سرفه داره آیا ما کرونا داربم برا درمان چی کارکنیم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  عاطفه

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید می تونه کرونا باشه ولی قطعی نمیشه گفت.
صرفا برای گلودرد هم نیازی نیست آزیترومایسین مصرف کنید.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.
شرایط قرنطینه و علائم خطر رو از این لینک ها بخونید:
http://bit.ly/Corona_Home
https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:
http://bit.ly/med-faq2
اگر علائم جدیدی ایجاد شد یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:
http://bit.ly/med_faq

قدس
قدس
3 سال قبل

با سلام. پسر ۳ ساله ام تب ۳۸/۲ درجه داره. و صداش گرفته. و در مورد درد اشاره به سینش میکنه. و تک سرفه هم دارد. (سرفه دو روزه داره ولی تب امروز) احتمال کرونا هست؟ چه کاری باید انجام بدیم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  قدس

سلام
وقت بخیر
این علائمی که داره می تونه کرونا هم باشه. بهتره به متخصص اطفال مراجعه کنید.

رامین
رامین
3 سال قبل

سلام آقای دکتر پسرم سه سالشه و از دیشب تب کرده و هیچ علائم دیگه نداره تب کرده و هیچی نمیخوره حتی شربت استامنفین که مجبور به شیافت کردن شدیم ، چکار کنیم آقا دکتر

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  رامین

سلام
وقت بخیر
با شیاف تبش کنترل شد؟
همچنان ادامه داره؟

علی
علی
3 سال قبل

سلام.من سه شب پیش یهویی سردرد شدید تب خیلی بالا . بدن درد و کوفتگی شدید بی سابقه ای داشتم اشتهام هم کم شده حس بویاییم خوبه ولی چشاییم کم شده استامینوفن در فاصله هشت ساعت مصرف کردم که زیاد موثر نبود.روز بعد یکم از علائمم کم شد تبم پایین اومد و سردرد و بدن دردم کم شد.الان بعد گذشت سه روز همینطورم البته دیگه بدن درد ندارم فقط حالت ضعف تو بدنم هست.استامینوفن مصرف میکنم.الان فقط وسط سرم جایی موج و فرورفتگی سر وجود داره بسمت راست انگار ازبالا میخ میکنن توش و وقتی میگیرمش با انگشت یه درد لحظه ای میگیره و خوب میشه.هیچ علامت تنفسی ندارم و سرفه هم ندارم فقط بعضی وقتا یکم خلط جلوی تار صوتیمو میگیرفت که الانم دیگه ندارم سه روزه هم قرنطینم.میشه راهنمایی بفرمایید.

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  علی

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.

فاطمه صفرپور
فاطمه صفرپور
3 سال قبل

سلام وقت بخیرر من ۲۳ سالمه و از دیروز بدن درد و سردرد دارم دمای بدنم هم ۳۸.۴هستش تب و لرز هم دارم …به نظرتون کروناس.؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.

میکا
میکا
3 سال قبل

سلام من ماه هشتم بارداری هستم و از ۳ ماهگی استراحت
امروز و دیروز بخاطر اینکه نوبت دکتر داشتم خیلی خسته شدم و خواب نامنظم دارم
الان نزدیک به دوساعته احساسه تب میکنم و در عرض نیم ساعت تبم از ۳۷ به ۳۷.۷ رسید
با پاشویه به ۳۷.۳ دهم رسید و بعد از چند دقیقه دوباره شد ۳۷.۵
احساس گلودرد هم دارم و چشمان هم درد میکنه؟؟
به نظرتان از خستگی یا کروناست؟؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  میکا

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید و این که در مکان شلوغ حضور داشتید، احتمال زیاد می تونه کرونا باشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
با توجه به این که باردار هستید حتما برای انجام تست pcr به مرکز درمانی مراجعه کنید.
نگران فرزندتون هم نباشید، حتی اگر کرونا مثبت هم شده باشید، از طریق جفت به جنین منتقل نمیشه.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.

mohamadsa...
mohamadsa...
3 سال قبل

سلام دخترم ۱۱ ماهشه و الان دو روره تب داره و خیلی کم سرفه میکنه تبش هم روی۳۸ هست.
۳ سی سی قطره استامینیفن بهش دادیم اما تبش بعد از چند سال برگشت روی ۳۸ .پاشویه هم کردیم اما تبش کم نشد.
نظرتون چیه خیلی نگرانش هستیم.
این نکته هم بگم که داره دندون درمیاره اما برا دندونای قبلش اصلا تب نداشت.
چی دستور میدید.

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  mohamadsa...

سلام
وقت بخیر
اگر فرزندتون تقریبا ده کیلو هستش، باید هر 6 ساعت 5 سی سی بهش استامینوفن بدید.
اگر تبش ادامه داشت، به متخصص اطفال مراجعه کنید.

زهرا
زهرا
3 سال قبل

سلام مدت ۱۷ روز پیش متوجه اتب ۳۸ درجه دختر ۸ ساله ام شدم که با استامینوفن تغییر نمیکرد مجبورا پروفن دادم و بعد ۵ روز تب قطع شد و بعد ۱۲ روز جوش ریز سر زبان و روی لبها بهمراه تب ۳۷ و نیم تا ۳ روز ادامه داشت و از دیروز دوباره تب ۳۷ و ۷ و بعد ۱ ساعت خودبخود ۳۷ و ۲ و بدون تب بر کم و زیاد میشه ولی از ۳۷ و ۷ بالاتر نمیره. با پزشک تلفنی مشورت گرفتم و تا به حال عمل کردم. چکار گنم. چرا تب قطع نمیشه؟ کرونا اگر باشد من و همسرم چرا نگرفتیم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  زهرا

سلام
وقت بخیر
اگر ضایعات روی لب و زبان همچنان هستش بهتره به متخصص اطفال مراجعه کنید تا ویزیت بشه.

امیر پالیزبان
امیر پالیزبان
3 سال قبل

سلام وقت بخیر.دو روزه بی حال هستم و مقدار کمی گلو درد دارم گلوم عفونت کرده دمای بدنم ۳۷ درجه هست آیا میتونه کرونا باشه؟؟؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل

سلام
وقت بخیر
با توجه علائمی که گفتید می تونه کرونا باشه ولی قطعی نمیشه گفت.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.

امیر
امیر
3 سال قبل

خیر جناب دکتر فقط بیحالی دارم و احساس سبکی سر دارم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  امیر

این علائم می تونه شروع کرونا باشه ولی قطعی نمیشه گفت.

امیر
امیر
3 سال قبل

با درود بر شما.من از دیروز بیحال بودم و دمای بدنم بین ۳۶.۸ تا ۳۷ درجه هست.آیا امکان ابتلا به کرونا هست؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام
وقت بخیر
بالای 37.5 درجه تب محسوب میشه.
به غیر بی حال بودن مشکلی ندارید؟

حسن زاده
حسن زاده
3 سال قبل

سلام خسته نباشيد
مادر من از ديروز بدن درد دارن و فقط امروز يكبار تبشون بالاي ٣٨ بود ، در بقيه موارد زير ٣٧.٥
بايد به پزشك مراجعه كنيم؟ داروي خاصي بايد مصرف كنن

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  حسن زاده

سلام
وقت بخیر
با توجه علائمی که گفتید می تونه کرونا باشه. فعلا هم نیازی به مراجعه به پزشک نیست مگر این که علائم خطر براشون ایجاد بشه.
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رعایت بشه .مایعات زیاد مصرف بشه. اگر تنگی نفس یا سایر علائم خطر بروز پیدا کرد به درمانگاه مراجعه کنید. و‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری بشه(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
برای اطمینان بیشتر میشه از هفته ی دوم تست pcr هم انجام داد.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نبود، میشه از قرنطینه خارج شد.

نصرالهی
نصرالهی
3 سال قبل

سلام پسر من ۱۰ سالشه .از دیشب تب داره .گلوش درد میکنه .بوی دهانش میاد .دو هفته پیش برای مشکل سینوسی بردم دکتر که کو آموکسی کلاو ۶۵۰ دادن که اگر دوباره عود کرد بدم ..الان چه کنم این حالتش دارو بدم ؟ ممنون از راهنمایتون

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  نصرالهی

سلام
وقت بخیر
اگر دفعه ی قبل دوره ی درمانی رو کامل کردید و همچنان مشکل ادامه داره به پزشکش مراجعه کنید.

E. M
E. M
3 سال قبل

سلام خسته نباشید. من گاها احساس داغی سر و صورت رو دارم که لحظه ایه و حتی زمانی که داغم دمای بدنو میگیرم ولی میبینم نرماله. به همراه این گرما درونی در محدوده کلیه ها در هر دوطرف یک درد خفیفی دارم.

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  E. M

سلام
وقت بخیر
بهتره به پزشک مراجعه کنید تا هم معاینه بشید هم یه سری آزمایشات براتون درخواست بشه.

شهاب
شهاب
3 سال قبل

سلام
بادرود فروان وخسته نباشید خدمت کادر درمان
متاسفانه مادر بنده با ۶۵ سال سن دچار تب شدن و دمای بدنشون با تب بر استامینوفن ۵۰۰ به ۳۷.۸ میرسه ایاماندن تب در این دما طبیعی است یا نیاز به تجویز داروی دیگری برای کاهش تب میباشد

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  شهاب

سلام
وقت بخیر
علائم دیگه ای ندارن؟
با همین استامینوفن تب هاشون رو کنترل کنید ولی اگر تا پنج روز همچنان تب ادامه داشت بهتره به مرکز درمانی مراجعه کنید.

Sima
Sima
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
مادرم مشکل زمینه ای داره حراحی قلب شده و دیابت داره مشکل ریه هم داره که اسپری استفاده میکنه و تقریبا ۲ ماه قبل کرونا گرفته ۳ هفته بیمارستلن بستری بوده تو سی سیو و اللن ۱ماه هست ک مرخص شده و الان هم دارو مسخوره و تاوانکس استفاده میونه اما امروز یهو تب کرده و تبش از ۳۷.۷ شزدع شد و به ۳۸.۴ رسید و بهش استامینوفن ۵۰۰ دادیم و خداروشکر تبش پایین اونده و فعلا تب نداره اما چون دکترش نبوده نتونستیم ببیمش دکتر
الان ممکن مشکل از ریه ش باشه یا همون مریضیش دوباره برگشت البته گهکاهی قسم وسط پشتش درد مییگیره
و ی درد خیلی کم دندون درد و گرفتگی گوش احساس میکرد اما نه درد خاصی نمیدونیم مشکل چیه ممنون میشم رلهنمایی کنین ما خیلی نگرانیم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  Sima

سلام
وقت بخیر
با توجه به علائمی که گفتید بهتره به مرکز درمانی مراجعه کنید تا شرایطشون بررسی بشه.

S
S
4 سال قبل

سلام
نوزادم سه روزه هست و دو روزه ک تب داره خیلی هم بی قراری میکنه و همش میخاد شیر بخوره دکتر گفته مقدار کمی هم زردی داره
میشه بگید چی کار کنم؟ خیلس نگرانم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  S

سلم
وقت بخیر
تب نوزاد رو حتما باید متخصص اطفال ویزیت کنه.

یونس
یونس
4 سال قبل

سلام
ببخشید من ۵ روز پیش عمل جراحی کوله سیستکتومی لاپاراسکوپی کردم و حدود ۴ روزه لرز شدید دارم. تبم ۳۷.۸ هم میره. امروز در چهارمین روز لرزم خیلی کم شده اما تب ۳۷.۷ دارم. گلوم ورم داره اما کم شده.
ممکنه کرونا باشه؟ به خاطر مادرم که ناراحتی قلبی داره نگرانم.
سفکسیم ۶ ساعت یه بار و مترونیدازول هم ۸ ساعت یه بار می خورم
ممنونم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  یونس

سلام
وقت بخیر
درد شکم در لمس ندارید؟

محمد
محمد
4 سال قبل

سلام خسته نباشید.دخترم ۲۴ سالشه و توده مدیاستسن داره و تشخیص لنفوم دادند.ولی الان دوماه است که تبش قطع نمیشه .یک دوره شیمی درمانی هم انجام دادند ولی تب همچنان هست خیلی نگرانیم. .ممنون میشویم راهنمایی کنید.

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
3 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام
وقت بخیر
حتما از پزشک خودشون پیگیری کنید و تب هاشون رو تا حد امکان با استامینوفن کنترل کنید. به بررسی های بیشتری نیاز هست.

سمانه
سمانه
4 سال قبل

سلام روزتون بخیر من مادرم کرونا داشته یک هفته بیمارستان بستری بودن و الان دو روز اخر قرنطینه شون هست هنوز تب سرد دارن یعنی احساس سردی گرمی میکنن بدنشون عرق سرد میشیته بیحالی و خستگی هم دارن اما گرفتیگی صدا و تنگی نفسشون رفته بنظر شما هنوز درگیر این بیماری هستن؟برای عرق سردشون چکار کنیم؟

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
4 سال قبل
پاسخ به  سمانه

سلام
وقت بخیر
ترجیحا به مدت 14 روز بعد شروع علائم، قرنطینه رو رعایت کنید.مایعات زیاد مصرف کنن.
‌ حتما از افراد با ریسک بالا دوری کنن(افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده،بانوان باردار و افراد بالای۶۰سال) تا مبتلا نشن. (تب رو هم بالای 37.5 درجه حساب می کنیم)
هنوز علائم بیماری رو دارن و تعریق سردشون هم طی سیر بیماری به تدریج رفع میشه.
بعد دو هفته قرنطینه ی کامل، اگر سه روز متوالی تب(بدون مصرف داروی تب بر) یا علائم تنفسی نداشتن می تونن از قرنطینه خارج بشن.

مهرگل
مهرگل
4 سال قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید من یه دختر 1سال وسه ماهه دارم که دوروزه تب داره ولی اولش خفیف بعد شدید شد در ضمن لثه بالا هم متورم هست احتمال داره بخاطر دندان درآوردن باشه. هر چهار ساعت استامینوفن میدم بهتر میشه و غذا که اصلا نمیخوره و شیر هم کم. قبل از تب همه چی می‌خورد. چکارکنم شما نظرتون چی هست.؟؟ ممنون میشم

دکتر حامد باباخانیان
دکتر حامد باباخانیان
4 سال قبل
پاسخ به  مهرگل

سلام
وقت بخیر
اگر تبش برای روز سوم همچنان ادامه داره و با استامینوفن هم کنترل نمیشه بهتره متخصص اطفال ویزیتش کنه.
دمای بدنش رو هم با تب سنج اندازه بگیرید.(بالای 37.5 درجه رو تب در نظر میگیریم)

Zahra
Zahra
1 سال قبل
پاسخ به  مهرگل

سلام خسته نباشید پسرم‌دوهفته پیش شیش روز تب داشت بالای ۳۸ بود با شیاف قطع نمیشد استامینوفن بهش میدادم تا قطع میشد سه بار هم بردمش دکتر آزمایش داد گفت تو خونش عفونت داره دارو بهش داد دکتر گفت تا ده روز داروهای بده دادم خوب شد الان‌دوهفته از مریضیش گذاشته الان دوباره تبش رفته بالا چه کار کنم

مرتضی
مرتضی
1 سال قبل
پاسخ به  مهرگل

سلام.بچه ام دو سالشه چند روزه تب میکنه تقریبا هر شش ساعت و اکثرا زمانی که خواب داره.امشب تبش به۳۹ رسید با ایبو پروفن خداروشکر تبش بعد یکساعت رسید به ۳۷،۲.به پزشک مراجعه شد فرمایش کردن از همین روال استفاده شه.راهنمایی کنید لطفا.